Feilmedling ved bruk av com objekter i VB
Fra : Lars Mollerup

Dato : 12-03-03 10:46

Hei alle sammen!

Jeg går igjennom en bok 'Distributed COM using VB 6.0' Jim Maloney

Jeg kjører et lite eksempel:

Private Sub Command1_Click()
Dim MS As Members
Dim M As Member
List1.Clear
Set MS = FindMemberByName("") *** Dette statementet feiler
For Each M In MS
List1.AddItem M.LastName
Next
End Sub

og får følgende feilmelding:

ODBC feil 80040e57 Strengdata ble avkuttet fra høyre (null)

Jeg har selfølgelig referert til objektbiblioteket som inneholder
FindMemberByName samt opprettet en ODBC service som forfattereren
spesifiserer. (Jeg kjører en hel applikasjon som ligger på CD'en i boka og
den funker fint).

Har prøvd å lete i Microsoft feilbaser og får bare beskjed om at dette har
med dataoverflow å gjøre...

Ser ut for meg som det er ODBC/MDAC som feiler. (NT4.0,SP6,MDAC 2.7).
Statementet/Objektmetoden som feiler benytter en ODBC service mot en access
database som også lå vedlagt på CD'en.

Noen som har en ide?

TIA

Lars Mollerup NIVA Norge