Reklamer i busser
Fra : Peter

Dato : 05-03-03 14:20

Jeg har nu flere gange siddet og irriteret mig over at jeg skal tvinges til
at høre reklamer over højttaleren når jeg kører med Århus Sporveje.
Er det virkeligt lovligt af dem at reklamere for sportsbegivenheder,
arrangementer i Musikhuset m.m. ?
Alle andre reklamer kan man jo mere eller mindre undgå hvis man ønsker det,
men i dette tilfælde er det lidt svært at undgå at høre denne larmende
højttaler.

At det også er hamrende ringe kundeservice at afspille reklamer indimellem
opråbning af stoppesteder er en helt anden sag...

Fra : RoJo

Dato : 05-03-03 14:49

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:b44ti6$q9j$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> At det også er hamrende ringe kundeservice at afspille reklamer indimellem
> opråbning af stoppesteder er en helt anden sag...

Jeg kører dagligt med Århus sporveje og har ALDRIG hørt en reklame. Hvis de
er der, så har du en ualmindelig god hørelse.
Og nej jeg er ikke døv

Mvh
RoJo

Fra : Peter

Dato : 05-03-03 17:56

"RoJo" <rjonassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> er der, så har du en ualmindelig god hørelse.

Du vil ikke kunne undgå at høre det hvis den kommer... Jeg hørte det første
gang i fredags i 2'eren og i dag i 8'eren.

Fra : Lars Brink

Dato : 06-03-03 11:39

> Alle andre reklamer kan man jo mere eller mindre undgå hvis man ønsker
det,

Ude på fortorvet kan du undgå dem (= du kan lade være at bruge bussen).

Tænker du i baner af "offentelig virksomhed", så er TV2 vel også et eksemple
på reklamer i en "offentlig virksomhed"

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Peter

Dato : 06-03-03 14:15

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ude på fortorvet kan du undgå dem (= du kan lade være at bruge bussen).
>
> Tænker du i baner af "offentelig virksomhed", så er TV2 vel også et
På TV2 kan du slukke for fjernsynet eller gå...

Jeg tænker bare at det snart bliver for meget... Tænk hvis DSB indfører
reklamer i toget - det ville jeg finde yderst irriterende! Eller taxi'er for
den sags skyld...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-03 14:22

Peter skrev:

>Jeg tænker bare at det snart bliver for meget... Tænk hvis DSB indfører
>reklamer i toget - det ville jeg finde yderst irriterende! Eller taxi'er for
>den sags skyld...

Det er længe siden du har kørt med taxa? De er overplastret med
reklamer.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 06-03-03 15:34

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er længe siden du har kørt med taxa? De er overplastret med
> reklamer.
Hvis du ser det oprindelig indlæg vil du erfare at det ikke handler om
visuelle reklamer, men derimod reklamer som bliver blæst ud gennem
højttalerne i busserne...

Fra : Dan Mortensen

Dato : 06-03-03 15:44

Peter wrote:
> [...]
> Hvis du ser det oprindelig indlæg vil du erfare at det ikke handler om
> visuelle reklamer, men derimod reklamer som bliver blæst ud gennem

Taxa reklamer er på vej, der er ved at blive startet et forsøg op med LCD
skærme foran passagerne hvor der skal køre reklamer.

/DM

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 06-03-03 17:04

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Dan Mortensen"
<dsm@post1.tele.dk> mumbled in news:3e675eb6$0$252
$bc7fd3c@news.sonofon.dk:

Tag en tur til København og du vil se at der er reklamer uanset om
du kigger op eller ned (ved indgangen) i vognene. "Vores" nye metro
har også (indtil videre) lydløse TV-reklamer på peronen.

> Taxa reklamer er på vej, der er ved at blive startet et forsøg
> op med LCD skærme foran passagerne hvor der skal køre reklamer.

Mit råd for fremtiden er at tage nogle hørertelefoner på - evt.
lydtætte, for det er jo ikke nødvendigt at man hører på noget.

Der må da også blive et marked for lette (ikke lydtætte)
hovedtelefoner, der fjerner støj ved at sende den inverterede
støj ind i øret og som derved udligner den udefra kommende støj!

Jeg ville ønske at det var anderledes, men jeg tror desværre ikke
på det!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-03-03 06:05

p@p.pp skriver:
>Eller taxi'er for
>den sags skyld...
Det forsøgte man for ca. 30 år siden, og det gik ikke godt.

Hilsen Sverre.