/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Inkosso
Fra : Tommy Hasen


Dato : 19-02-03 17:45

Hej
Jeg har fået brev fra et inkassofirma, hvor de meddeler deres konsulent vil
aflægge mig et besøg jf. § 12 stk 1 i inkassoloven.
Kan de det, er det ikke kun fogden der har ret til at komme indenfor ?


Tommy



 
 
Morten Bjergstrøm (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-02-03 17:50

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev:

> Jeg har fået brev fra et inkassofirma, hvor de meddeler deres
> konsulent vil aflægge mig et besøg jf. § 12 stk 1 i inkassoloven.
> Kan de det, er det ikke kun fogden der har ret til at komme
> indenfor ?

Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
foreligger en dommerkendelse.

Årsagen til, at du har modtaget et brev der varsler "besøget" er, at
inkassofirmaer skal varsle et sådant "besøg".

Hvis han banker på din dør kan du bare bede den pågældende om at
forlade din ejendom.

Du kan finde lov om inkassovirksomhed her:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970031930-REGL

--
Morten http://miljokemi.dk

Gevaldi (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 19-02-03 17:55

Morten Bjergstrøm skrev:

> Du kan finde lov om inkassovirksomhed her:
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970031930-REGL

Man ser jo kun rødt




--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.


Tommy Hasen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 19-02-03 19:43

>
> Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
> foreligger en dommerkendelse.
>
>
> Morten

Jeg har været inde og kigge på loven, jeg kan se at de skal give dig en
frist på 10 dage til at betale, jeg har fået 2. Men jeg savner et sted hvor
det står at du ikke har pligt til at lukke dem ind.

Tommy



Henning Lund (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 19-02-03 20:37

Tommy Hasen skrev:

> Jeg har været inde og kigge på loven, jeg kan se at de skal give dig
> en frist på 10 dage til at betale, jeg har fået 2. Men jeg savner et
> sted hvor det står at du ikke har pligt til at lukke dem ind.

Det eneste de kommer for er at få dig til at skrive under på et
frivilligt forlig, andet har de ikke lov til.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Peter Hansson (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 19-02-03 20:53


"Henning Lund" <lund@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
news:b30n5g$1hi4fb$1@ID-138513.news.dfncis.de...
> Det eneste de kommer for er at få dig til at skrive under på et
> frivilligt forlig, andet har de ikke lov til.
>
De har vel også lov til at modtage pengene, såfremt debitor har lyst/evne
til at betale.!!

PH



Henning Lund (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 19-02-03 21:04

Peter Hansson skrev:

> De har vel også lov til at modtage pengene, såfremt debitor har
> lyst/evne til at betale.!!

ja og vaske ens bil
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Peter Hansson (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 19-02-03 21:12


"Henning Lund" <lund@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
news:b30o1p$1hd7je$1@ID-138513.news.dfncis.de...
> Peter Hansson skrev:
>
> > De har vel også lov til at modtage pengene, såfremt debitor har
> > lyst/evne til at betale.!!
>
> ja og vaske ens bil
> --
Det var bare så bastant når du skrev: "...andet har de ikke lov til".

PH



Henning Lund (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 19-02-03 21:20

Peter Hansson skrev:

> Det var bare så bastant når du skrev: "...andet har de ikke lov til".

Skyldes træthed og overdrevet brug af kaffe.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Morten Bjergstrøm (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-02-03 23:02

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev:

> Men jeg
> savner et sted hvor det står at du ikke har pligt til at lukke dem
> ind.

Grundloven (selvom den hovedsaligt handler om forholdet mellem stat og
borger).

