Andelsbolig.............?
Fra : Jonah-Hex

Dato : 11-03-03 19:02

Hej Ng.

Håber at I kan hjælpe mig...!
Da jeg har erfaret at vores andelsbestyrelse ikke overholder egne regler og
vedtægter vedr. Fremleje,videresalg og Tildeling af ledige Lejeligheder,Har jeg
derfor fremsendt ønsker om at bestyrelsen tilsender mig 3 stk. lister over alle
andelshaver,lejer og godkendte fremlejekontrakter, men det har så medført en
rund -tur hos administrator og vider til formanden og tilbage igen . Og nu
påstår de sammen at sådanne lister ikke kan udleveres til medlemmer af
andelsbolig foreningen, da det strider mod loven om "registertilsynet.....? "

Det kan da ikk være sandt......???? eller Hva....!!

På forhånd tak.
Jonah

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 11-03-03 21:59

"Jonah-Hex" <deepseadivers@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andelsbolig foreningen, da det strider mod loven om
"registertilsynet.....? "

> Det kan da ikk være sandt......???? eller Hva....!!

Hej Jonah
Jeg kender ikke noget til registertilsynet i denne forbindelse, men i vores
forening tillod vi i hvert fald ikke medlemmerne at se ventelister og
fremlejekontrakter. Det kommer da ikke naboen ved.
Hvis bestyrelsen ikke handler i overensstemmelse med foreningens vedtægter,
så ville jeg da gå ud og stemme dørklokker for at få lavet en ekstraordinær
generalforsamling og der bede om en forklaring, evt. vælge en ny bestyrelse

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 12-03-03 11:04

Torup & Bachmann skriblede:
> [...]

> vores forening tillod vi i hvert fald ikke medlemmerne at se
> ventelister og fremlejekontrakter. Det kommer da ikke naboen ved.

Hvis det er reguleret af vedtægterne er det vel en sag for
generalforsamlingen og dermed for naboen (dog ikke hvis denne er
fremlejer)?

Da fx ventelister kun indeholder navn og kontaktoplysninger(?) er der ikke
tale om oplysninger der reguleres af registerloven så vidt jeg kan
gennemskue, men det er ikke noget jeg har tjek på.

Men hvad med administrator? Er de ikke inde i forretningsgangen om fremleje
og salg? I givet fald burde de have ventelister og administrere dem, så
bestyrelsen ikke fristes unødigt - en administrator bør jo være neutral, da
de er valgt af generalforsamlingen.

> [...]
> vedtægter, så ville jeg da gå ud og stemme dørklokker for at få lavet
> en ekstraordinær generalforsamling og der bede om en forklaring, evt.

Helt enig. Jeg ville presse citronen yderligere og overveje
eksklusionsforslag hvis der er tale om groft misbrug (f.eks. favoriseringer
ved salg eller penge under bordet). Hvem vil være i forening med svindlere?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923