Færdselslov - Parkering
Fra : JakobN

Dato : 05-03-03 05:56

Er der en der kan sige mig hvor der i Færdselsloven står noget om parkering
ved en hvidmalet "cykel-ud/ind kørsel". (den slages der er midt på en
cykelsti, således at cyklister kan komme til og fra sidevejen på den anden
side af vejen)
Sagen er den at jeg har fået en P-afgift for at holde 0,9 meter bagved en
sådan. Jeg mener: Hvor bredrøvet skal de f..... cyklister ha' lov at være
den hvide striber er to meter lang.

Fra : vmx

Dato : 05-03-03 09:10

"JakobN" <nospam@jakobn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan. Jeg mener: Hvor bredrøvet skal de f..... cyklister ha' lov at være

Uddrag af bekendtgørelse af færdselslov
Bekendtgørelse nr. 712 af 2/8/2001

Kapitel 4

Standsning og parkering

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en
sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske:

1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en
afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen,

-----
Denne lovgivning har ikke til hensigt at sikre bredskuldrede cyklister fri
udkørsel.
Hensigten er at sikre cyklisten opmærksomhed <=> at hun/han bliver set af
de andre trafikanter.

Mvh
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
If it has tits or wheels, it will give you problems

Fra : David T. Metz

Dato : 05-03-03 18:18

JakobN skriblede:
> Hvor bredrøvet skal de f..... cyklister
> ha' lov at være den hvide striber er to meter lang.

Bedrøvet? Mener du de slingrer? Bestemmelsen er der for at sikre udsyn -
både for biler og cyklister.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : bem

Dato : 05-03-03 18:40

David T. Metz wrote:
> JakobN skriblede:
>
> Bedrøvet? Mener du de slingrer?

Jeg tror Jakob mener bredrøvet (rettelig bredrøvede) - som han skriver.

Bestemmelsen er der for at sikre
> udsyn - både for biler og cyklister.

Det afgørende i denne sag må være, om Jakob parkerede bagved (som han selv
skriver) eller foran udkørslen. Man må gerne parkere umiddelbart *efter*
udkørslen i kørselsretningen.

/Bo