Grafikkort installation
Fra : Martin San.

Dato : 13-03-03 12:00

Hejsa

Jeg har netop installeret et ATI All-In-Wonder Radeon kort, og har
installeret den nyeste driver fra ati.com.
Men efter genstart bliver Win XP ved med at skrive "Ny Hardware Fundet". Jeg
har prøvet at følge installationen på ny, men XP kan ikke finde driverne og
afslutter. I Kontrolpanel/Hardware/Skræmkort er der ingen konflikter, og
korter virker som det skal.
Hvordan kommer jeg ud af dette problem med "Ny Hardware Fundet"? Og hvad er
der forøvrigt galt?

Den orig. install.CD understøtter ikke Win XP og derfor kan jeg ikke bruge
den...

MVH Martin

WinXP Pro DK
ATI driver: Catalyst Radeon 3.1 (7.83) multi language
Filnavn: wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007193c.exe

X-post til dk.edb.system.ms-windows
Opfølgning til dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-03-03 12:18

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> ingen konflikter, og korter virker som det skal.
> Hvordan kommer jeg ud af dette problem med "Ny Hardware Fundet"? Og

Nu kender jeg ikke umiddelbart kortets software, men Capture driveren,
eller TV-Tuner driveren den beder om?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin San.

Dato : 13-03-03 14:19

Bjarke Andersen wrote:
> Nu kender jeg ikke umiddelbart kortets software, men Capture driveren,
> eller TV-Tuner driveren den beder om?

Det var Windows device installations programmet (ikke ATI installationen)
som blev ved med at poppe op med "Ny Hardware Fundet".
Men jeg har nu fundet fejlen. Man skal åbenbart installere ATI VDM Capture
Driveren først, og når man bliver spurgte om at genstarte skal man svare
NEJ. Og dernæst skal Display Driveren installeres og reboote når man bliver
bedt om det.
Underlig fremgangsmåde, men jeg fandt oplysningerne på ati.com.

/Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-03-03 14:34

Martin San. 's insignificant opinion was stated in:
b4q0fj$22l5ij$1@ID-171772.news.dfncis.de

> [...]
> reboote når man bliver bedt om det.
> Underlig fremgangsmåde, men jeg fandt oplysningerne på ati.com.

Man kan godt installere selve driveren først, men du kommer enten til at
døje med "der er fundet.." indtil du fodrer den med capture driverne.
Fremgangsmåden er blot til for netop at undgå dit problem.
Det er formentligt fremgangs måden på nedenstående du har fundet, ellers
kommer den i [R]eplay :)
http://tinyurl.com/7e9u

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Martin San.

Dato : 13-03-03 22:24

Sune Storgaard wrote:
[...]
> Det er formentligt fremgangs måden på nedenstående du har fundet,
> ellers kommer den i [R]eplay :)
> http://tinyurl.com/7e9u

Jeps, det er lige præcis den side jeg landede på! Efter at have bikset med
kortet i 1 time gik jeg slavisk frem efter anvisningerne. Og det bar frugt

/Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 13-03-03 22:46

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet i 1 time gik jeg slavisk frem efter anvisningerne. Og det bar frugt

Bare lige et PS. Hvis du løber ind i problemer med lyden på kortet (som om
det overloader, og bare vil være alt for højt)), så sig til.
Jeg havde store problemer med det, men det blev løst ved at bruge en gammel
driver. Jeg har den liggende, hvis du får problemer.

Mvh
Peter

Fra : Martin San.

Dato : 14-03-03 09:40

Peter Holm wrote:
> [...]
> Jeg havde store problemer med det, men det blev løst ved at bruge en
> gammel driver. Jeg har den liggende, hvis du får problemer.

Det lyder godt! Jeg afprøver det i dag og sender dig en mail hvis jeg får
problemer.
Jeg regner med at gøre som ATI foreslår, med at forbinde Video Out lydkabel
til Line In på lydkortet.

