Aftale med folketing=lovgivning gælder ikk~
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-03-03 19:11

Jeg sad lige og læste på Politikens hjemmeside og faldt over følgende
artikel:

»Vi deltager gerne i et møde, selv om vi allerede i dag har en aftale
med Folketinget, der giver os ret til at opkræve gebyrer hos
detailhandlen«, siger Finansrådets direktør, Jørgen Horwitz.

Er det mig, der tager fejl eller er det ikke helt galt at tro, at lov
om visse betalingsmidler kan sættes ud af kraft på grundlag af en
"aftale" med Folketinget?

Såfremt Folketinget og regeringen mener, at der findes en sådan
"aftale", hvad er konsekvensen såfremt de lader Finansrådet og bankerne
nyde godt af de fordele de får pga. "aftalen"?

--
Morten http://miljokemi.dk
Statistik: dk.videnskab.jura februar 2003