Hvor lang tid tilbage kan skattevæsnet kræ~
Fra : Niels Jørgen

Dato : 05-03-03 11:48

Hej NG
Hvor lang tid tilbage i tiden, kan skattevæsnet kræve at få dokumenter fra.
Det drejer sig om oplysninger vedr. tilbagebetaling af studielån fra 1995.
Hilsen Niels Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 12:55

"Niels Jørgen" <windsurf@image.dk> wrote in message
> [...]
fra.
> Det drejer sig om oplysninger vedr. tilbagebetaling af studielån fra 1995.

Skattevæsenet kan gå fem år tilbage. men har de tidligere skrevet til dig og
nævnt det studielån eller er det på anden måde blevet bragt frem enten på
årsopgørelser eller selvangivelser er det derfra man skal regne...

/Jesper

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-03-03 13:06

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> dig og nævnt det studielån eller er det på anden måde blevet bragt
> frem enten på årsopgørelser eller selvangivelser er det derfra man
De fem år går på årets skatteansættelse, hvis du vil have fradrag i 2002 på
et lån det er startet i 1980 kan du godt regne at man vil se dokumentation
fra 1980, Ellers kunne jeg jo bare hævde at jeg havde et fradrag på 1mio fra
noget der var "for gammelt", fikst, men den går ikke.
Men de kan ikke ændre i din skat mere end 5 år tilbage ( under normale
omstændigheder).

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-03-03 17:33

Carsten Holck wrote:

> Men de kan ikke ændre i din skat mere end 5 år tilbage ( under normale
> omstændigheder).

Det er nu 3 år tilbage, eller mere præcist, 3 år og 6 mdr.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.