Samtykke til jagttegn
Fra : Tommy Hasen

Dato : 05-03-03 14:05

Hej
Jeg har fået brev fra Skov & Naturstyrelsen, hvor jeg skal give samtykke til
at politiet kan tjekke mig i Det Centrale Kriminalregister.
Hvorfor, hvis jeg står deri, er det vel politiet selv der har gjort det, og
i andre sammenhænge kan de vel godt tjekke mig uden mit samtykke.

Tommy

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-03-03 14:17

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
og
> i andre sammenhænge kan de vel godt tjekke mig uden mit samtykke.

Mon ikke samtykket går ud på, at Skovtursstyrelsen må få at vide hvad der
står om dig i Det Centrale Kriminalregister?

Prøv at læse igen.

/Per

Fra : Tommy Hasen

Dato : 05-03-03 16:59

> Mon ikke samtykket går ud på, at Skovtursstyrelsen må få at vide hvad der
> står om dig i Det Centrale Kriminalregister?
>
> Prøv at læse igen.
>
> /Per

Før udstedelse af jagttegn kan finde sted, skal politiets godkendelse
foreligge.

Oplysninger om eventuelle straffesager registreret i det centrale
kriminalregister indgår som en del af grunlaget for politiets afgørelse.

Politiets undersøgelse i registeret i forbindelse med udstedelse af jagttegn
kræver deres samtykke.

Jeg læser det som beskrevet tidligere.

Tommy

Fra : peter volsted

Dato : 05-03-03 17:14

hi

> Tommy Hasen wrote:
>
> Politiets undersøgelse i registeret i forbindelse med udstedelse af jagttegn
> kræver deres samtykke.

Kunne tyde på at deres er - eller burde være - skrevet: Deres

--
good luck

peter

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 05-03-03 17:26

On 05.03.2003 16:58, in article b456rq$gij$1@sunsite.dk, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

> Politiets undersøgelse i registeret i forbindelse med udstedelse af jagttegn
> kræver deres samtykke.
>
> Jeg læser det som beskrevet tidligere.

Det passer vel også meget godt med persondataloven. De data der står i
kriminalregistret er personfølsomme oplysninger. De må som udgangspunkt ikke
behandles uden dit samtykke. Dog er der selvfølgelig undtagelse for fx.
behandling i forbindelse med efterforskning af strafbare forhold. Da det
ikke er tilfældet, kræves din accept til behandlingen.

(Desuden er behandlingen - måske - en anden anvendelse af dataene end det
formål de oprindeligt er indhentet til, og det kræver også samtykke.)

/kristian

Fra : Tommy Hasen

Dato : 05-03-03 18:46

> [...]
>
> (Desuden er behandlingen - måske - en anden anvendelse af dataene end det
> formål de oprindeligt er indhentet til, og det kræver også samtykke.)

Takker

Tommy