JURASTUDERENDE - 12 linier??
Fra : JS

Dato : 06-03-03 18:18

Hej.

Jeg har hørt, at man efter bachelor-uddannelsen i Jura (KU)
kan vælge 12 forskellige retninger at blive kandidat i.

Jeg har prøvet at se på hjemmesiden, men kan ikke finde en
skelnen mellem 12 linier, kun lidt forskellige valgfag.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad de 12 linier er, eller
om jeg bare har fået forkert information og det slet ikke er
delt sådan op???

MVH. Jakob

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-03-03 18:20

"JS" <steenstrup@oncable.dk> wrote in message

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad de 12 linier er, eller
> om jeg bare har fået forkert information og det slet ikke er
> delt sådan op???

Kandidatuddannelsen er delt op i 12 moduler hvoraf nogle udfyldes med
speciale, andre af obligatoriske fag (sådan er det i hvert fald i Århus) og
for resten kan du selv vælge fag.

Mvh.
Jacob

Fra : JS

Dato : 06-03-03 18:35

> Kandidatuddannelsen er delt op i 12 moduler hvoraf nogle udfyldes med
> speciale, andre af obligatoriske fag (sådan er det i hvert fald i Århus)
og
> for resten kan du selv vælge fag.

Aha... på den måde... hvis jeg har forstået det rigtigt, er der altså langt
flere end 12 forskellige måder at sammensætte en kandidatuddannelse på,
alt efter hvilke fag man vælger?

Hvilke fag er obligatoriske på kand.?

Mvh. JS

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-03-03 18:41

> [...]

langt
> flere end 12 forskellige måder at sammensætte en kandidatuddannelse på,
Ja, der er utallige kombinationer :)

> Hvilke fag er obligatoriske på kand.?
I Århus er det civilproces og skatteret. Jeg ved ikke hvordan det er i Kbh.

Mvh.
Jacob

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-03-03 11:58

> [...]
> flere end 12 forskellige måder at sammensætte en kandidatuddannelse på,

Ja, det er mange kombinationer.

> Hvilke fag er obligatoriske på kand.?

På KU, ingen (skatteret og økonomi var det tidligere).

*Rune

Fra : Jonas Hansen

Dato : 06-03-03 19:17

"JS" <steenstrup@oncable.dk> wrote in message
> Hej.

Hej

[klip]

Se studieordningen:
http://www.sis.ku.dk/shb/VisTekstAfsnit.asp?TekstAfsnit=6351&InFrame=0&Sprog
=DK&TopAfsnit=6351&6431#6351&Nyestelink=1

Og særligt om sammensætningen af kandidatuddannelsen:

"§ 19.
Stk. 2. Af de 12 studieenheder / kursusfag kan den studerende sammensætte et
studieprogram efter eget valg, jf. dog stk. 3 og 4.
Stk. 3. En studerende kan højst følge 3 kursusfag pr. semester. Studienævnet
kan dog i særlige tilfælde fastsætte andre regler.
Stk. 4. Den studerende skal udarbejde et speciale, der kan omfatte 2 eller 3
studieenheder, jf. § 22. "

Mvh
Jonas