er denne "kontrakt" gyldig ? (samvær)
Fra : B

Dato : 21-02-03 22:32

A F T A L E O M U D Ø V E L S E A F

F Æ L L E S F O R Æ L D R E M Y N D I G H E D

Undertegnede:      xxxxxxxxxxxxxxx______________________________

cpr.nr.:          xxxxxxxxxxxxx__________________________________

og

      Undertegnede:      xxxxxxxxxxxxxxxxxx_________________________

cpr.nr.:          xxxxxxxxxx____________________________________

der med statsamtets godkendelse har aftalt/agter at aftale fælles
forældremyndighed over følgende barn/børn (hvert anført med fuldt navn
og cpr.nr.) :

1)   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx__________________________

2)   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx______________

har d.d. indgået følgende aftale vedrørende udøvelsen af vor fælles
forældremyndighed:

At samvær vil være fordelt på en 7/7 ordning (7 dage hos Far og 7 dage
hos Mor)

      Denne aftale kan ændres i det omfang, vi bliver enige om det.
Ændringer er dog kun gyldige, hvis de fremgår af et skriftligt tillæg
til denne aftale eller en ny skriftlig aftale, og kun hvis
tillægget/aftalen er forsynet med dato og vore personlige
underskrifter.

      Skulle vor fælles forældremyndighed blive bragt til ophør, er vi
enige om, at det aftalte samvær, skal opretholdes i videst muligt
omfang for den af os, som ikke længere har del i forældremyndigheden.

_______________ den _____________   _____________ den ________________

________________________________   _________________________________

og kan jeg fjerne dette
[...]

og hvilken betydning får det at fjerne det (er kontrakten stadig
gyldig?)?

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 22-02-03 11:23

Følgende er nedfældet af B:

> [...]
> til denne aftale eller en ny skriftlig aftale, og kun hvis
> tillægget/aftalen er forsynet med dato og vore personlige

Jeg ved godt det ike er det du spørger om, men hvorfor skulle du dog fjerne
det? Det er jo en sikkerhed (som jeg læser det) for begge parter og i øvrigt
det hele den fælles forældremyndighed går ud på. At man sammen finder ud af
hvad der er bedst for barnet/børnene. Alternativet er at den ene part får
den fulde forældremyndighed fordi man ikke kan blive enige om den fælles
forældremundighed.

> Skulle vor fælles forældremyndighed blive bragt til ophør, er vi
> enige om, at det aftalte samvær, skal opretholdes i videst muligt
> omfang for den af os, som ikke længere har del i forældremyndigheden."

I sådan en situation vil der med stor sansynlighed være uenighed om hvad
"videst muligt omfang" indebærer og så bliver det afgjort i statsamtet under
hensyntagen til barnets tag.

> og hvilken betydning får det at fjerne det (er kontrakten stadig
> gyldig?)?

Aner det ikke (ud over det ovenfor anførte).

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk