Alternativ til Outlook Express
Fra : Preben Jensen

Dato : 12-03-03 10:50

Findes der et godt alternativ til OE - og gerne et program der er god til at
håndtere store e-mails (fx 50-100 MB)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-03 11:23

"Preben Jensen" <denlille@abc.de> skrev :

>Findes der et godt alternativ til OE - og gerne et program der er god til at
>håndtere store e-mails (fx 50-100 MB)

Har du en postkasse, der kan modtage så store mails?
De fleste udbyderes postkasser kan kun rumme 10 MB.

En helt anden ting, har du noget med domænet abc.de at gøre siden
du bruger det?

Eller synes du bare at de fortjener, at de modtager al den spam,
der var tiltænkt dig (hvis de bruger *alias)?

Såfremt du vil forhindre spam og ikke offentliggøre en gyldig
mailadresse, så lad adressen enden på invalid, istedet for at
bruge et domænenavn.

Altså brug denlille@abc.invalid i stedet for.
invalid er reserveret til dette foremål.

Fra : Preben Jensen

Dato : 12-03-03 12:31

> Har du en postkasse, der kan modtage så store mails?
> De fleste udbyderes postkasser kan kun rumme 10 MB.

Kære Knud

Du har en helt usædvanlig evne til at svare på en masse mails, uden at du
tilnærmelsesvis svarer på det der bliver spurgt om...
Ja, gu har jeg en postkasse der kan modtage store mails. Det har min fætter
også, og min mor, min nabo osv... men hvad kommer det sagen ved.... Jeg
spurgte om et program og du svarer helt i vest...

I stedet for at lege web-politi/hjemmeværn der fordømmer alle andre for
deres mindste fejl og mangler - så brug dog tiden på nogen andet.
Stil dig fx ud på vejen og råb af alle dem der cykler uden cykelhjelm eller
dem der kører for hurtigt.

Jeg tror du ville blive et gladere menneske på den måde!

--
Preben Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-03 13:13

> [...]

>også, og min mor, min nabo osv... men hvad kommer det sagen ved.... Jeg
>spurgte om et program og du svarer helt i vest...

Øhh, det er nu de færeste der kan modtage så store mails, hvis du
bruger din TDC-konto, så kan du ikke.

Det var blot for at gøre dig opmærksom på dette forhold, hvis du
ikke var klar over det.

Men du kan selvf. godt have en mailkonto et andet sted, der
tillader så store mails.

>I stedet for at lege web-politi/hjemmeværn der fordømmer alle andre for
>deres mindste fejl og mangler - så brug dog tiden på nogen andet.

Iøvrigt, for at sige det på dansk, du pisser på folk ved at bruge
en fake mailadresse, da jeg tvivler på at du har noget med abc.de
at gøre, men hvis jeg tager fejl så må du da meget undskylde.

Hvorfor ikke blot ændre de til invalid.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-03-03 13:40

"Preben Jensen" skrev i en meddelelse

> nogle personlige anreb på Knud

Øh - så vidt jeg kan se, så kom Knud bare med
spørgsmål, der er nyttiger at finde et godt svar
på dit spørgsmål.

Og med hensyn til abc.de så tilhører domænet et
et tysk firma, der nok vil blive meget sure over
at modtage spam og andet fordi DU bruger deres
domæne - og Knud kom så med et godt råd til hvordan
du undgår problemer på grund af det.

Så du burde da hellere takke ham fordi han gider
hjælpe dig - men det gør han (eller andre) nok
heller ikke efter den svada, hvis det er takken
man får for at hjælpe.

Men det er jo dit problem og ikke andres.

Jan

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-03-03 14:03

Jan Vestergaard wrote:

> Så du burde da hellere takke ham fordi han gider
> hjælpe dig - men det gør han (eller andre) nok
> heller ikke efter den svada, hvis det er takken
> man får for at hjælpe.

Det bedste forsvar er jo et angreb.. hvis man ved man gør noget forkert, så
er den eneste måde mange reagerer på, det er at angribe selvom man godt ved
man er forkert på den.

Mennesket psyke er sjov, men den er konsistent _hver_ gang.

Hvis man siger til en fartbilist: "Du kørte for hurtigt" så får man med
garanti svaret: "Fuck af din abe, jeg gør hvad der passer mig".

Det er det samme her... han ved han er forkert på den, men alligevel skal
Knud svines bare fordi han er venlig til at hjælpe.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-03 13:09

Preben Jensen skrev:

[om Knud Gert Ellentoft]
> Du har en helt usædvanlig evne til at svare på en masse mails,
> uden at du tilnærmelsesvis svarer på det der bliver spurgt
> om...

Så det er altså ikke relevant om du rent faktisk kan modtage mails
i den størrelsesorden du omtaler? Nogle gange kan et spørgsmål
bedst besvares med et modspørgsmål.

> [...]
> nogen andet. Stil dig fx ud på vejen og råb af alle dem der
> cykler uden cykelhjelm eller dem der kører for hurtigt.

Hvem er det der fordømmer her? Knud kom med et godt råd. Nogle folk
er taknemmelige for den slags, mens andre øjensynligt ikke kan
forestille sig at de kan gøre noget som helst forkert.

abc.de er et eksisterende tysk domæne - ved at bruge det som din
øjensynligt falske mailadresse er du ansvarlig for at mailserveren
på abc.de modtager ekstra spam. Jeg tør ikke sige om det er
ulovligt, men det er under alle omstændigheder temmelig usmart.

XFUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg havner i nævnte
gruppe og kan kun ses der).
--
Jens Gyldenkærne Clausen