/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Overværelse af retsmøder i Tvindsagen ?
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-03 09:09

Hej NG.

Nu bor jeg tæt på Århus, hvor retsmøderne i Tvindsagen holdes.
Er der offentlig adgang til de retsmøder ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



 
 
Fischer & Døssing (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-03-03 09:16

Christian B. Andresen (mailto:username@domain.country) skrev:

> Nu bor jeg tæt på Århus, hvor retsmøderne i Tvindsagen holdes.
> Er der offentlig adgang til de retsmøder ?

Ja.
Henriette Døssing


Christian B. Andrese~ (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-03 09:23


"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
news:3e6703b8$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian B. Andresen (mailto:username@domain.country) skrev:
>
> > Nu bor jeg tæt på Århus, hvor retsmøderne i Tvindsagen holdes.
> > Er der offentlig adgang til de retsmøder ?
>
> Ja.

Møder man bare op ?


--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



Per Christoffersen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 06-03-03 09:50


"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3e670552$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
> news:3e6703b8$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Christian B. Andresen (mailto:username@domain.country) skrev:
> >
> > > Nu bor jeg tæt på Århus, hvor retsmøderne i Tvindsagen holdes.
> > > Er der offentlig adgang til de retsmøder ?
> >
> > Ja.
>
> Møder man bare op ?

Ja, sammen med de hundredevis af andre der gerne vil ind...
Pladserne er jo begrænsede, og det foresvæver mig noget om, at nogle af dem
er reserveret til pressen af hensyn til almenvellet (så alle vi andre også
akn få at vide hvad der sker).

/Per



Christian B. Andrese~ (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-03 10:34


"Per Christoffersen" <pc@VAEKMEDDETcomonto.dk> wrote in message
news:3e670b4c$0$4239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> news:3e670552$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
> > news:3e6703b8$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Christian B. Andresen (mailto:username@domain.country) skrev:
> > >
> > > > Nu bor jeg tæt på Århus, hvor retsmøderne i Tvindsagen holdes.
> > > > Er der offentlig adgang til de retsmøder ?
> > >
> > > Ja.
> >
> > Møder man bare op ?
>
> Ja, sammen med de hundredevis af andre der gerne vil ind...
> Pladserne er jo begrænsede, og det foresvæver mig noget om, at nogle af
dem
> er reserveret til pressen af hensyn til almenvellet (så alle vi andre også
> akn få at vide hvad der sker).

Det er rigtigt, men retsagen forløber indtil 2004-5 stykker så mon ikke det
kan lade sig gøre at komme derind engang


--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



Martin Poulsen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Poulsen


Dato : 06-03-03 11:52

Per Christoffersen wrote:

> Ja, sammen med de hundredevis af andre der gerne vil ind...
> Pladserne er jo begrænsede, og det foresvæver mig noget om, at
> nogle af dem er reserveret til pressen af hensyn til almenvellet
> (så alle vi andre også akn få at vide hvad der sker).

Hundredevis? Jeg er lige kommet hjem fra retsmødet i dag, og der var 12
tilhører udover mig: Frede Farmand og 11 pressefolk.

--
Martin

Per Christoffersen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 06-03-03 12:06


"Martin Poulsen" <pi10y3002@sneakemail.com> wrote in message
news:Xns933678BB9D5C7pi10y3002@130.225.247.90...
> Per Christoffersen wrote:
>
> > Ja, sammen med de hundredevis af andre der gerne vil ind...
> > Pladserne er jo begrænsede, og det foresvæver mig noget om, at
> > nogle af dem er reserveret til pressen af hensyn til almenvellet
> > (så alle vi andre også akn få at vide hvad der sker).
>
> Hundredevis? Jeg er lige kommet hjem fra retsmødet i dag, og der var 12
> tilhører udover mig: Frede Farmand og 11 pressefolk.

OK.
Min vurdering af tilstrømningen var udelukkende baseret på pressens
forventninger.
Det er naturligvis en fejl, hvis det er sandheden der skal frem...

/Per



Allan Olesen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 06-03-03 21:42

Martin Poulsen <pi10y3002@sneakemail.com> wrote:

>Hundredevis? Jeg er lige kommet hjem fra retsmødet i dag, og der var 12
>tilhører udover mig: Frede Farmand og 11 pressefolk.

Saa er tilslutningen dalende. Igaar var der ifoelge JP ud over
pressen moedt en del tilhoerere op, men efter en time var
maengden reduceret til "et par unge interesserede jurastuderende,
som nikkende og anerkendende fulgte det juridiske opgoer".

