Sync'e Stickies med Palm?
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-03-03 11:24

Hej!

Jeg har allerede spurgt i en PDA-nyhedsgruppe, men jeg tror faktisk I er
klogere. (Har i hvert fald ikke fået noget svar fra dem endnu.)

Kan man sync'e Stickies med Palm'ens Memo Pad?

Det er den eneste funktionalitet, jeg synes jeg mangler. Mail, iCal og
Address Book synkroniserer smertefrit gennem iSync og HotSync Manager.

I øvrigt er Palm'en en herlig maskine. Den ligner iPod'en lidt, og
brugergrænsefladen er velgennemtænkt (minder faktisk om et gammelt
Mac-interface.) Og i disse gigabyte-dage er det også rart at se, hvor
langt man faktisk kan komme med bare et par hundrede KB RAM.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-03-03 12:01

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Kan man sync'e Stickies med Palm'ens Memo Pad?

Der mangler desværre en conduit til dette! Det vil være en triviel
opgave for en conduit programmør med kendskab til Apples Stickies
dokumentformat.

> Det er den eneste funktionalitet, jeg synes jeg mangler. Mail, iCal og
> Address Book synkroniserer smertefrit gennem iSync og HotSync Manager.

Det har du ganske ret i.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 14-03-03 09:50

In article <1frrd5f.11x5f8mmnniioN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Der mangler desværre en conduit til dette! Det vil være en triviel
> opgave for en conduit programmør med kendskab til Apples Stickies
> dokumentformat.

Jeg har sendt en mail til ham der har lavet Mail.app Conduit, og spurgt
om det mon er noget for ham at lave noget tilsvarende for Stickies. Jeg
holder jer opdateret!

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 14-03-03 13:06

In article <spiced.pork-A4F6F1.09495314032003@news.fu-berlin.de>,
Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Jeg
> holder jer opdateret!

Og her er så svaret fra Masaru Matsumoto:

"Hello,

I ever got the same suggestion as you before.

There is the following problem to develop the Conduit for which to
synchronize between Stickies of Macintosh and memo pads of Palm.
1. The file format of Stickies isn't introduced to the public.
2. Though a tag can specify the form of the character, the memo pad of
Palm can't specify the form of the character.

The problem of 1. is important.

Sincerely."

- det lader altså ikke til at være så nemt at lave.
Nå, men Palm- og Mac OS styrer alligevel!

Hilsen Mikkel

Fra : Sebastian Løck

Dato : 13-03-03 23:09

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:
> Jeg har allerede spurgt i en PDA-nyhedsgruppe, men jeg tror faktisk I er
> klogere.
Tak <bukke>

> Kan man sync'e Stickies med Palm'ens Memo Pad?
Nej der findes IMHO ikke noget conduit. Du kan selvfølgelig eksportere
dine Stickies til text og hente det ind i MemoPad.
Desværre er Stickies ikke scriptable. Det vil sige at du skal gøre det i
hånden.

Der findes dog en conduit og en application til Mac OSX, der syncer
MemoPad via iSync til en Mac desktop application. Jeg har glemt hvad den
hedder, da jeg bruger OS 9.
Versiontracker er din ven.

> I øvrigt er Palm'en en herlig maskine.
Hvorfor tror du selv den er så succesfuld?

> Den ligner iPod'en lidt,
Gud den gjorde, min Palm III ligner mere en krympet PowerBook 1xx,

> og
> brugergrænsefladen er velgennemtænkt (minder faktisk om et gammelt
> Mac-interface.)
Bortset fra bl.a. at PalmOS ikke behersker multitasking, men hvem har
brug for det.

> Og i disse gigabyte-dage er det også rart at se, hvor
> langt man faktisk kan komme med bare et par hundrede KB RAM.
Ja, man kan faktisk have en hel tabelkalkulation i 300 kB uden at savne
noget umiddelbart.

hilsen
Sebastian
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 14-03-03 11:14

In article <1frs7ya.s351fs1rq7a5wN%thorfinn@forum.dk>,
thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) wrote:

> Der findes dog en conduit og en application til Mac OSX, der syncer
> MemoPad via iSync til en Mac desktop application. Jeg har glemt hvad den
> hedder, da jeg bruger OS 9.
> Versiontracker er din ven.

Jeg har ikke kunnet finde det program, du snakker om. Jeg har dog fundet
et andet, som er en text editor med et conduit som eksporterer til et
almindeligt tekstformat, som kan læses med fx TextEdit under X.

Jeg har ikke tid lige nu, men prøver at installere det senere.

> Gud den gjorde, min Palm III ligner mere en krympet PowerBook 1xx,

Jeg har en Palm Zire, som er den absolutte bundmodel (til 900kr). Til
gengæld er den pæn og meget lille.

Den opfylder rigeligt behov. Dog ville jeg ønske, de ikke havde sparet
baggrundsbelysningen væk.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-03-03 11:20

On Fri, 14 Mar 2003 11:14:00 +0100, Mikkel Pagh wrote
(in message <spiced.pork-732079.11140014032003@news.fu-berlin.de>):

> [...]
> gengæld er den pæn og meget lille.
>
> Den opfylder rigeligt behov. Dog ville jeg ønske, de ikke havde sparet

Ja, når man ligger på sovesalen og lyset slukkes efter ti.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 14-03-03 16:52

In article <0001HW.BA976B63007C6280F0080600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, når man ligger på sovesalen og lyset slukkes efter ti.

Det er mere fordi der mangler det flatterende grønblå lysskær, man får i
ansigtet - the mark of a true nerd.

/Mikkel