Umyndiggørelse
Fra : Peter G C

Dato : 07-03-03 10:02

Hvordan gør man? Nogen praktisk erfaring?

/Peter

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 07-03-03 13:23

Tja, har ingen erfaring, men du skal ha' fat i en advokat. Da det hele skal
igennem en domstol!

Fra : ha

Dato : 07-03-03 18:43

> Tja, har ingen erfaring, men du skal ha' fat i en advokat.

hæ hæ

mvh
ha
(sorry, kunne altså ikke lade den stå uimodsagt )

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 08-03-03 02:50

Ha, ha!!!

Fra : Thomas W.

Dato : 08-03-03 08:03

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller@get2net.dk> wrote in message
> Tja, har ingen erfaring, men du skal ha' fat i en advokat. Da det hele
skal
> igennem en domstol!

LOL - du følger ikke meget med her NG'en, vel?

/Thomas W.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-03-03 19:41

Peter G C wrote:

> Hvordan gør man? Nogen praktisk erfaring?

Hm, efterlyser DU praktisk erfaring

Men det er møj svært, ihvertfald når det skal ske ad offentlige
kanaler, ved ikke med privat læger.

Men først skal der i ca to tre år være en tilstand, hvor det er
åbenbart, at personen har svært ved at forstå eller reagere på
almindelige beslutninger, da det oftest er sådan, at der er
vågne perioder og "døde" perioder,
og det skal være observeret af uafhængige personer, der ingen
personlig interesse har i vurderingen,
derefter skal der indgives en begæring, som behandles ca som en
fogedretsafgørelse.
Samtidig skal en formynder angives, men her er der efter mit skøn
en alvorlig mangel, der vælges fortrinsvis en, der også har
personlig interesse i den umyndiges bo, så der kan laves fy fy,
næ en person, den umyndige har tillid til i "vågne" øjenblikke.

Men er der direkte kliniske tegn på ændring, fx hjerneblødning,
kan det klares på ca 3 mdr, med de rette udtalelser.
Men valg af formynder som ovenstående.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G

Dato : 08-03-03 14:33

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvordan gør man? Nogen praktisk erfaring?

Man kontakter statsamtet og snakker med dem om problemstillingen.

Det kræver en del, medmindre praksis har ændret sig.

--
Sv: Fordi det ødelægger den måde og orden hvormed folk normalt læser tekst.
Sv: Top-posting.      Sp: Hvorfor er top-posting en dum ting?

Fra : Peter G C

Dato : 08-03-03 16:51

Peter G <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> skrev i
Xns933885CA6B9D3PeterNOSPAMPedal@127.0.0.1:

[klip]

> Man kontakter statsamtet og snakker med dem om problemstillingen.

Tak - det har jeg siden hen erfaret.

/Peter

--
http://www.grauslund.com