--
Morten http://miljokemi.dk

Bo M Mogensen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 19-02-03 23:19

On Wed, 19 Feb 2003 19:42:57 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

>>
>> Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
>> foreligger en dommerkendelse.
>>
>>
>> Morten
>
>Jeg har været inde og kigge på loven, jeg kan se at de skal give dig en
>frist på 10 dage til at betale, jeg har fået 2. Men jeg savner et sted hvor
>det står at du ikke har pligt til at lukke dem ind.

man har ikke pligt til at lukke nogen som helst ind som jeg erindre
grundlovens §74 - der er nogen få der med en dommerkendelse kan
lovligt komme ind i dit hjem - men ellers er det ukrænkeligt - man må
heller ikke banke på døre vinduer osv.
hvis der s¨tår slkrevet at det vil man altså ikke ha`...

jeg ved der er nogen låne hejer der stiller sm en del af betingelsen
at de selv kan drive inkasso på ens bo pæl - jeg ved ikke om det
holder selv om man har skrevet under på det ?

Mv
Bo M Mogensen

Henning Makholm (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 19-02-03 23:38

Scripsit Bo M Mogensen <chokmah@c.dk>

> man har ikke pligt til at lukke nogen som helst ind som jeg erindre
> grundlovens §74

Du mener §72. Den siger at *som grundregel* er man ikke forpligtet til
at lukke nogen ind. Derefter siger den udtrykkeligt at der kan findes
særlige *undtagelser* til denne grundregel, og at disse undtagelser er
gyldige når blot de er beskrevet i en lov.

(Og pointen med dette er at undtagelser der er beskrevet i en lov, i
det mindste har været fremlagt i fuld offentlighed i Folketinget og
ikke bare er en regel som en eller anden magtgal embedsmand har fundet
på til lejligheden for at genere sin nabo).

--
Henning Makholm "Hvorfor skulle jeg tale som en slave og en tåbe? Jeg
ønsker ikke, at han skal leve evigt, og jeg ved, at han ikke
kommer til at leve evigt, uanset om jeg ønsker det eller ej."

Bo M Mogensen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 20-02-03 03:27

On 19 Feb 2003 23:37:39 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>Scripsit Bo M Mogensen <chokmah@c.dk>
>
>> man har ikke pligt til at lukke nogen som helst ind som jeg erindre
>> grundlovens §74
>
>Du mener §72. Den siger at *som grundregel* er man ikke forpligtet til
>at lukke nogen ind. Derefter siger den udtrykkeligt at der kan findes
>særlige *undtagelser* til denne grundregel, og at disse undtagelser er
>gyldige når blot de er beskrevet i en lov.

Ohh øjeblik ....jow 72 var lige nød til at åben min hoved dør for at
se efter :)

>
>(Og pointen med dette er at undtagelser der er beskrevet i en lov, i
>det mindste har været fremlagt i fuld offentlighed i Folketinget og
>ikke bare er en regel som en eller anden magtgal embedsmand har fundet
>på til lejligheden for at genere sin nabo).

ja ja men der findes da og fornuftige grunde til at fremmed mennesker
skal ku komme ind i ens hjem .....f.kes hvis der er gået et vand rør
der er brand osv.

men vi havde et helevd for et par år siden da min overbos tlf svare
var begyndt at sige den samme lyd meget imens hun var på ferie
men det endte da med at poltiet fik fat i hendes forældre der så kom
og lukkede sig ind og slukkede for det infernalske karkafoniske
aperart

Mv
Bo M Mogensen
ps man kan altså godt sige well på den måde som jeg beskrev det se
snak.snik den er go nok !

Reino Andersen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 19-02-03 22:44

Morten Bjergstrøm skrev:

> Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
> foreligger en dommerkendelse.

Ahh - det er jo ikke helt korrekt (og det ved du sikkert også godt).

--
Reino



Morten Bjergstrøm (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-02-03 23:01

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev:

>> Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
>> foreligger en dommerkendelse.
>
> Ahh - det er jo ikke helt korrekt (og det ved du sikkert også godt).

Du tænker på, at politiet må gå ind og anholde en person og noget i den
dur?