Nogen herfra, der kan melde sig skyldige i nikkeriet?


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Martin Poulsen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Poulsen


Dato : 06-03-03 21:52

Allan Olesen wrote:

> Saa er tilslutningen dalende. Igaar var der ifoelge JP ud over
> pressen moedt en del tilhoerere op, men efter en time var
> maengden reduceret til "et par unge interesserede jurastuderende,
> som nikkende og anerkendende fulgte det juridiske opgoer".

Korrekt. Der var et par få stole ledige, lige da sagen blev indledt,
men efter frokostpausen var der albuerum igen.

> Nogen herfra, der kan melde sig skyldige i nikkeriet?

Nej. Jeg havde ikke megen forståelse for selve juraen - var dels mødt
op for at se girafferne, dels at se hvordan en større retssag foregår.

--
Martin

Trine Kornum Christi~ (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 06-03-03 10:37

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> writes:

> Møder man bare op ?

Ja, men tidligt! Der er rift om de få pladser der er.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Bertel Lund Hansen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-03-03 11:24

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

>Møder man bare op ?

Hvis du får en plads, så skal du sidde ekstremt stille. Jeg har
engang overværet en politisag, og da jeg lænede mig over mod min
sidemand for at hviske noget, var lederen (?) over mig som en
høg.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jakob Paikin (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 06-03-03 11:51

On Thu, 06 Mar 2003 11:23:30 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis du får en plads, så skal du sidde ekstremt stille. Jeg har
>engang overværet en politisag, og da jeg lænede mig over mod min
>sidemand for at hviske noget, var lederen (?) over mig som en
>høg.

Så galt plejer det nu ikke at være, men tilhørerne må naturligvis ikke
virke forstyrrende.


--
Jakob Paikin

Bertel Lund Hansen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-03-03 12:05

Jakob Paikin skrev:

>>sidemand for at hviske noget, var lederen (?) over mig som en
>>høg.

>Så galt plejer det nu ikke at være, men tilhørerne må naturligvis ikke
>virke forstyrrende.

Hvad hedder lederen af en politisag? Han har måske bare sin egen
stillingsbetegnelse?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kurt B. Andersen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 06-03-03 13:17


"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:fqae6vo0uee51noh4mg3q622g4i1rmum83@news.stofanet.dk...
>
> Hvad hedder lederen af en politisag? Han har måske bare sin egen
> stillingsbetegnelse?
>
> --
> Bertel

Hvad er for dig lederen? Lederen i en retssag er uden tvivl dommeren. Men
noget tyder på, at du tænker på en anden. I politisager kunne det være
anklageren du tænker på (men han/hun er ikke leder i retssalen). Alt efter
hvilken slags sag det er og i hvilken politikreds, kan det så være en
juristuddannet anklager eller en politiuddannet. Hvis det var en i uniform,
vil det typisk være en politiassistent eller en vicepolitikommissær. De
omtales generelt som politianklagere, men det er ikke deres officielle
stillingsbetegnelse, altså inden for egne rækker.

Kurt



Henning Makholm (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 06-03-03 13:49

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk>

> Hvad hedder lederen af en politisag?

Retsformand.

--
Henning Makholm "Så drikker jeg det hele. Det har en festlig smag."

Jakob Paikin (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 06-03-03 15:10

On Thu, 06 Mar 2003 12:05:12 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad hedder lederen af en politisag? Han har måske bare sin egen
>stillingsbetegnelse?

Rettens formand er dommeren i sagen - og det er ham/hende, der har den
overordnede ledelse af sagen.

Derudover vil der i straffesager (hvor tiltalte er varetægtsfængslet)
typisk være 2 politibetjente til stede, men de har sådan set ikke
noget med domsforhandlingen at gøre.


--
Jakob Paikin

Martin Poulsen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Poulsen


Dato : 06-03-03 12:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:
>
>>Møder man bare op ?
>
> Hvis du får en plads, så skal du sidde ekstremt stille. Jeg har
> engang overværet en politisag, og da jeg lænede mig over mod min
> sidemand for at hviske noget, var lederen (?) over mig som en
> høg.

Så galt er det nu ikke. Der bliver hvisket og småsnakket på
tilhørerpladserne, og ingen er endnu blevet bedt om at forholde sig i
ro - ej heller anvist om hvor udgangen er at finde.

Plads er der masser af. Der er opstillet ca. 45 siddepladser til
tilhører, og som nænvt andetsteds i denne tråd, var kun 13 besat i dag.

--
Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste