Lejekontrakt
Fra : Mikkel Schultz

Dato : 04-03-03 17:35

Hvis en lejekontrakt udfærdiges af lejer på "almindeligt" papir (dvs. ikke
en standardlejekontrakt som kan købes i div. butikker), gælder den så som en
almindelig lejekontrakt? (båder udlejer og lejer skriver naturligvis under
på kontrakten.)

Spørgsmålet kommer op fordi jeg skal til at lave en tidsbestemt lejekontrakt
med min udlejer, kontrakten har en del specielle betingelser. Min frygt er
hvis denne kontrakt ikke er gældende fordi det "bare" er en jeg selv skriver
uden at være jurist eller på anden måde kender så meget til de juridiske
regler indenfor kontraktskriving/indgåelse.

Mvh
Mikkel

Fra : Mr K.

Dato : 04-03-03 17:42

"Mikkel Schultz" <mikkel@_SPAM_NO_NO_NOcs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at være jurist eller på anden måde kender så meget til de juridiske
> regler indenfor kontraktskriving/indgåelse.

I Danmark er der ingen 'Form' pligt for at et dokument er gyldigt - du skal
alligevel huske at få alt det vigtige med i din egen kontrakt evt. ved at
henvise til standardordlyden med følgende undtagelser (og så liste
undtagelserne)

Venlig hilsen
Mr. K

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-03-03 18:17

> [...]
en
> almindelig lejekontrakt? (båder udlejer og lejer skriver naturligvis under

Ja, der er ingen krav om, at en kontrakt skal være udformet som en
standardkontrakt - men ellers kan du jo downloade en helt gratis kontrakt på
www.ejendommen.dk, specifikke betingelser skrives blot ind i § 11, og ellers
er det så lejelovens almindelige betingelser, som gælder.

Mvh. Camilla

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 04-03-03 21:12

> [...]
> uden at være jurist eller på anden måde kender så meget til de juridiske
> regler indenfor kontraktskriving/indgåelse.

Ud over de svar du allerede har fået, så vil jeg anbefale dig at få en
lejerforening til at kigge din lejekontrakt igennem INDEN du skriver under.
Gennem bla. LLO har jeg en del dårlige erfaringer med "en hel del særlige
betingelser". Der behøver slet ikke at være noget galt, men for en
sikkerheds skyld - få den tjekket! - Det kan være både dyrt og besværligt at
lade være.
Jeg undrer mig i øvrigt lidt over, at du skal skaffe en lejekontrakt til
udfyldning, det troede jeg udlejerne gjorde??? - Mon der er tale om
fremleje??

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 04-03-03 22:08

"Torup & Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betingelser". Der behøver slet ikke at være noget galt, men for en
> sikkerheds skyld - få den tjekket! - Det kan være både dyrt og besværligt

Det vil jeg gøre.

> Jeg undrer mig i øvrigt lidt over, at du skal skaffe en lejekontrakt til
> udfyldning, det troede jeg udlejerne gjorde??? - Mon der er tale om
> fremleje??

Tjaa - der er tale om en slags "fraflytningsordning" hvor udlejer er sikker
på at lejer er ude til en bestemt fastsat dato, MEN med mulighed for at
lejer skal kunne fraflytte lejemålet før denne dato hvis det ønskes (med
kort opsigelsesvarsel). Så jo det er en sags fremleje.
Ulejer er lidt tung at danse med, så jeg finder det lettest selv at lave
kontrakten for på den måde at forsøge at sikre mine rettigheder bedst
muligt.

Mvh
Mikkel

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 05-03-03 16:25

> [...]
> Ulejer er lidt tung at danse med, så jeg finder det lettest selv at lave
> kontrakten for på den måde at forsøge at sikre mine rettigheder bedst

Et tidsbegrænset lejemål så??
Jeg kan kun gentage min opfordring - tag ind til LLO eller lign foreninger
og få dem til at kigge på kontrakten INDEN du skriver under, at udlejer er
tung at danse med efter dine egne ord styrker blot mig i, at det er vigtigt
for dig, men du skriver jo også, at det er det du gør!
Held og lykke med det!!!!!