momsregistrering?
Fra : john smith

Dato : 24-02-03 22:15

Hej!!
Hvad er grænsen for hvad man må tjene før man skal momsregistreres??

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-03 22:19

john smith" <Finsprit@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!!
> Hvad er grænsen for hvad man må tjene før man skal momsregistreres??

50.000 kr. pr. år.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-03 22:22

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

> 50.000 kr. pr. år.

i omsætning...

Fra : alexbo

Dato : 24-02-03 22:27

"john smith" <Finsprit@paradis.tdcadsl.dk> skrev

> Hvad er grænsen for hvad man må tjene før man skal momsregistreres??

Grænsen for omsætningen, ikke fortjenesten er 50.000kr.

Tjek www.toldskat.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-02-03 07:25

> Grænsen for omsætningen, ikke fortjenesten er 50.000kr.

Hej

Man kan godt få momsfritagelse for meget højere omsætning, eller få lavet
momsfritagelse for noget af omsætningen...

Men jeg vil også som de andre foreslå dig at tage kontakt til Told og Skat.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Karsten Krambs

Dato : 25-02-03 09:01

On Mon, 24 Feb 2003 22:14:43 +0100, "john smith"
<Finsprit@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!!
>Hvad er grænsen for hvad man må tjene før man skal momsregistreres??

Der er ingen grænse hvis du er honorar modtager

Karsten

Fra : Kim Jespersen

Dato : 25-02-03 12:02

john smith wrote:
> Hej!!
> Hvad er grænsen for hvad man må tjene før man skal momsregistreres??

den momspligtige omsætning er på 50.000 kr. som de andre ganske rigtigt
skriver, men du må gerne sælge ikke momspligtige varer, fx. frimærker
for 1 mia. (hvis det er muligt) uden at være momsregistreret.

mvh
Kim

Fra : No-one

Dato : 03-03-03 11:18

Ikke korrekt Told og Skat har i år sat grænsen op til 80K

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-03 13:49

No-one wrote:

> Ikke korrekt Told og Skat har i år sat grænsen op til 80K

Har du et link, der er bedre end nedenstående?

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=153109&ov_id=0

Her kan man læse, at grænsen sidste år blev sat op til 50.000 kroner.
Inden da havde den vist ligget temmelig længe på 20.000 kroner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-03-03 13:38

> [...]
>
> Her kan man læse, at grænsen sidste år blev sat op til 50.000 kroner.
> Inden da havde den vist ligget temmelig længe på 20.000 kroner.

Jep. og jeg var i forrige uge til info-møde hos Told&Skat, hvor de også
sagde at det var 50.000 kr.
Dog gælder der andre regler for bl.a. kunstnere