Præklusivt proklama??
Fra : Jannie Andersen

Dato : 26-02-03 16:16

Hej NG

Er der nogen, der kan forklare begrebet præklusivt proklama? Jeg har læst om
det i forbindelse med skifte af dødsbo, bl.a. DSKL § 81. Har også forsøgt
det slået op i Juridisk Ordbog, men er stadig ikke helt med på, hvad det
betyder, og hvilken praktisk betydning det har?

PFH Tak

Jannie

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-02-03 20:06

"Jannie Andersen" <jannie@NOSPAMsunshinestate.dk> wrote:

>Er der nogen, der kan forklare begrebet præklusivt proklama?

Hvor omfattende?

Den korte (og sikkert juridisk angribelige) udgave:
En annoncering af, at kreditorerne maa se at melde sig, hvis ikke
deres krav skal bortfalde.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-02-03 20:24

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Den korte (og sikkert juridisk angribelige) udgave:

En meget laengere (men meget letlaest) udgave kan forresten
findes paa www.familieadvokaten.dk , emne 827.

--
Allan Olesen, Lunderskov.