"Gabriella Alsøe" <gabialsoe@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e56a8fb$0$4269$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg håber på lidt hjælp i ovennævnte sitiuation.
>
> Historien fra start.
> Der er gået ged i overførslen af huslejeindbetaling, grundet
varmeregulering
> (vil jeg tro). Derfor endte jeg med at skylde 1000,-. Ingen tvivl om at de
> skal betales.
> Jeg har så ikke lige pengene at hive ud af budgettet de måneder senere,
der
> går før det bliver opdaget. Og leder efter dem.
> Jeg har modtaget en rykker. Og lørdag d. 15.2. modtager jeg så en
skrivelse
> hvor man vil have jeg indbetaler indenfor 3 dage. Jeg indbetaler via
> bankoverførsel mandag d. 17.2 og mener så sagen er slut. Idag, fredag d.
> 21.2 modtager jeg så med posten en opsigelse af lejemålet med begrundelsen
> at der ikke er betalt noget inden for tidsfristen. Der er dertil kommet
> inkassoomkostninger på samt fogedrekvisition. De beder mig fraflytte med
> øjeblikkelig virkning og de har anmodet fogeden om at udsætte mig.
>
> Nu kommer så spørgsmålene.
> 1. Jeg modtager brevet på en lørdag - altså ikke en bankdag. De skriver 3
> dage efter modtagelsen - betyder det 3 hverdage - altså onsdag i det her
> tilfælde - eller betyder det 3 dage inkl weekenddage? Dvs mandag/tirsdag?
> 2. Jeg overførte pengene fra min bank mandag, og har en kvittering, er det
> den dag der er gældende eller den dag modtageren får det?
> 3. De skriver at beløbet skal være kontoret i hænde senest 3 dage
efter....
> jeg tolker det som at tidsfristen er på 3 dage, men har hørt det også kan
> betyde at de skal have pengene i hånden på kontoret. De har ikke i brevet
> angivet en indbetalingsmetode.
> 4. De har skrevet inkassoomkostninger og fogedrekvisionsgebyrer på for
1175
> ialt, i det nye brev jeg fik idag. Skal jeg betale disse, nu jeg betalte
> rettidigt - eller så rettidigt som jeg kunne tolke!?
>
> Mange tak for hjælpen - søger svar, inputs og lignende.
> GA
>
>Hejsa
Du har ikke noget at være nervøs for.
Du har betalt inden de 3 dage og kan bevise det. Du burde naturligvis have
kontaktet din udlejer, straks du så at noget var galt og evt. aftalt en
afdragsordning.
Jeg vil tro, der er sket det, at udlejers edbsystem pr. automatik har
udskrevet din ophævelse og der er ikke altid forbindelse mellem computernes
brevudskrivning.
Det er den dag du betaler, der er gældende, du kan jo ikke holdes ansvarlig
for evt. smøl fra bankens side
Betaling hedder helt korrekt senest 3 dage, dvs. onsdag, som du selv rigtig
nævner, det skal endvidere være inden kl. 12.00, hvis vi nu skal være helt
regoristiske. Om du betaler via bank eller kontant er ligegyldigt, bare du
har en kvittering.
Jeg tror ikke, du skal betale de 1175 kr. men hvis jeg var dig ville jeg
kontakte LLO via
www.llo.dk og bede dem om at kigge på det hele, der står
trods alt en del på spil for dig, og de er en hel del billigere end en
advokat!
Men som sagt tror jeg bare brevet er blevet skrevet ud pr. automatik uden
nogen har tjekket, at du rent faktisk har betalt. Det sker oftere end du
tror.
MVH Rikke
www.boernefamilie.webbyen.dk