Film på CD
Fra : Poul Westborg

Dato : 18-03-01 20:35

Jeg har problemer med at afspille Southpark på cd på min 2200 powermac.
Filen står som Quicktime Moovieplayer, men den afspiller kun lyden i
hakkende kvalitet. Har ladet mig fortælle at man skal brue en udvidelse
eller program ved navn Codec.
Er der nogen der ved hvad det ellers kan skyldes, eller hvor man kan
skaffe Codec.

Mvh Poul

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-03-01 22:11

In article <3AB50DFF.280952A9@city.dk>, Poul Westborg <poul.w@city.dk>
wrote:

> 2200 powermac

Er det en halv 4400?

Er dine film DivX?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Poul Westborg

Dato : 19-03-01 22:24

Nej vrøvl !!
Det er selvfølgelig en 4400 med 200 mhz.

Ved ikke om det er DivX film...

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-03-01 23:55

In article <3AB67908.909F7E63@city.dk>, Poul Westborg <poul.w@city.dk>
wrote:

> Nej vrøvl !!

Tænkte jeg nok

> Det er selvfølgelig en 4400 med 200 mhz.

Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal sige dette uden også at fornærme
min egen 4400, men en 603ev @ 200MHz er ikke en særligt hurtig computer
efter dagens standard, den lider endvidere af at sløvt grafikkort.
Du vil med stor sikkerhed ikke kunne afspille filmene fra CD, så de skal
over på HD'en. VM er også en ting der kunne være god at slå fra når du
vil se film. Fuldskærmsvideo er noget du ikke engang bør drømme om, så
nøjes med at se filmen i "frimærkestørrelse".

> Ved ikke om det er DivX film...

Din succes afhænger af adskillige faktorer, men prøv det jeg har
forslået først og se om det hjælper.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-01 10:07

> [...]
> vil se film. Fuldskærmsvideo er noget du ikke engang bør drømme om, så
> nøjes med at se filmen i "frimærkestørrelse".

nu du er i gang er det også værd at selv på en G3 eller en G4 kan divX
være overordenlig anstrengende. Mon ikke 4400'eren kan klare et par
billeder i sekundet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-03-01 18:01

In article <1eqjsy5.8wt52r16wwlp2N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> nu du er i gang er det også værd at selv på en G3 eller en G4 kan divX
> være overordenlig anstrengende. Mon ikke 4400'eren kan klare et par
> billeder i sekundet.

Nu var det mere filmformater generelt jeg fabulerede om. Jeg tror godt
man kan glemme at se DivX-film på en 4400.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Finn Poulsen

Dato : 19-03-01 22:39

Du skal bruge QT 5,-hvis du har lyd men intet (hvidt) billede.
vh

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 19-03-01 23:33

finnpoulsen@cool.dk (Finn Poulsen) writes:

> Du skal bruge QT 5,-hvis du har lyd men intet (hvidt) billede.

Alternativt kan du installere det rigtige code. Sig vis info til
filmen, vælg video-spor og fortæl os hvilket format filmen er gemt i.
Så er der sikkert nogle, der kan vejlede dig i, at hente den rigtige
udvidelse.

Thomas P.S.

QuickTime 5 er jo beta-software, det installerer man da ikke på en
computer?
--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH