Påkørsel af spejl
Fra : Steffen B Straus

Dato : 25-02-03 02:18

Hej,

Jeg har et mindre skilte firma hvor vi har Fiat Ducato, vi er 3 der
kører i den.

Jeg har modtaget en faktura fra et værksted i Silkeborg, på en
montering af et sidespejl på en Toyota HiAce - og stod uforstående
over for denne regning på 900.- .. jeg kontaktede værkstedet, og de
var blevet bedt om skifte og sende regningen til os fra ejeren af
HiAcen som mener vi har påkørt hans spejl.
Har talt med mine kolegaer - og der er ikke nogen af os der har været
på det sted, eller har påkørt noget spejl. Men han har nummeret på
vores bil og adressen som er påført bilen, og mener vi er erstatnings
pligtige ?

Hvordan står vi, vi har på intet tidspunkt påkørt noget spejl eller
bil ?!
Har indtil videre meddelt værkstedet vi ikke agter at betale for
spejlet

Håber på et hurtigt svar
på forhånd tak

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-02-03 07:15

Steffen B Straus skrev Tirsdag den 25. februar 2003 02:17 i dk.videnskab.jura:

> Hvordan står vi, vi har på intet tidspunkt påkørt noget spejl eller
> bil ?!
> Har indtil videre meddelt værkstedet vi ikke agter at betale for
> spejlet

Det var da godtnok en mærkværdig framgangsmåde. Hvis i vitterlig ikke har
påkørt spejlet, og de fastholder, så bed dem om at gå til politiet.

Ivar Madsen

Fra : Leif

Dato : 25-02-03 17:37

-klip-
"Steffen B Straus" <strauss2610@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan står vi, vi har på intet tidspunkt påkørt noget spejl eller
> bil ?!
> Har indtil videre meddelt værkstedet vi ikke agter at betale for
> spejlet

-klip-

1) Returnér regningen til værkstedet og meddel at i ikke har bestilt noget
arbejde udført hos dem. De må sende regningen til den der har bedt om at få
arbejdet udført.

2) Hvis der er nogen der mener at i er erstatningsansvarlige for en skade,
må de rejse krav mod jer.

3) Hvis der rejses krav mod jer, anmelder i skaden til jeres
motoransvarsforsikringsselskab, med den besked at i ikke mener at have
forvoldt skaden.

4) Det er kravstilleren der har bevisbyrden for såvel kravets berettigelse
som størrelse.

5) Hvis ikke skadelidte har et vidne til episoden, har han efter min mening
en dårlig sag !

Hilsen

Leif