Ordtælling i Word
Fra : Snavox

Dato : 12-03-03 10:56

Hej.

Kan nogen fortælle, om man kan lave en ordtælling i Word uden at tabeller
med en masse tal bliver talt med? Jeg går ud fra, at man selv må i gang med
at programmere en makro, men det har jeg absolut ingen erfaringer med.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Mads

Dato : 12-03-03 11:54

"Snavox" <snavox@msn.com> wrote in message
> [...]
med
> at programmere en makro, men det har jeg absolut ingen erfaringer med.

Man kan stort set alt med en makro. Nedenstående makro tæller ord som
begynder med a til å eller A til Å. Det betyder at A38 er et ord men 3M ikke
er det.
Hvis du overhovedet ikke vil have indholdet af tabellerne talt med bliver
det mere kompliceret men ikke umulligt.

Sub CountWords()
Dim i As Long
Dim V As Long
i = 0
For Each vword In ActiveDocument.Words
V = Asc(LCase(Left(vword, 1)))
If (V < 123 And V > 96) Or V = 230 Or V = 248 Or V = 229 Then i = i + 1

Next vword
MsgBox i
End Sub

Mvh Mads

Fra : Snavox

Dato : 12-03-03 12:07

Hej Mads.

> [...]
> er det.
> Hvis du overhovedet ikke vil have indholdet af tabellerne talt med bliver

Det er bare perfekt. Det er til brug for optælling af oversættelser, så
tekst i tabeller skal tælles med.

Nu må jeg så se, om jeg kan hitte ud af at få dit forslag puttet ind i en
makro.

Mange hilsner

Poul

Fra : Snavox

Dato : 12-03-03 14:38

Hej igen.

Det virker bare perfekt. Tak igen. Og jeg har endda fundet ud af at tildele
den en genvejstastekombination, en stor dag for en
programmøranalfabet....

Mange hilsner

Poul

Fra : Mads

Dato : 12-03-03 14:52

> [...]
tildele
> den en genvejstastekombination, en stor dag for en

Velbekommen.
Enhver rejse starter med det første skridt. Hvem ved måske er du en
spirrende programmørnørd

Mvh Mads