|
| Telmore Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 22:15 |
|
Hej NG
Jeg surfede nettet for alle dens herligheder vedrørende mobiltelefoni og
fandt en lille sjov problematik som de kloge herinde nok skulle kunne
svare på.
Telmore har en række tillægsydelser for deres telefoni og en af den er
åbentbart lukning.
Her er hvad der står på siden :
Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
Lidt længere ned står der opridset nogle særregler for et Telmore
abonnement :
Undtagelser og særregler:
Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3
måneder. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du ikke opnår dit
minimumsforbrug. I praksis betyder det, at TELMORE hver måned
kontrollerer, om du i de seneste tre måneder har haft et forbrug på
mindst 50 kr. Hvis dette ikke er tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i
administrationsgebyr.
Nu står der at man SKAL bruge for så og så meget ellers bliver kontoen
lukket, men længere oppe står der at en lukning koster 50,-.
Det vil altså sige at bruger man ikke sin telefon så bliver den lukket
og man skal betale 50,- for denne lukning.
Hvad vil de gøre hvis man så ikke betaler, sende regninger indtil
saldoen er så høj, at man er Ribersmateriale?
For det første, er det lovligt at folk skal betale for at komme ud af en
aftale?
For det andet, skal man finde sig i at virksomhederne tilbyder gratis
oprettelse, mod at skulle betale et lukningsgebyr?
mvh
Kim
| |
Sofie Hansen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Sofie Hansen |
Dato : 06-03-03 22:34 |
|
> Telmore har en række tillægsydelser for deres telefoni og en af den er
> åbentbart lukning.
> Her er hvad der står på siden :
> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
I deres abonnementsvilkår står der intet om et saldolukningsgebyr. Hvor
finder du det?
> Nu står der at man SKAL bruge for så og så meget ellers bliver kontoen
> lukket, men længere oppe står der at en lukning koster 50,-.
Der står ikke noget om at kontoen bliver lukket. Der står at der bliver
opkrævet et administrationsgebyr hvis der ikke bliver brugt for et bestemt
beløb.
/Vibeke
| |
Kim Jespersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 22:36 |
|
Hej Vibeke
> I deres abonnementsvilkår står der intet om et saldolukningsgebyr. Hvor
> finder du det?
>
Det står på deres hjemmeside
>
> Der står ikke noget om at kontoen bliver lukket. Der står at der bliver
> opkrævet et administrationsgebyr hvis der ikke bliver brugt for et bestemt
> beløb.
>
Når der ikke er flere penge at tage af, så kan de vel ikke opkræve
administrationsgebyr, så må de jo lukke den.
mvh
Kim
| |
Morten Fruergaard (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 06-03-03 22:55 |
| | |
Kim Jespersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 23:07 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
>>Det står på deres hjemmeside
>
>
> Link?
>
Den er dynamisk, så klik på "priser" i menuen
| |
Tony (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Tony |
Dato : 06-03-03 22:33 |
|
> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
Hvis du ikke betaler lukker de din konto. Så koster det 50,- at få det
lukket op igen.
> Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3
> måneder. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du ikke opnår dit
> minimumsforbrug. I praksis betyder det, at TELMORE hver måned
> kontrollerer, om du i de seneste tre måneder har haft et forbrug på
> mindst 50 kr. Hvis dette ikke er tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i
> administrationsgebyr.
Hvis du ikke bruger for minimum 50,- i løbet af 3 måneder vil TELMORE
fakturere 7,50 kr
Der står at du ikke får lukket kontoen.
> For det første, er det lovligt at folk skal betale for at komme ud af en
> aftale?
Du skal ikke betale for at ud af en aftale.
> For det andet, skal man finde sig i at virksomhederne tilbyder gratis
> oprettelse, mod at skulle betale et lukningsgebyr?
Der er ikke noget lukningsgebyr.
Tony
| |
Kim Jespersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 22:38 |
|
>
> Hvis du ikke betaler lukker de din konto. Så koster det 50,- at få det
> lukket op igen.
>
Der står lukningsgebyr, ikke genåbning eller noget andet.
>
>>For det andet, skal man finde sig i at virksomhederne tilbyder gratis
>>oprettelse, mod at skulle betale et lukningsgebyr?
>
> Der er ikke noget lukningsgebyr.
>
Nå det står der ellers
mvh
Kim
| |
Tholo - www.tholofot~ (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Tholo - www.tholofot~ |
Dato : 06-03-03 23:56 |
|
"Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3E67BFB3.30908@privat.dk...
> Nå det står der ellers
Ring og spørg deres kundeservice, vi var nogle stykker der snakkede om det
forleden dag faktisk, og vi ringede og spurgte.
Det koster ikke noget hvis du ikke ønsker at være kunde hos dem længere, du
skriver bare og siger det.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
| |
Bakke (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Bakke |
Dato : 06-03-03 23:13 |
|
> Jeg surfede nettet for alle dens herligheder vedrørende mobiltelefoni og
> fandt en lille sjov problematik som de kloge herinde nok skulle kunne
> svare på.
>
Det lader til at Kim enten ikke forstår dansk eller også kan Kim heller ikke
forstå dansk.
Telmore har ikke skrevet noget forkert.