--
Morten http://miljokemi.dk

bem (19-02-2003)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 19-02-03 23:03

Morten Bjergstrøm wrote:
> "Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev:
>
>>> Der er ingen, der har ret til at komme indenfor medmindre, der
>>> foreligger en dommerkendelse.
>>
>> Ahh - det er jo ikke helt korrekt (og det ved du sikkert også godt).
>
> Du tænker på, at politiet må gå ind og anholde en person og noget i
> den dur?

Ja, eller ransage - derudover er der jo en del andre personer og firmaer,
der har særrettigheder i den retning...

/Bo


Tommy Hasen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 19-02-03 23:20

>
> Ja, eller ransage - derudover er der jo en del andre personer og firmaer,
> der har særrettigheder i den retning...
>
> /Bo
>
Vil uddybe det ?

Tommy



bem (19-02-2003)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 19-02-03 23:30

Tommy Hasen wrote:
>> Ja, eller ransage - derudover er der jo en del andre personer og
>> firmaer, der har særrettigheder i den retning...
>>
>> /Bo
>>
> Vil uddybe det ?
>
> Tommy

Politiet kan under visse omstændigheder ransage uden dommerkendelse, og
desuden kan forskellige kommunale embedsmænd forlange adgang til f.eks.
aflæsninger af forbrugsmålere og udskiftning af vandmålere. Mig bekendt har
også landmålere i nogle tilfælde krav på at få adgang til private grunde.
Så vidt jeg husker, så er der over hundrede undtagelser til grundlovens
bestemmelse om boligens ukrænkelighed.

/Bo


Bo M Mogensen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 20-02-03 03:53

On Wed, 19 Feb 2003 23:19:38 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

>>
>> Ja, eller ransage - derudover er der jo en del andre personer og firmaer,
>> der har særrettigheder i den retning...
>>
>> /Bo
>>
>Vil uddybe det ?

ja nu ved jeg ikke hvem det er du skylder penge ?
men jeg mener f.eks akcept card de stiller det som en betingelse at de
selv må lave inkasso og indrage dine egendele - for at du kan få
kortet -

så de her folk der gerne vil indgå et frivilligt forlig med dig de vil
sikkert også stille som en betingelse at du skirver under på at de må
kommer og hænte ting af værdi.... men jeg ved ikke om de må f.eks låse
sig ind med en låse smed hvis du ikke frivilligt åbner ( ? )
men du skal ARLDIRG skrive under på noget som helst - det koster dem
en formue at slæbe dig i retten mindst 3000 tror jeg + nogen % af det
de vil ha af dig og det koster også en 2-3000 at få dig registreret i
ripers...(RIK) ... du skal bare ikke blive paranoid - jeg været igenem
dem alle fik den første da jeg var 13 år fra en plade firma.

men når de ligefrem anoncere at de kommer ( jeg regner med det ikke er
golden inkasso = Hells Angels ) så køre de nok efter bogen - jamen så
skal du ikke gøre noget med mindre du har råd til og du mener det er
rigemeligt at du betaler dem du skylder fra starten af.

Så er der de lidt være *privatte inkassoer* dem kendte jeg nogen af da
jeg var ung og wild i 80 erne - de kommer en 4-5 stykker finder manden
og kyler ham et par gange rundt i lokalet .... det har jeg set det er
ret ubhageligt....
det var sgu på et værsthus med ca 20 vidner - der var næppe nogen der
havde haft lyst til at vidne hvis det var , nå men hvis du en gang
render ind i det
skal du gå ned og få en skade stue rapport
hvis der ikke er nogen mærker hvad der sansyneligtvis ikke er hvis
det prof folk så ... sig du har kvalme hovede pine og det flimmer for
øjnene også skal du melde det til poltiet , men de røre ikke en finger
med mindre du har en skade stue rapport eller er jurist
Det skal man altid huske i volds relaterede sager.

