Spil/film backup
Fra : BB

Dato : 21-02-03 14:11

Jeg kunne godt tænke mig at yde en service for folk der vil have en backup
af deres spil eller film.
Men er det tilladt at lave spil backup for fremmede, hvis de kommer med
originalen? Og må man tage penge for det (evt. til dækning af udgifter)?

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-03 14:22

BB skrev:

>Men er det tilladt at lave spil backup for fremmede, hvis de kommer med
>originalen?

Nej. Man må godt selv lave en kopi, men loven om ophavsret siger
også:

Stk. 3.   Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte
   fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er
   tale om

1.   musikværker,

2.   filmværker,

3.   værker af brugskunst eller

4.   kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af
   en kunstnerisk gengivelse.

>Og må man tage penge for det (evt. til dækning af udgifter)?

Det er irrelevant.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-02-03 17:43

> Nej. Man må godt selv lave en kopi, men loven om ophavsret siger
> også:

Hvis det er edbprogrammer skal vi da ned i §36.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-03 18:20

Morten Bjergstrøm skrev:

>Hvis det er edbprogrammer skal vi da ned i §36.

Ja, det opdagede jeg også bagefter, men svaret er jo alligevel
nej.

--
Bertel