Forsikringsdækning
Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 24-02-03 11:20

Hej.

Jeg ved ikke om spørgsmålet hører hjemme i denne gruppe, men jeg kan
se der tidligere er stillet en del spørgsmål vedr. forsikringer, så
jeg prøver:

Ved tegning af ulykkesforsikring havde jeg haft en ledbåndsskade i
højre knæ, hvorfor forsikringen ikke ville påtage sig dækning vedr.
yderligere skader i det knæ.
I policen står noget i stil med "Undtaget dækning er skader opstået i
højre knæ" (kan ikke huske den præcise formulering, men den kan
fremfindes.)

Nu er der opstået en korsbåndsskade i samme knæ, og jeg indser
selvfølgelig med det samme at det er bare ærgerligt.
Ved undersøgelse hos lægen, får jeg at vide at jeg skal anmelde
skaden, da han kan se at det 100% sikkert, intet har med den tidligere
skade at gøre. Han har lavet kikkertundersøgelse i knæet, og kan se at
det er en helt ny skade, og at den gamle skade er helet 100%, og at
knæet på dette punkt er meget stærkt.

Hvad er chancen for at få skadesdækning på den nye skade ?

mvh
Brian

Fra : Duck

Dato : 24-02-03 14:02

> I policen står noget i stil med "Undtaget dækning er skader opstået i
> højre knæ" (kan ikke huske den præcise formulering, men den kan
> fremfindes.)

Hvis dette er den præcise ordlyd, er enhver skade uanset årsag undtaget. -
Så ingen erstatning uanset hvad lægen kan se i sin kikkert.

Meeen - det ville nok være en god ide, at finde policen frem og se på selve
klausulens formulering, i stedet for hvordan du husker den.

Erik

Fra : Duck

Dato : 24-02-03 14:19

> Hvis dette er den præcise ordlyd, er enhver skade uanset årsag undtaget. -
Jeg mente naturligvis: enhver skade i højre knæ. - sorry

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-02-03 11:31

On Mon, 24 Feb 2003 11:20:13 +0100, Brian S. Nielsen
<bimmer@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>I policen står noget i stil med "Undtaget dækning er skader opstået i
>højre knæ" (kan ikke huske den præcise formulering, men den kan
[snipundersøgelse]
>Hvad er chancen for at få skadesdækning på den nye skade ?

Det kommet an på, hvad der helt nøjagtig står i de betingelser.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : [BitSeN]

Dato : 24-02-03 17:37

<bimmer@jubiipost.dk> wrote:

>højre knæ" (kan ikke huske den præcise formulering, men den kan
>fremfindes.)

En nøjagtige ordlyd er:
"Der ydes ikke erstatning for lidelser i højre knæ, selv om lidelserne
er opstået eller forværret som følge af et ulykkestilfælde"

Kan man gøre noget ?

mvh
Brian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-02-03 18:15

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev:

> [...]
> "Der ydes ikke erstatning for lidelser i højre knæ, selv om
> lidelserne er opstået eller forværret som følge af et

For mig ser det ikke sådan ud men lav da en skadesanmeldelse alligevel
og vedlæg en udtalelse fra lægen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-02-03 18:08

Brian S. Nielsen skrev Mandag den 24. februar 2003 11:20 i dk.videnskab.jura:

> Hvad er chancen for at få skadesdækning på den nye skade ?

Som lægen sagde, anmeld det til forsikringen, lægen siger at der ikke er en
sammenhæng, og det må forsikringen tage for gode vare, og så vil de måske se
bort fra den tiderliger skade.

Og så hvor længe er det siden at du fik den første skade?
Det er normalt at de træker en sådan klæausul tilbage efter 10 år uden
problemmer.

Jeg fik f.eks. en forsikring i Codan 2-3 år efter en knæopration, hvor de også
kkom med en klausul om dette knæ, nogle år sener, men mere end 10 år efter
oprationen, skuklle jeg have en anden forsking ligeledes i Codan, hvor jeg
henviste til den første police, og at jeg ikke kunne huske hvornår det var
jeg var blevet opereret i knæet, den forsikring fik jeg uden klausul om
knæet.

Ivar Madsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-03 18:19

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Meget små. Men der kan ikke ske noget ved at anmelde det...
Hvis/når de afviser kan du altid for 100 kr. få sagen provet i Ankenævnet
for Forsikring.

> [...]
en
> sammenhæng, og det må forsikringen tage for gode vare, og så vil de måske

Du tror vel ikke på, at forsikringen udbetaler penge, hvis de kan undgå det?

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-02-03 21:21

Morten Fruergaard skrev Mandag den 24. februar 2003 18:19 i dk.videnskab.jura:

> Du tror vel ikke på, at forsikringen udbetaler penge, hvis de kan undgå det?

Jeg tror på at forsikringen har taget et forbehold for en skade der var der
ved tegning af forsikringen, hvis der opstår en skade som ikke har nogen
sammenhæng med det oprentlige, så betaler forsikringen.

Men lad ham endelig anmelde og så komme med resultatet her, så vi får at se
hvem der får ret,,,

Ivar Madsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-03 22:17

> [...]
> ved tegning af forsikringen, hvis der opstår en skade som ikke har nogen
> sammenhæng med det oprentlige, så betaler forsikringen.

Pga. en skade har de taget forbehold, men ikke kun i skaden, men "for
lidelser i højre knæ, selv om lidelserne er opstået eller forværret som
følge af et ulykkestilfælde".

Dvs. at det er hele højre knæ de har taget forbehold for, derfor ingen
erstatning.

> Men lad ham endelig anmelde og så komme med resultatet her, så vi får at
se
> hvem der får ret,,,

Ja, endelig.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-02-03 22:31

Morten Fruergaard skrev Mandag den 24. februar 2003 22:17 i dk.videnskab.jura:

> [...]
> følge af et ulykkestilfælde".
> Dvs. at det er hele højre knæ de har taget forbehold for, derfor ingen

Ja, efter jeg skrev det indlæg så jeg det. Det er barksker forhold jeg jeg gik
udfra.

> se
> Ja, endelig.

Selvom jeg ikke længer tror så meget på at han får dækning, så synes jeg
stadig han skal forsøge, og huske ved indsendelse at skadeanmeddelsen at
vedlægge lægens udsagn om at der ikke er nogen sammenhæng med den oprentlige
skade der medførte forbeholdet.

Ivar Madsen

Fra : [BitSeN]

Dato : 24-02-03 22:06

On Mon, 24 Feb 2003 11:20:13 +0100, Brian S. Nielsen
<bimmer@jubiipost.dk> wrote:

Tak for jeres svar allesammen, skaden bliver naturligvis anmeldt - så
må vi håbe det bedste.....

Jeg skal nok vende tilbage med svar.

mvh
Brian