MVH Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 14-03-03 10:35

> [...]
> problemer.
> Jeg regner med at gøre som ATI foreslår, med at forbinde Video Out

Jeg kæmpede så sent som i går med at få video-out til at fungere, men uden
held. Jeg har givet op, og er på vej til at returnere det s-video >>
scart-kabel jeg købte hos shg i går. Træls!

Peter

Fra : Martin San.

Dato : 14-03-03 14:41

Peter Holm wrote:
> Jeg kæmpede så sent som i går med at få video-out til at fungere, men
> uden held. Jeg har givet op, og er på vej til at returnere det
> s-video >> scart-kabel jeg købte hos shg i går. Træls!

Hvorfor bruger du en s-video -> scart-adapter?

/Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 14-03-03 15:02

> Hvorfor bruger du en s-video -> scart-adapter?
>
> /Martin

Det var en ledning fra all-in-wonder kortet til TV'et.
Peter

Fra : Martin San.

Dato : 14-03-03 17:58

Peter Holm wrote:
> Det var en ledning fra all-in-wonder kortet til TV'et.

Har du ikke s-video stik på dit TV?

Fra : Peter Holm

Dato : 14-03-03 19:49

> Har du ikke s-video stik på dit TV?

jow, men den ledning jeg havde fået købt var med scart. Jeg tænkte det var
nemmere når jeg også skulle have lyden med. Men det er returneret - det
funkede ikke. For det første så min monitor helt forkert ud, så snart jeg
satte ledningen til (det advarer de også imod på ati's side) og for det
andet, så fik jeg kun s/h billede på mit B&O tv.

Jeg køber sgu en DVD brænder istedet

Mvh
Peter

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 17:18

Peter Holm wrote:
> [...]
> forkert ud, så snart jeg satte ledningen til (det advarer de også
> imod på ati's side) og for det andet, så fik jeg kun s/h billede på

Nice!
Nu har jeg fået afprøvet video in/out og... hmm tja...
ATI Multimedia Center 7.7.0.1 virker ikke ordenligt i min XP, så jeg kan
ikke grabbe nogle billeder ordenligt.
Pinnacle Studio 8 lukker ned når jeg skal til at optage.
Lyden er ok, og jeg kan også sagten se billederne fra s-video out på tv til
s-video in på kortet.
Jeg har ATI Catalyst 3.1 suite og DirectX 9.

Hvad kan der være galt?

MVH Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 15-03-03 17:35

> [...]
til
> s-video in på kortet.
> Jeg har ATI Catalyst 3.1 suite og DirectX 9.

Er det grapping fra TV-in eller tuneren du har problemer med?
Jeg ville droppe helt at bruge ATI's MMC 7. Brug istedet VirtualVCR - det
funker godt!

"s-video out på tv til
> s-video in på kortet" ......hvad bruger du det til?

Mvh
Peter

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 02:59

Peter Holm wrote:
> Er det grapping fra TV-in eller tuneren du har problemer med?

Det er fra TV-in jeg har problemer. TV-tuneren bruger jeg ikke.

> Jeg ville droppe helt at bruge ATI's MMC 7. Brug istedet VirtualVCR -
> det funker godt!

Okay. Jeg kender ikke VirtualVCR. Jeg vil lige søge på Google efter det.
Håber det kan optage både avi og mpeg2 i forskellige kvaliteter samt grabbe
still-billeder.

> "s-video out på tv til

Hvad jeg bruger s-video in til på grafikkortet? Jeg har 10 meter s-video
kabel fra min S-VHS videomaskine i stuen, og ind til pc'en i den anden ende
min lejlighed. Så jeg kører med s-video hele vejen.

MVH Martin

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 15:37

Peter Holm wrote:
>Brug istedet VirtualVCR - det funker godt!

Hmm, VirtualVCR virker ikke hos mig... går ned. Der må vist være et helt
andet problem i mit setup.

/Martin