DXR3 eller anden DVD-Dekoder
Fra : [8000]Gul

Dato : 13-03-03 09:30

Ville høre om der var nogen der vidste hvor jeg kunne få et DVD dekoder
kort? På edbpriser.dk er der kun 1 at vælge imellem, i 1 butik. Kan det
virkelig passe at der kun er en forretning i danmark der fører dem?

Fra : René Sørensen

Dato : 13-03-03 09:47

Jeg har et Creative DXR3 kort til at ligge, som du kan købe for en kasse
tuborg :)

Fra : jk

Dato : 13-03-03 10:39

On Thu, 13 Mar 2003 09:30:19 +0100, "[8000]Gul"
> [...]

>kort? På edbpriser.dk er der kun 1 at vælge imellem, i 1 butik. Kan det
>virkelig passe at der kun er en forretning i danmark der fører dem?

Ja, man bruger det næsten ikke mere. Det er relevant for maskiner
under 600 MHz eller deromkring.
PRC-Data har et Prolink dekoder kort.

Du kan købe et ATI grafikkort. De har hardware mpeg i de fleste
tilfælde.
Også andre grafikkort har det.

mvh

John

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-03-03 07:51

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under 600 MHz eller deromkring.
> PRC-Data har et Prolink dekoder kort.
>
> Du kan købe et ATI grafikkort. De har hardware mpeg i de fleste

Fordelen ved f.eks Dxr3 er det har Dolby Digital output. Og når du afspiller
bliver cpu'en ikke belastet.

Hygge

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-03-03 07:52

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> "jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fordelen ved f.eks Dxr3 er det har Dolby Digital output. Og når du
afspiller
> bliver cpu'en ikke belastet.

Må lige tilføje at de somregel også har væsentlig bedre billedkvalitet end
hva tv-out kan præsentere på Nvidia kort.

Hygge

Fra : Anders

Dato : 14-03-03 19:58

Jeg har personligt et DXR3 kort siddende i maskinen. Jeg synes S-VHS
outputet er væsentligt bedre på DXR3 kortet, end det jeg har på mit GeForce2
kort.
Den dag jeg får et Radeon kort ryger begge dele nok ud.

Anders