Susanne kalligraferede, i
news:3e523f76$0$11002$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Ja, nu er sagen så kørt i hårdknude!!
> (For at læse hvad det hele handler om henvises til post med samme emne
> postet fra 15.02.)
>
> Vi har lige fået en mail fra shg hvori der står at vi ikke kan benytte
> fortrydelsesretten fordi det er en monteringsmaskine. Vi har så
> efterfølgende talt med dem i telefon hvor de siger det samme, selv om
> vi siger, at det står i loven at man som forbruger har de 14 dages
> fortrydelsesret ifølge en note i Karnov til forbrugeraftalelovens §
> 12 stk 2 hvor der står at "Konfiguration af PC i overensstemmelse med
> forbrugerens bestilling ved
> udskiftning af nogle standardkomponenter med andre var ikke
> bestillingskøb, jf. Forbrugerstyrelsen Juridisk Årbog 1998.114."
Muligvis har shg lidt hold i deres udlægning, da der evt. sker et "forbrug"
af cpu+køler som ikke uden videre kan genoprettes.
> De nægter at vi kan benytte os af fortydelsesretten, tilbyder at
> fejlfinde på delene (hvilket vi som før forklaret ikke ønsker at
> benytte os af) og siger, at vi kan sende evt. lovtekster til deres
> advokat.
>
> Hvad gør vi nu? Forbrugerklagenævnet er jo gud ved hvor længe om at
> behandle en sag....det var lige dette vi frygtede ville ske!!!
Umiddelbart ville jeg foreslå at I får jeres rådgivende venner til at hjælpe
med drivere o.lign. Det problem du beskriver tyder ikke umiddelbart på
hardwarefejl og I vil derfor kunne opleve det samme med en ny PC - medmindre
I vælger at købe den med installeret styresystem, hvilket ofte betyder at I
skal betale en hel del mere - i hvert fald hvis det ikke er en standard
mærkevaremaskine med standardbestykning.
> Er der nogle der kan hjælpe - med hvad som helst - vi aner ikke
> rigtigt hvad vi nu skal gøre....vi har trods alt næsten 10.000,- i
> klemme hos dem. Er der en færdig formular man kan benytte eller...???
Vejledning m.m.:
http://www.fs.dk/klagform/sluse1.htm
David