men det lyder til at være et helt almindeligt inkasso firma og de gør
ikke den slags.
det kan næppe betale sig som sagt at slæbe det i kongs fogede men SOM
sagt skulle de det så skal du fanme dukke op og få dig en ordentligt
aftale.... er du på overførsel indkomst eller lærlinge løn kan de ikke
gøre noget ..... jeg mener undtaget studereen så har alle dansker ret
til mellem 2600 og 4100 kr om måneden ( det kan godt være man skal
være fyldt 25 år ring evt og spøg en sags behandler) efter en del
faste udgifter som f.eks husleje el varme tlf abonoment licens i
nogen tilfælled kan man få etabelrings lån med ind - det har jeg fået
til torske gilde + recept pligtig medicin behandling for sygdomme hvor
der er egen betaling bliver også godkendt ....

men hvis du for lyst til at fortælle om bagrunden for denne hændelse
og navnet på inkasso firmaet - så vil det være lidt næmmer at sige
noget mere præcist.....

Mv
Bo M Mogensen

Tommy Hasen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 20-02-03 09:19

> men hvis du for lyst til at fortælle om bagrunden for denne hændelse
> og navnet på inkasso firmaet - så vil det være lidt næmmer at sige
> noget mere præcist.....
>
> Mv
> Bo M Mogensen

Det skyldes gammel gæld til Handensfinans, og det CIS der vil besøge mig,
jeg sendte denne mail igår.
Hej Helle

Jeg har dags dato modtaget Deres brev, hvor de ønsker at aflægge mig et
besøg D.25/2 2003.
Da min økonomiske situation ikke har ændret sig, og jeg pt. er erklæret
insolvent, ser jeg blot dette besøg som et forsøg på at påfører mig yderlige
gebyrer.
Derfor vil jeg ikke være at træffe denne dag, og heller ikke lukke Dem ind
hvis De skulle dukke op på et senere tidspunkt.

Med venlig hilsen

Tommy Hansen

Så må jeg se hvad der sker.

Tommy




Bo M Mogensen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 20-02-03 16:36

On Thu, 20 Feb 2003 09:19:17 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:


>Det skyldes gammel gæld til Handensfinans,

det er dem her ikke ?
http://autopro.bgfinans.dk/laan/ansoeg.asp?FID=812&Laanetype=9

det ligner en af de sædvanelige man for ved fona osv :) 21 % i renter
+ 15 kr om måneden i administrasions gebyr.

det er ikke noget mu ved jeg ikke hvor meget du skylder dem men hvis
det er under 10-12 000 tror jeg der er grænser for hvor meget de gider
at gøre ud af det - de køre hårdt på det første 1½ år - men der er
ikke økonomi i at føre en retsag og omkostningerne ved løbene at holde
sgaen i gang er for store i forhold til sansyneligheden for ta få
noget ud af det ..... nogen gange ringer de efter 1½-2 år og foreslår
at du kan betale det bare med en laver rente - jeg kender andre der
har haft konto kort der fået ordnet dte sådan at de betalet f.eks 300
på 6000 det var det eller ingen ting - det går tit - så bare tag det
roligt.

> og det CIS der vil besøge mig,

de ser reele nok ud
http://www.danmarks.net/domain.phtml?idxno=37

>jeg sendte denne mail igår.
>Hej Helle
>
>Jeg har dags dato modtaget Deres brev, hvor de ønsker at aflægge mig et
>besøg D.25/2 2003.
>Da min økonomiske situation ikke har ændret sig, og jeg pt. er erklæret
>insolvent, ser jeg blot dette besøg som et forsøg på at påfører mig yderlige
>gebyrer.
>Derfor vil jeg ikke være at træffe denne dag, og heller ikke lukke Dem ind
>hvis De skulle dukke op på et senere tidspunkt.

jamen det ser fint ud - den slags det minder lidt om et slags kort
spil ligesom med apg - man truer pengene ud af dem man kan true og som
hopper på den også sagsøger man dem hvor der viterligt er en chanse
for at få pengene igen - det er yderst sjældent ellers så skal det
være over jeg vil tro 15 000 -den neste jeg er røget i fogede retten
på var på 18 000 - så blive rman godt nok registreret i rik men det er
nu ikke så slemt som det lyder hvis man har mange af den slags små
poster - fordi hvis man først er i rik så gider de andre ikke at bruge
for meget tid på en ...

