Kollegie ballade
Fra : j

Dato : 22-02-03 22:39

Situationen på et kollegie.
Fredag aften holder en beboer en sammenkomst(af ukendt størrelse). Udover de
indbudte gæster kommer flere uindbudte gæster, hvoraf flere er narkomaner og
pushere. Nogle bryder så ind i fælleskøkkenet, der er aflåst (man skal låne
nøglen af blokformanden). Ifølge "værten" er det de uindbudte gæster der gør
dette. Dørkammen er smadret.

Hvem skal betale dørkammen? Er det en sag for politiet(indbrud eller
hærværk)? Hvor sent kan man i så fald melde det(vente til mandag)?

De andre beboere, heriblandt formanden, er vist ikke så glade på at gøre det
store ud af det. Bl.a. nævnes frygt for repressalier. Er der nogen der har
erfaringer med lignende sager?

Martin

Fra : j

Dato : 22-02-03 22:43

Jeg skal lige tilføje, at det er uklart i hvor høj grad, "værten" har sat
sig op imod de uindbudne gæsters tilstedeværelse. Bl.a. af frygt for fysisk
vold.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-02-03 22:52

In article <3e57eede$0$16198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, j wrote:
> Jeg skal lige tilføje, at det er uklart i hvor høj grad, "værten" har sat
> sig op imod de uindbudne gæsters tilstedeværelse. Bl.a. af frygt for fysisk
> vold.

Så kan han jo ringe efter politiet og få dem til at fjerne dem.

JonB

Fra : Martin

Dato : 22-02-03 23:00

> Så kan han jo ringe efter politiet og få dem til at fjerne dem.

Han siger at han var bange for at få tæsk senere (en dag politiet ikke er
til
stede). Men du har ret. Det er hvad man bør gøre.

Martin