|
| Mobilabonnement - hovsa! Fra : news.cybercity.dk |
Dato : 05-03-03 17:36 |
|
Min mor lavede forleden en ret dårlig handel.
Hun købte en nokia 3310 med tilhørende abonnement kaldet Mobilbonus
(hvoraf ordet bonus egentlig burde afspejle HEY GODT tilbud, men nok om det)
Nu er hun naturligvis interesseret i at lade handlen gå tilbage, men i tdc
butikken
fik hun at vide, at det kunne ikke lade sig gøre eftersom hun havde oprettet
sit abonnement.
Hvor står hun - og hun vil gerne af med telefonen. Hun er klar over at hun
nok er bundet til
abonnementet men det er vist noget med 30,- om måneden i 6 måneder. Det kan
man hurtigt
tjene hjem ved fx at købe en debital telefon til 99,-.
Hjælp?
Hurtigt.. Kan hun smide telefonen i nakken på tdc og få pengene tilbage? I
såfald, hvordan?
På forhånd tak
Peter Jensen
| |
David T. Metz (05-03-2003)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 05-03-03 18:07 |
| | |
Bertel Lund Hansen (05-03-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 05-03-03 19:11 |
|
David T. Metz skrev:
>Nej. Hun har indgået en handel og den kan hun ikke løbe fra.
TDC har 14 dages returret også ved butikssalg hvis man returnerer
varen i den originale emballage. Det afgørende er her at hun har
taget hul på en tjenesteydelse. Hun kan jo ikke gøre de førte
telefonsamtaler ugjorte, så det er korrekt at hun har brudt
betingelsen for at returnere.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Kasper Petersen (05-03-2003)
| Kommentar Fra : Kasper Petersen |
Dato : 05-03-03 22:11 |
|
Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
før det kan opsiges?
Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
abonnement!?
Kasper
"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
news:adfc6vss1ql01k4li361t6gqpa7bppr4q8@news.stofanet.dk...
> David T. Metz skrev:
>
> >Nej. Hun har indgået en handel og den kan hun ikke løbe fra.
>
> TDC har 14 dages returret også ved butikssalg hvis man returnerer
> varen i den originale emballage. Det afgørende er her at hun har
> taget hul på en tjenesteydelse. Hun kan jo ikke gøre de førte
> telefonsamtaler ugjorte, så det er korrekt at hun har brudt
> betingelsen for at returnere.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter Jensen (05-03-2003)
| Kommentar Fra : Peter Jensen |
Dato : 05-03-03 22:33 |
|
<KLIP>
> Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
> før det kan opsiges?
> Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
> abonnement!?
Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til en
anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?
Mvh.:
Peter Jensen
| |
Claus Dan Pedersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Dan Pedersen |
Dato : 06-03-03 07:25 |
|
Hun kan få ophævet simlocken og blot betale grundabonnementet i de 6
måneder. http://www.simlock.dk/ (har ikke erfaringer med dem personligt). Og
så ellers få et andet abonnement hos et billigere selskab. (Telmore
eksempelvis).
Mvh
Claus
Peter Jensen <mentor@haiku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b45qeg$f5v$1@news.cybercity.dk...
> <KLIP>
> > Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6
måneder
> > før det kan opsiges?
> > Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
> > abonnement!?
>
> Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til
en
> anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?
>
> Mvh.:
> Peter Jensen
>
>
| |
Thore Sorensen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Thore Sorensen |
Dato : 06-03-03 15:49 |
|
On Thu, 6 Mar 2003 07:24:57 +0100, "Claus Dan Pedersen"
<cdpe@mail1.stofanet.dk> wrote:
>Hun kan få ophævet simlocken og blot betale grundabonnementet i de 6
>måneder. http://www.simlock.dk/ (har ikke erfaringer med dem personligt). Og
>så ellers få et andet abonnement hos et billigere selskab. (Telmore
>eksempelvis).
>Mvh
>Claus
>
Computerworld skrev i sidste uge noget om manglende rettigheder ved
eventuelle garantireparationer/ombytning, hvis man havde fået fjernet
simlock'en....:(
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj
(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)
| |
HKJ (06-03-2003)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 06-03-03 19:23 |
|
"Thore Sorensen" < dinotec@pc.dk> wrote in message
news:0kne6vg32rhntvdq9dnv6ranrqt547uen1@4ax.com...
> Computerworld skrev i sidste uge noget om manglende rettigheder ved
> eventuelle garantireparationer/ombytning, hvis man havde fået fjernet
> simlock'en....:(
Nokie ville ikke give garanti hvis simlåsen er blevet fjernet, om det er
lovligt ved jeg ikke.
MEN det påvirker ikke de 2 års reklamationsret, undtagen hvis fejlen kan
henføres til fjernelsen af simlåsen.
| |
Povl H. Pedersen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 06-03-03 07:51 |
|
In article <b45qeg$f5v$1@news.cybercity.dk>, Peter Jensen wrote:
><KLIP>
>> Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
>> før det kan opsiges?
>> Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
>> abonnement!?
>
> Jo, det spekulerede jeg jo også på. Kan hun evt. ikke bytte telefonen til en
> anden telefon fra teledanmark, som blot er billigere?
Kun hvis der på forhånd er aftalt eller annonceret med en returret.
Det har de i eksempelvis Bilka og Føtex. Ved dog ikke hvordan de
stiller sig med mobiltelefoner.
--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.
| |
Bertel Lund Hansen (06-03-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 06-03-03 09:56 |
|
Kasper Petersen skrev:
>Er der ikke kun forpligtigelse ved abonnement, som skal haves i 6 måneder
>før det kan opsiges?
Jo (hvis jeg forstår dig), men hun kan ikke returnere telefonen
alene fordi der er tale om et samlet salg.
>Telefonen har hun jo fået billigt ved siden af fordi hun har tegnet det
>abonnement!?
Hun kan frit benytte telefonen til et andet abonnement. Det
kræver hjælp til at låse den op hvis hun vil skifte med det
samme, og efter 6 måneder er butikken forpligtet til at låse den
op gratis.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
|
|