>
>Så må jeg se hvad der sker.


mit bedste gæt er at de går i slevsving og sender de samme noter med
trusler om bål og brænd - dem kyler ud bare ud og ser om der kommer
noget fra Kgs fogede - men der skal du så også helst være skker på at
du ikke er betalings dygtig for så flår de dig.
hvis du har noget af værdi i dit hjem så skal du lige oveveje hvad du
vil med det
1.) du kan lade det stå
2.) du kan sælge det og bruge pengene
3.) sælg det til en god ven med mulighed for at købe det tilbage -
men du skal for guds bare ikke have noget af værdi der er registret i
dit eget navn - de kan godt drage af med *dit* tv men står det fpå
parpire i f.eks din fars navn så .... skal han ha det igen :)
så derfor ha aldrig noiget stående der er mere ind 2000 kr værd hvor
der ikke er parpire på det ejes af en anden
Mv
Bo M Mogensen

Tommy Hasen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 20-02-03 17:39

>
> mit bedste gæt er at de går i slevsving og sender de samme noter med
> trusler om bål og brænd - dem kyler ud bare ud og ser om der kommer
> noget fra Kgs fogede - men der skal du så også helst være skker på at
> du ikke er betalings dygtig for så flår de dig.
> hvis du har noget af værdi i dit hjem så skal du lige oveveje hvad du
> vil med det
> 1.) du kan lade det stå
> 2.) du kan sælge det og bruge pengene
> 3.) sælg det til en god ven med mulighed for at købe det tilbage -
> men du skal for guds bare ikke have noget af værdi der er registret i
> dit eget navn - de kan godt drage af med *dit* tv men står det fpå
> parpire i f.eks din fars navn så .... skal han ha det igen :)
> så derfor ha aldrig noiget stående der er mere ind 2000 kr værd hvor
> der ikke er parpire på det ejes af en anden
> Mv
> Bo M Mogensen

Jeg vil mene, at hvis jeg har noget af værdi, er det vel meget reelt at de
vil have det, da jeg jo skylder dem penge. Men jeg har ikke noget og vil
ikke sidde og vente på fra kl. 14.00 til 16.00 for blot at fortælle dem igen
at jeg ikke ejer noget.

Tommy



Bo M Mogensen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 20-02-03 19:09

On Thu, 20 Feb 2003 17:38:53 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

>Jeg vil mene, at hvis jeg har noget af værdi, er det vel meget reelt at de
>vil have det, da jeg jo skylder dem penge.

Øhh ja !

>Men jeg har ikke noget

jamen så er der ikke noget problem !

>og vil
>ikke sidde og vente på fra kl. 14.00 til 16.00 for blot at fortælle dem igen
>at jeg ikke ejer noget.

jamen det ville være dumt at vente på dem overhovedet
de er fuldstændigt ligegyldige indtil de og det er kun hvis de gør det
tager dig igenem kgs foged - at du skal tage dem alvorligt men selv
der hvis du viseligt ikke ejer noget .... jamen så har de sådan set et
problem der er større ind dit da de skal dægge udgifter på retsasagen.

hvis du har noget problem så er det at du hænger på den ja resten af
dit liv læs evt den tråd der kige har været om gælds sernæring.

men hvis du som jeg aldrig kommer til at tjene de store penge så
betyder det ikke noget - men for du en mere permanet indtægt ja så
skal du nok regne med at komme til at betale.
hvis de finder ud af du har en indtægt svarene til en løn
Mv
Bo M Mogensen

Reino Andersen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 19-02-03 23:26

Morten Bjergstrøm skrev:

> Du tænker på, at politiet må gå ind og anholde en person og noget i den
> dur?

Ja - se f.eks. RPL § 759 og § 796, stk. 3.

