Hjælp en PC bruger med Mac cache !
Fra : Peter Frank

Dato : 12-03-03 18:29

Vi har en IMac med OS 9.2 stående på nettet.

Den har internet explorer som browser (har ikke versionen her....)

Jeg bruger sjældent Mac (er ekspert i PC'ere kun) - og kan se et problem:

Når der hentes en webside ind, som senere skal opdateres/refreshes (manuelt
eller fra siden selv) - så læser den gu' hjælpemig ALLE billeder og data ind
HVER gang igen !!!
Så det tager ekstremt lang tid at opdatere en side.
På en PC ligger det jo "yderst" i cache'n, og kun data der er ændret bliver
hentet.
Resten lægges ind fra cachen så hurtigt at du ikke når at opdage at siden er
opdateret.

På Mac'en bliver siden blank, og den henter det hele forfra igen hver gang
ser det ud til, hvilket er tåbeligt jo.

Jeg har været rundt og kigge i diverse kontrolpaneler, men har ikke kunnet
finde noget vedrørende dette, eller "cache".
Eller rettere, der er sat en stor del memory af til cache ser det ud til.
Men jeg kender slet ikke systemet i bund, er helt grøn på en Mac vedrørende
dette.

Vil nogen gi' mig nogle elementære råd til hvad der er galt, og hvor, og
hvor jeg kan ændre indstillingerne så jeg ikke mister noget på
"skærmbilledet" mens den opdaterer sitet ?

mvh Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-03 19:18

Peter Frank <PF@4u.net> wrote:

> [...]
> hvor jeg kan ændre indstillingerne så jeg ikke mister noget på
> "skærmbilledet" mens den opdaterer sitet ?

Du skal i Explorers indstillinger, ikke i mac´ens.
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-03-03 20:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Du skal i Explorers indstillinger, ikke i mac´ens.

Det hjælper ikke. Internet Explorer til Mac arbejder ikke ligesom
Internet Explorer til PC. Den vil altid være langsommere.

Nu er IE heller ikke den hurtigste browser til OS 9.1 - Peter kan med
fordel forsøge med Mozilla, som garanteret er hurtigere.

Peter kan du ikke skrive lidt mere om din iMac ? RAM, HD størrelse, mhz
og så videre ? Alle info finder du i æblemenuen i øverste venstre hjørne
under Apple System Profiler.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/