/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Mobilabonnement - hovsa!
Fra : news.cybercity.dk


Dato : 05-03-03 17:36

Min mor lavede forleden en ret dårlig handel.
Hun købte en nokia 3310 med tilhørende abonnement kaldet Mobilbonus
(hvoraf ordet bonus egentlig burde afspejle HEY GODT tilbud, men nok om det)

Nu er hun naturligvis interesseret i at lade handlen gå tilbage, men i tdc
butikken
fik hun at vide, at det kunne ikke lade sig gøre eftersom hun havde oprettet
sit abonnement.
Hvor står hun - og hun vil gerne af med telefonen. Hun er klar over at hun
nok er bundet til
abonnementet men det er vist noget med 30,- om måneden i 6 måneder. Det kan
man hurtigt
tjene hjem ved fx at købe en debital telefon til 99,-.

Hjælp?

Hurtigt.. Kan hun smide telefonen i nakken på tdc og få pengene tilbage? I
såfald, hvordan?

På forhånd tak
Peter Jensen



 
 
David T. Metz (05-03-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 05-03-03 18:07

news.cybercity.dk skriblede:
> Hurtigt.. Kan hun smide telefonen i nakken på tdc og få pengene
> tilbage?

Nej. Hun har indgået en handel og den kan hun ikke løbe fra.

David


--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Bertel Lund Hansen (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-03-03 19:11

David T. Metz skrev:

>Nej. Hun har indgået en handel og den kan hun ikke løbe fra.

TDC har 14 dages returret også ved butikssalg hvis man returnerer
varen i den originale emballage. Det afgørende er her at hun har
taget hul på en tjenesteydelse. Hun kan jo ikke gøre de førte
telefonsamtaler ugjorte, så det er korrekt at hun har brudt
betingelsen for at returnere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kasper Petersen (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Petersen


Dato : 05-03-03 22:11

Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
før det kan opsiges?
Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
abonnement!?

Kasper

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
news:adfc6vss1ql01k4li361t6gqpa7bppr4q8@news.stofanet.dk...
> David T. Metz skrev:
>
> >Nej. Hun har indgået en handel og den kan hun ikke løbe fra.
>
> TDC har 14 dages returret også ved butikssalg hvis man returnerer
> varen i den originale emballage. Det afgørende er her at hun har
> taget hul på en tjenesteydelse. Hun kan jo ikke gøre de førte
> telefonsamtaler ugjorte, så det er korrekt at hun har brudt
> betingelsen for at returnere.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Peter Jensen (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 05-03-03 22:33

<KLIP>
> Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
> før det kan opsiges?
> Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
> abonnement!?

Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til en
anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?

Mvh.:
Peter Jensen



Claus Dan Pedersen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Dan Pedersen


Dato : 06-03-03 07:25

Hun kan få ophævet simlocken og blot betale grundabonnementet i de 6
måneder. http://www.simlock.dk/ (har ikke erfaringer med dem personligt). Og
så ellers få et andet abonnement hos et billigere selskab. (Telmore
eksempelvis).
Mvh
Claus

Peter Jensen <mentor@haiku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b45qeg$f5v$1@news.cybercity.dk...
> <KLIP>
> > Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6
måneder
> > før det kan opsiges?
> > Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
> > abonnement!?
>
> Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til
en
> anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?
>
> Mvh.:
> Peter Jensen
>
>





Thore Sorensen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Thore Sorensen


Dato : 06-03-03 15:49

On Thu, 6 Mar 2003 07:24:57 +0100, "Claus Dan Pedersen"
<cdpe@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hun kan få ophævet simlocken og blot betale grundabonnementet i de 6
>måneder. http://www.simlock.dk/ (har ikke erfaringer med dem personligt). Og
>så ellers få et andet abonnement hos et billigere selskab. (Telmore
>eksempelvis).
>Mvh
>Claus
>
Computerworld skrev i sidste uge noget om manglende rettigheder ved
eventuelle garantireparationer/ombytning, hvis man havde fået fjernet
simlock'en....:(

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

HKJ (06-03-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 06-03-03 19:23


"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> wrote in message
news:0kne6vg32rhntvdq9dnv6ranrqt547uen1@4ax.com...
> Computerworld skrev i sidste uge noget om manglende rettigheder ved
> eventuelle garantireparationer/ombytning, hvis man havde fået fjernet
> simlock'en....:(

Nokie ville ikke give garanti hvis simlåsen er blevet fjernet, om det er
lovligt ved jeg ikke.

MEN det påvirker ikke de 2 års reklamationsret, undtagen hvis fejlen kan
henføres til fjernelsen af simlåsen.



Povl H. Pedersen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 06-03-03 07:51

In article <b45qeg$f5v$1@news.cybercity.dk>, Peter Jensen wrote:
><KLIP>
>> Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
>> før det kan opsiges?
>> Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
>> abonnement!?
>
> Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til en
> anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?

Kun hvis der på forhånd er aftalt eller annonceret med en returret.
Det har de i eksempelvis Bilka og Føtex. Ved dog ikke hvordan de
stiller sig med mobiltelefoner.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Bertel Lund Hansen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-03-03 09:56

Kasper Petersen skrev:

>Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
>før det kan opsiges?

Jo (hvis jeg forstår dig), men hun kan ikke returnere telefonen
alene fordi der er tale om et samlet salg.

>Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
>abonnement!?

Hun kan frit benytte telefonen til et andet abonnement. Det
kræver hjælp til at låse den op hvis hun vil skifte med det
samme, og efter 6 måneder er butikken forpligtet til at låse den
op gratis.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste