Kan en lille bøde udløse en straffen fasts~
Fra : Hans

Dato : 21-02-03 09:08

Kan en bøde for en mindre forseelse egentlig udløse straffen for en betinget
dom fra et tidligere forhold.

Kan f.eks. en betinget straf for spirituskørsel blive udløst, hvis man
senere får en bøde for at køre 30% for stærkt?
Kan f.eks. en betinget straf for vold blive udløst, hvis man senere får en
bøde for at køre 30% for stærkt?

o.s.v.

Vh. Hans

Fra : Rune Manscher

Dato : 21-02-03 09:23

"Hans" <enjan1@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan f.eks. en betinget straf for spirituskørsel blive udløst, hvis man
> senere får en bøde for at køre 30% for stærkt?

Det vil jeg mene, men det kommer an på dommeren.

> Kan f.eks. en betinget straf for vold blive udløst, hvis man senere får en
> bøde for at køre 30% for stærkt?

Det mener jeg til gengæld ikke, da det ikke er relaterede forhold. Men igen
kommer det an på dommeren.

*Rune

Fra : ct

Dato : 21-02-03 12:03

> Det vil jeg mene, men det kommer an på dommeren.

Hvaaaaad???

Jeg har en betinget dom for at have kørt for tæt på en forankørende i
forbindelse med en overhaling (11 meters afstand med 80km/t, det skulle være
mindst 40 meter- men det er en anden snak). Vil jeg så miste kørekortet
såfremt jeg bliver snuppet i en fotofælde hvor jeg kører f.eks. 10% for
stærkt???

Claus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-02-03 12:57

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> "Hans" <enjan1@yahoo.com> wrote in message

> Det vil jeg mene, men det kommer an på dommeren.

Skal man ikke lave noget lignende der kan give en betinget frakendelse?
Eksempelvis overskride med over 70% , og ikke blot de omtalte 30.

/Dennis

Fra : Rune Manscher

Dato : 21-02-03 15:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> Skal man ikke lave noget lignende der kan give en betinget frakendelse?
> Eksempelvis overskride med over 70% , og ikke blot de omtalte 30.

Jo, jeg havde ikke lige overvejet procenten. Du har nok ret, 30 % er ikke 'nok'.

*Rune

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-02-03 15:42

Hans wrote:

> [...]
> senere får en bøde for at køre 30% for stærkt?
> Kan f.eks. en betinget straf for vold blive udløst, hvis man senere får en

Som jeg har fået det refereret, skal du stå til en betinget frakendelse
af kørekort igen, før den første udløses.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Reino Andersen

Dato : 22-02-03 00:01

Hans skrev:

> Kan f.eks. en betinget straf for spirituskørsel blive udløst, hvis man
> senere får en bøde for at køre 30% for stærkt?

Med "betinget straf" mener du så betinget fængsel eller en betinget
frakendelse af kørekortet?

Jeg regner med, at du mener en betinget frakendelse og i så fald er svaret
nej.

For at udløse en betinget frakendelse kræver det, at den nye forseelse i sig
selv ville have givet en betinget frakendelse.

> Kan f.eks. en betinget straf for vold blive udløst, hvis man senere får en
> bøde for at køre 30% for stærkt?

Nej.

--
Reino