TDC og en erstatningssag
Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 25-02-03 23:40

Først lidt baggrund:

I juli 2002 bestiltle jeg hos TDC en Netexpress 256/128 ADSL
forbindelse. I forbindelse med denne ydelse fik jeg stillet et Siemens
ADSL modem, og en SpeedStream 2601 router stillet til rådighed. Altså,
det er ikke udstyr jeg har købt, men det er udlånt af TDC.

Få dage efter forbindelsen er gjort aktiv går SpeedStream routeren i
stykker. Jeg ringer til TDC og beder som at få en Cisco 806 router,
mod at betale 100 kr. mere i abb. pr. måned (Cisco er udstyr man kan
stole på). Ved leveringen af Cisco routeren, får jeg samtidig en
returkasse, som jeg pakker den defekte router ned I og returnerer til
TDC via Post Danmark. Alt fungerer fint indtil jeg sidst i november
har indbrud i min lejlighed, hvor bl.a. ovennævnte udstyr bliver
stjålet. En måneds tid senere under et møde med taksatoren, beder han
mig om at fremskaffe kvitteringer for udstyret, og jeg kontakter TDC
og udbeder mig en sådan. Da jeg modtager kvitteringen (i januar måned)
ser jeg at de vil fakturere mig for den SpeedStream router som jeg
sendte til dem tilbage i juli måned. Jeg ringer og brokker mig, og
forklarer at her må være tale om en misforståelse. Men TDC vedholder
at de aldrig har modtaget routeren. De første 2-3 stykker jeg snakkede
med påstod det uden tilsyneladende at checke noget som helst. Den
sidste jeg snakkede med kontaktede deres lager og fik dem til at søge
grundigt efter den. Men stadig samme resultat.

TDC siger at hvis jeg har kvitteringen fra Post Danmark, så slår de en
streg over det. Men det er over et halvt år siden, og jeg er flyttet i
mellemtiden. Jeg kan umuligt fremskaffe en lille bitte lap papir.

Det undrer mig meget at de først reagerer nu, og begynder at afkræve
mig penge.

Hos hvem ligger bevisbyrden? Skal jeg bevise at jeg har sendt den,
eller skal de bevise at de ikke har modtaget den? Jeg synes at det er
et lidt urimeligt krav de stiller.

Beløbet det drejer sig om er ca. 2000,- kr.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-02-03 08:10

"Jens Rex Bræmhøj" <jens2000@jensrex2000.net> skrev i en meddelelse

> TDC siger at hvis jeg har kvitteringen fra Post Danmark, så slår de en
> streg over det. Men det er over et halvt år siden, og jeg er flyttet i
> mellemtiden. Jeg kan umuligt fremskaffe en lille bitte lap papir.

Hvis den er sendt som pakke, tror jeg at PostDanmark "fører dobbelt bogholderi",
og kan give dig en ny kvittering - prøv at spørge på posthuset.

Claus

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 26-02-03 19:03

>Hvis den er sendt som pakke, tror jeg at PostDanmark "fører dobbelt bogholderi",
>og kan give dig en ny kvittering - prøv at spørge på posthuset.

Jeg har ringet til posthuset jeg sendte pakken fra, og de forklarer at
de kun gemmer den slags info i 2 måneder (mener jeg det var).

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-03 08:27

Jens Rex Bræmhøj skrev:

>Hos hvem ligger bevisbyrden?

Hos dig.

>Skal jeg bevise at jeg har sendt den,

Hvad ellers? TDC ved kun at de har udleveret en router til dig.
Hvorfor skulle de pludselig glemme alt om den?

>Jeg synes at det er et lidt urimeligt krav de stiller.

Du skylder dem en router som de ikke har modtaget. Hvad underligt
er der i at de kræver betaling for den?

Dit problem ligger mellem dig og Post Danmark.

--
Bertel

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 26-02-03 19:08

>Hos dig.

Det var hvad jeg frygtede.

>Hvad ellers? TDC ved kun at de har udleveret en router til dig.
>Hvorfor skulle de pludselig glemme alt om den?

Ja det kan man jo spørge sig selv om. Det der irriterer mig er, at jeg
tvivler på at det er Post Danmark der har lavet kludder i det. Altså,
muligheden er tilstede, ja, men jeg finder det langt mere sansynligt
at TDC ikke har orden i deres ting. Og det må jeg så bøde for nu.

Men det ser ud til at jeg ikke har andet valg end at betale.

Og det var så 1995,- kr. i lærepenge. Gem ALTID kvitteringer, uanset
hvor usansynligt det er at du får brug for dem igen.

Jeg synes dog stadig det er utilfredsstillende at TDC først reagerer
på det her et halvt år efter. De burde da have undret sig over hvor
den router blev af lang tid forinden.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 26-02-03 11:11

> [...]
> mellemtiden. Jeg kan umuligt fremskaffe en lille bitte lap papir.
>
> Det undrer mig meget at de først reagerer nu, og begynder at afkræve

Dety er nok desværre dig, som skal bevise at du har sendt den. Jeg har selv
en meget lignene oplevelse med TDC:
Jeg modtog en defekt router og de sendte en ny. Jeg returnerede den gamle og
fik alligevel en regning på den (der gik vist et par måneder- har du spurgt
hvorfor de er så lang tid om det i din "sag"?)
Jeg kontaktede dem og de ville se dokumentation for at pakken var afsendt.
Det faxede jeg til dem og troede nu var sagen ude af verden, men et ar uger
efter modtog jeg en rykker. Igen på telefonen og tale med en eller anden
igen. Denne gang skrev jeg et brev, der beskrev sagen og gik ned i den
lokale telebutik og bad dem om at faxe det til TDC forlag (som står for
udlejningen af adsl udstyr?????)
Så modtager jeg gudhjælpemig endnu en rykker med inkasso varsel på. Jeg
ringede endnu en ganmg til dem og talte med meget store og meget grimme
bogstaver (jeg talte med en overordnet) - og herefter tog det "kun" 5
måneder før der ikke længere stod "under behandling udfor posten på
fakturaen....
Det er ikke altid godt at være stor virksomhed.......