|
| Internet køb Fra : Claus |
Dato : 25-02-03 21:04 |
|
Jeg henvender mig på vegne af en kammerat.
Han har d. 18/2 bestilt et grafikkort via internettet.
Dette gjorde han, fordi at prisen på dette kort faldt til hidtil laveste
pris.
Han får så en ordrebekræftelse, hvori der står at han kan forvente produktet
d. 19/3, da varen ikke er på lager.
Under bestilling, har firmaet den service, at man kan vælge hvilken pris man
vil betale.
Man har mulighed for, at købe det til den aktuelle dagspris, som var meget
lav eller
man kunne betale den pris, kortet har den dag det skal leveres (kan så være
lavere eller højeer).
I fredags steg denne pris med 600 kr. (og er stadig stigende) og i dag har
han fået en mail om, at ordre er trukket tilbage.
De har ikke angivet nogen begrundelse, bare skrevet at hans ordre er blevet
annulleret.
Kan de uden videre gøre dette?
For mig og min kammerat virker det lidt som om, at de har trukket det
tilbage for så at sælge det til en højere pris, men det er kun spekulationer
;).
mvh
claus
| |
Kristian Storgaard (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 25-02-03 21:52 |
|
On 25.02.2003 21:04, in article b3gi7u$1mr0$1@news.cybercity.dk, "Claus"
<dsl60578@vip.cybercity.dk> wrote:
> Kan de uden videre gøre dette?
Afhænger af deres betingelser. Hvis det indgår i aftalen at,
ordrebekræftelsen ikke er at anse som accept, så kan de. Dette skal dog nok
også fremgå af ordrebekræftelsen for at være vedtaget (lidt tvivlsomt - men
overfor forbrugere skal man tit skære ting ud i pap for at det får
gyldighed).
Hvis der ikke er taget nogen som helst forbehold, er en aftale en aftale og
så kan din ven fastholde firmaet på den.
/kristian
| |
Claus (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus |
Dato : 25-02-03 22:31 |
|
Dette står i deres betingelser for bestilling:
1. Bestilling
Al bestilling foregår via Internet. Det er ikke muligt at afgive ordre til
XXX A/S's priser ved henvendelse via telefon, fax eller henvendelse
i vores normale butik. Bestilling foregår ved at udfylde ITbutikken A/S 's
ordreformular med alle relevante oplysninger. Vi vil herefter fremsende en
ordrebekræftelse via E-mail (evt. normal post ved store ordrer).
Ved ordrer, der er betalt af elektronisk vej - fx Dankort, kreditkort,
bankbetalinger - er ordren automatisk bekræftet. Ved anonyme bestillinger
som fx. efterkrav, vil ordrebekræftelsen indeholde et bekræftelsesnummer,
som efterfølgende skal bekræftes via vores Internet side, hvilket
naturligvis vil fremgå af ordrebekræftelsen. Først når ordren på den ene
eller anden måde er bekræftet, behandles bestillingen.
Han skal have det pr. efterkrav og går så ind på ders side og bekræfter den,
ved at indtaste et nummer. Herefter kommer så mailen om leverings tidspunkt.
Men der står ikke noget om, at de ser en bekræftelse som en accept.
Vi prøver nu, at skrive til dem for at høre deres side, og så ellers prøve
at få dem til at holde aftalen.
mvh
claus
| |
|
|