beslagsmedes erstatnings pligt ved skader ~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-02-03 18:57

i dk.marked.privat.dyr.hest har vi lige haft en lille kort diskution omkring brugen
af beslagsmede til ens heste. Der er en uddannelse for det, men ikke alle der laver
den slags arbejde er uddannede eller registrerede.

Er der forskel på deres erstatningspligt hvis de kommer til at skade hesten?
Hvad med dyrlæger, er de erstatningspligtige hvis de fejlbehandler eller
overser skader?

JonB

Fra : Peter G C

Dato : 26-02-03 20:31

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i
slrnb5pvv4.drv.bendtsen@brok.diku.dk:

[klip]

> Er der forskel på deres erstatningspligt hvis de kommer til at skade
> hesten?

Nej.

> Hvad med dyrlæger, er de erstatningspligtige hvis de fejlbehandler
> eller
> overser skader?

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-02-03 12:33

> Ja.

Er du sikker på det?

Jeg har hørt om mange tilfælde, hvor en dyrlæge har taget fejl eller overset
en skade, men jeg har aldrig i mine 20 år i hesteverdenen hørt om at en
dyrlæge er blevet dømt for at fejlbehandle eller overse en skade.

Men det kan jo sagtens være, at jeg ikke har hørt ordentligt efter.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Peter G C

Dato : 27-02-03 13:03

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er du sikker på det?

Ja. Hvis der begås fejl eller lignende er lægen ansvarlig for et eventuelt
tab.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas W.

Dato : 27-02-03 13:17

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> [klip]

> Ja. Hvis der begås fejl eller lignende er lægen ansvarlig for et eventuelt

Måske endda efter et professionsansvar?

/Thomas W.