Hjælp til sag om spirituskørsel - indleden~
Fra : Thomas

Dato : 19-02-03 13:19

Hej
En af mine venner har kvajet sig og er nu sigtet for spirituskørsel.
I den forbindelse har han brug for en times - eller to's - rådginning fra en
kompetent advokat med god viden om spiritussager.
Kan nogen her i gruppen anbefale en sådan advokat? (Hvis ikke det er god
latin i gruppen at anbefale ved navns nævnelse, kan jeg e-mailes direkte på
thomas3871@yahoo.dk)

Lad mig understrege, at det ikke er spørgsmål om at få en advokat til at
"tage hele sagen", da min ven i alt væsentligt erkender sin skyld og således
ikke ønsker at nægte og bringe sagen for retten.
Men ifm. rapportoptagelsen hos politiet, hvor min ven var meget chokeret,
flov og ude af balance, skrev han under på en forklaring, formuleret af
betjenten, med et ordvalg som ikke er i overenstsmmelse med hvad min
egentlig prøvede at fortælle.
Min ven frygter nu, at rapporten kan komme ham unødig skade i sagens
bedømmelse. Og det er her, han har brug for en advokats inputs til, hvad han
evt. kan gøre.

Håber I kan hjælpe

Mvh
Thomas

Fra : Rune Manscher

Dato : 19-02-03 14:23

"Thomas" <thomas3871@yahoo.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> Min ven frygter nu, at rapporten kan komme ham unødig skade i sagens
> bedømmelse. Og det er her, han har brug for en advokats inputs til, hvad han

Mig bekendt kan politirapporter kun undtagelsesvis benyttes som bevismiddel,
bl.a. af selvsamme grund. Følger af retsplejelovens § 877, stk. 3, sjvh.

*Rune