tavshedspligt - taxichauffører
Fra : schlafen

Dato : 05-03-03 18:35

Har en taxichauffør tavshedspligt?

synes ikke at kunne finde noget om emnet i taxaloven....

Fra : Oscar

Dato : 05-03-03 19:27

schlafen wrote:
> Har en taxichauffør tavshedspligt?

Nej

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-03-03 19:57

Oscar skrev Onsdag den 5. marts 2003 19:26 i dk.videnskab.jura:

> Nej

Ikke generalt (moralen bør dog sige enhver taxichauffør noget andet), men hvis
man køre lægevagt, og ligende, så har man dog.

Ivar Madsen

Fra : Oscar

Dato : 07-03-03 19:34

Ivar Madsen wrote:

> Ikke generalt (moralen bør dog sige enhver taxichauffør noget andet),
> men hvis man køre lægevagt, og ligende, så har man dog.

Moral er jo noget underligt noget, ikke? Kommer an på hvis moral og på hvilket
tidspungt?

Det med lægevagt kørsel, hvor er det i loven?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-03-03 21:34

Oscar skrev Fredag den 7. marts 2003 19:34 i dk.videnskab.jura:

> Moral er jo noget underligt noget, ikke? Kommer an på hvis moral og på
> hvilket tidspungt?

Tja.

> Det med lægevagt kørsel, hvor er det i loven?

Kan jeg ikke svare på, men thivertifald dengang jeg kørte for en vognmand der
kørte lægevagt*), var jeg på kursus, og i denforbindelse skulle vi også
skrive uder på at holde tæt.

*) Tilbage i 89-91

Ivar Madsen

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 05-03-03 22:15

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Har en taxichauffør tavshedspligt?
>
> synes ikke at kunne finde noget om emnet i taxaloven....

Ja, nu er det efterhånden længe siden at studierneindtægterne blev suppleret
med lidt taxakørsel. Men da jeg i '90 tog erhvervskørekort, fik vi da at
vide at der var tavshedspligt... (men om det er formuleret i loven aner jeg
ikke).

Hvis du ikke finder svaret kan du måske rette henvendelse til
Hyrevognsnævnet (nedsat af komunalbestyrelsen i Kbh) - de bor i købbyen
(flæsketorvet)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-03-03 23:17

Tommy Bruus-Jensen skrev Onsdag den 5. marts 2003 22:15 i dk.videnskab.jura:

> Hvis du ikke finder svaret kan du måske rette henvendelse til
> Hyrevognsnævnet (nedsat af komunalbestyrelsen i Kbh) - de bor i købbyen
> (flæsketorvet)

De er for flere år siden flyttet ifl. krak.dk

Storkøbenhavns Taxinævn
Birkedommervej 43
2400 København NV

Ivar Madsen

Fra : Oscar

Dato : 07-03-03 19:18

Tommy Bruus-Jensen wrote:
> [...]
> suppleret med lidt taxakørsel. Men da jeg i '90 tog erhvervskørekort,
> fik vi da at vide at der var tavshedspligt... (men om det er

Nåh? Måske er det en god íde at finde ud af hvad loven siger?
Med ao er der forskel på hvad der almindeligvis siges og hvad der er lovbefæstet.