Mvh
Bo
| |
Kim Jespersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 23:16 |
|
>
> Det lader til at Kim enten ikke forstår dansk eller også kan Kim heller ikke
> forstå dansk.
> Telmore har ikke skrevet noget forkert.
> Mvh
>
lol det står måske ikke på deres hjemmeside?
| |
Kim Jespersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jespersen |
Dato : 06-03-03 23:20 |
|
men for din skyld vil jeg da gerne kopiere hele deres ydelsesliste, men
et mellemrum ved "lukning".
Men det vil sige at ifølge lille Bo der kan læse, så gælder de andre
ydelser heller ikke??
Ydelse Beskrivelse Pris
Abonnement 0 kr.
Almindelig opt. Pris pr. almindelig optankning 0 kr.
Automatisk opt. Pris pr. automatisk optankning 2 kr.
Billedbeskeder Pris pr. stk. fra MoreFun 8 kr.
Billedbesked (Afsendelse) 1-3 SMS'er á 20 øre 1-3 SMS'er
Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
Minutpris Døgnet rundt, uanset hvilket dansk net 1,20 kr.
Nyt SIM-kort Pris for et nyt SIM-kort 125 kr.
Opkaldsafgift Pris ved opnået forbindelse 0,25 kr.
Opkaldsforsøg Pris ved ikke opnået forbindelse 0,25 kr.
Operatørlogoer Pris pr. stk. fra MoreFun 8 kr.
Ringetoner Pris pr. stk. fra MoreFun 8 kr.
Rykkerbrev Pris pr. stk. 25 kr.
Saldokontrol Lukning ved saldo på 0 kr. Pris pr. måned 25 kr.
SaldoSMS 50 øre pr. saldooplysning + en alm. SMS 70 øre
Samtalespec. (Gratis online) Pris ved postfremsendelse 20 kr.
SMS Døgnet rundt, uanset hvilket dansk net 20 øre
SMS til udlandet Døgnet rundt, uanset land 2.70 kr.
Spærring Genåbning af tyverispærret telefon 125 kr.
Startpakke Inkl. SIM-kort og taletid for 199 kr 199 kr.
Viderestilling Døgnet rundt, uanset hvilket dansk net 1,20 kr.
WAP Døgnet rundt, uanset hvilket dansk net 1,20 kr.
WebSvar 1 Avanceret telefonsvarer. Pris pr. måned 15 kr.
WebSvar 2 Avanceret telefonsvarer. Pris pr. måned 25 kr.
Ændring Mobilnr. (nyt nummer) 125 kr.
| |
SoftMan Brian (07-03-2003)
| Kommentar Fra : SoftMan Brian |
Dato : 07-03-03 00:29 |
|
"Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> wrote in message
news:3E67C989.6070908@privat.dk...
>
> men for din skyld vil jeg da gerne kopiere hele deres ydelsesliste, men
> et mellemrum ved "lukning".
> Men det vil sige at ifølge lille Bo der kan læse, så gælder de andre
> ydelser heller ikke??
>
> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
Du glemmer lige det lille men meget vigtige ord: "saldo"
Det vil sige hvis du løber tør for penge på kontoen. Hvis det er den måde du
normalt opsiger abbonnementer (undlade at betale) har du misforstået ordet
opsigelse.
| |
Thunderbird[7100] (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Thunderbird[7100] |
Dato : 07-03-03 01:09 |
|
On Fri, 7 Mar 2003 00:28:32 +0100, "SoftMan Brian"
<Brian_Hoey@hotmail.com> wrote:
>"Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> wrote in message
>news:3E67C989.6070908@privat.dk...
>>
>> men for din skyld vil jeg da gerne kopiere hele deres ydelsesliste, men
>> et mellemrum ved "lukning".
>> Men det vil sige at ifølge lille Bo der kan læse, så gælder de andre
>> ydelser heller ikke??
>>
>> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
>
>Du glemmer lige det lille men meget vigtige ord: "saldo"
>
>Det vil sige hvis du løber tør for penge på kontoen. Hvis det er den måde du
>normalt opsiger abbonnementer (undlade at betale) har du misforstået ordet
>opsigelse.
Det er hvad er sker når at ens konto er i negativ i 7 dage, så lukker
Telmore kontoen og det koster så 50,- i gebyr at få den åbnet igen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
nilfri [4000] (07-03-2003)
| Kommentar Fra : nilfri [4000] |
Dato : 07-03-03 13:44 |
|
"Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> wrote in message
news:3E67BA45.5040107@privat.dk...
> Hej NG
>
> Jeg surfede nettet for alle dens herligheder vedrørende mobiltelefoni og
> fandt en lille sjov problematik som de kloge herinde nok skulle kunne
> svare på.
>
> Telmore har en række tillægsydelser for deres telefoni og en af den er
> åbentbart lukning.
> Her er hvad der står på siden :
> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
>
Se evt. diskussion om CBB og lukning (400 dask - minimum), og se deres
metoder %-{
mvh
Finn
(nej, jeg ikke hitte ud af at linke - hvordan gør man det?)
| |
Mikael Nørrelund And~ (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 07-03-03 15:58 |
|
Kim Jespersen wrote:
> Lukning Gebyr ved saldolukning 50 kr.
Det er bare dårligt ordvalg, det er nemlig præcist som
Tholo skriver.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.
| |
|
|