--
Reino



Gevaldi (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 19-02-03 17:52

Tommy Hasen skrev:

> Hej
> Jeg har fået brev fra et inkassofirma, hvor de meddeler deres
> konsulent vil aflægge mig et besøg jf. § 12 stk 1 i inkassoloven.
> Kan de det, er det ikke kun fogden der har ret til at komme indenfor ?


Fundet via www.google.com

http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Lov319-14-05-1997_om_inkassovirksomhed.html#Kapitel%204



--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.


Bo M Mogensen (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 19-02-03 18:57

On Wed, 19 Feb 2003 17:44:41 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har fået brev fra et inkassofirma, hvor de meddeler deres konsulent vil
>aflægge mig et besøg jf. § 12 stk 1 i inkassoloven.
>Kan de det, er det ikke kun fogden der har ret til at komme indenfor ?

det skal du bare tage helt roligt - du skal for guds skyld ikke lukke
dem ind !!!!
jeg har haft 100 vis af sådan nogen - men det tog af efter jeg meldte
dem til poltiet - fordi vi har dør tlf - de havde så ringe på anden
steds og var kommet ind i opgangen på den måde og bankede på min dør
til trods for at jeg skiltede med at det må man ikke.

men jeg ringede til poltiet og spurget hvad jeg skulle gøre da jeg
troede det var nogen rocker - de lovede at være fremme 2 minutter
efter hvis vedkomne vendte tilbage !

også sendte jeg det vider til andelsbolig selskabets advokat der tog
kontakt med dem ... jeg ved ikke hvad han gjore men der ikke været
noget siden - men som du selv er ind på KONGENDE fogede der skal du
træffe aftale og møde op - for de kan komme låse smed osv. ikke jeg
har prøvet det men .... det kan de !
Mv
Bo M Mogensen
>
>
>Tommy
>


jens** (20-02-2003)
Kommentar
Fra : jens**


Dato : 20-02-03 10:15


"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
news:k1h75v03rerl22h52tnor7teq9hf0ncvhs@4ax.com...
> On Wed, 19 Feb 2003 17:44:41 +0100, "Tommy Hasen"
> <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:
>
> >Hej
> >Jeg har fået brev fra et inkassofirma, hvor de meddeler deres konsulent
vil
> >aflægge mig et besøg jf. § 12 stk 1 i inkassoloven.
> >Kan de det, er det ikke kun fogden der har ret til at komme indenfor ?
>
> det skal du bare tage helt roligt - du skal for guds skyld ikke lukke
> dem ind !!!!
> jeg har haft 100 vis af sådan nogen - men det tog af efter jeg meldte
> dem til poltiet - fordi vi har dør tlf - de havde så ringe på anden
> steds og var kommet ind i opgangen på den måde og bankede på min dør
> til trods for at jeg skiltede med at det må man ikke.
>
> men jeg ringede til poltiet og spurget hvad jeg skulle gøre da jeg
> troede det var nogen rocker - de lovede at være fremme 2 minutter
> efter hvis vedkomne vendte tilbage !
>
> også sendte jeg det vider til andelsbolig selskabets advokat der tog
> kontakt med dem ... jeg ved ikke hvad han gjore men der ikke været
> noget siden - men som du selv er ind på KONGENDE fogede der skal du
> træffe aftale og møde op - for de kan komme låse smed osv. ikke jeg
> har prøvet det men .... det kan de !
> Mv
> Bo M Mogensen
> >
> >
> >Tommy
> >
>Jamen dog. Hvad ville de?
mvh jens**



Bo M Mogensen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 20-02-03 16:13

On Thu, 20 Feb 2003 10:14:53 +0100, "jens**" <jens_verner@hotmail.com>
wrote:


>mvh jens**

?????

Øhh Jens umidelbart kan jeg ikke se noget nyt andet ind dig signatur
er du ikke rar at skære det væk som du ikke svare på og svare i
indlæget..... selv om det nu godt nok mest af alt ligner en fejl
postning ?

Mv
Bo M Mogensen

fut :dk.admin.netikette


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste