Reparationer?
Fra : Thomas N

Dato : 09-03-03 17:21

Hejsa

Hvor lang tid må sådan en stakkels forbruger som mig finde mig i at skulle
vente på at en indleveret computer bliver fikset? (1 måned ind til nu)

Forsøg på at tale med dem (Fredgaard - hvem undrer sig?) resulterer i svar
som "tjaa... jeg kan ik gøre noget" eller "Vi afventer" - "Den er sendt ind
til nogle andre".

Det er uden for reklamationsfristen.
Der er godt nok tegnet en forsikring, men det kommer vel ikke sagen ved?

Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-03-03 18:43

Thomas N skrev Søndag den 9. marts 2003 17:21 i dk.videnskab.jura:

> Forsøg på at tale med dem (Fredgaard - hvem undrer sig?) resulterer i svar
> som "tjaa... jeg kan ik gøre noget" eller "Vi afventer" - "Den er sendt ind
> til nogle andre".

Forlang at de kontakter "de andre" og hør hvordan det går med rep.

Ivar Madsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 09-03-03 19:57

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid må sådan en stakkels forbruger som mig finde mig i at skulle
> vente på at en indleveret computer bliver fikset? (1 måned ind til nu)

30 dage er vist ikke unormalt i sådanne situationer. Har selv prøvet det er
par gange.
Et godt råd er at ringe til dem ret tit, og bede dem undersøge hvor langt
den er nået i rep.
Og så husk at bede dem ringe tilbage til dig med info.
Høre du ikke far dem så ring til dem og bed dem undersøge hvorfor de ikke
ringede til dig som aftalt i går...*S*
Lyder som chikane, men tro mig det virker, om de så bliver irreteret over at
du ringer hele tiden, skal jeg ikke kunne sige, men måske er det der skal
til, for at de beder rep firma om at skynde på sig..
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 09-03-03 21:41

Prøv at se om ikke du kan få et telefon nr. til de der reparerer den, og så
ring til dem. Det har jeg haft god succes med (og for en god ordens skyld
har jeg egentlig ikke noget at pege fingre af hos Fredgaard - de udleverede
gladeligt telefonnummeret. Måske fordi sagen så var ude af deres hænder).

mvh
Torben

Fra : Stine

Dato : 09-03-03 22:53

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in message
> [...]
> til nogle andre".
>
> Det er uden for reklamationsfristen.
> Der er godt nok tegnet en forsikring, men det kommer vel ikke sagen ved?

Jeg havde også engang en computer fra Fredgaard til rep.

Før jeg afleverede computeren, ringede jeg direkte til Elektronikcentret,
som står for det. Fik fat i chefen og aftalte med ham, hvornår jeg
afleverede den hos Fredgaard

Dagen efter jeg havde aflveret den, ringede der en fyr derude fra og sagde,
at hans navn var xxx. At han nu havde min computer. Vi talte lidt om, hvad
problemet var osv.

Jeg afhentede den i Fredgaard samme uge.

Du skulle altså med andre ord prøve at ringe direkte til Elektrnikcentret -
det kan varmt anbefales!

/Stine

Fra : Ove Kristensen

Dato : 10-03-03 04:25

Stine wrote:

Jeg afhentede den i Fredgaard samme uge.

> Du skulle altså med andre ord prøve at ringe direkte til
Elektrnikcentret -
> det kan varmt anbefales!

Du osse en pige ))))))))))))))))))))))

mvh
OK.

Fra : Thomas N

Dato : 10-03-03 15:31

> Du skulle altså med andre ord prøve at ringe direkte til
Elektrnikcentret -
> det kan varmt anbefales!

Er prøvet to gange - det er dem jeg kalder Fredgaard. Både i butikken og hos
elektronikcenteret som arbejder for Fredgaard lyder de som om de ikke får
ret meget i løn. De har i hvert fald ikke begge hænder oppe af lommen.

Men tak.

Thomas

Fra : Andy

Dato : 11-03-03 15:43

> [...]
> elektronikcenteret som arbejder for Fredgaard lyder de som om de ikke får
> ret meget i løn. De har i hvert fald ikke begge hænder oppe af lommen.

Tjah, sælgerne i Fredgaard er provisionslønnet, og tjener intet på at hjælpe
dig, og teknikeren på Elektronikcenteret har fået næsten dobbelt så meget at
lave efter Fredgaard overtog Fona...

Andy

Fra : Thomas [8260]

Dato : 11-03-03 16:39

hak
> [...]
hjælpe
> dig, og teknikeren på Elektronikcenteret har fået næsten dobbelt så meget

Det er lidt trist at Fredgaard er ved at blive sådan nogle dårlige butikker.
Har i en anden Fredgaard været udsat for at selv butikschefen hårdnakket
påstod at han ikke skulle tage sig af fabrikationsfejl når han havde fortalt
mig at jeg bare skulle sende varen til England.
Det er trist at nogle butikker kan være så "nærsynede" at de ikke kan se
konsekvenserne af snyd med udsalgspriser, forbruger-jura og dårlig
kundeservice. (ups... passede det på Fredgaard alle sammen?)

Nok om det - jeg tager fat i den stakkels provisionslønnede ekspedient igen.

Thomas