Gebyr
Fra : V&M

Dato : 17-02-03 23:38

Hvis jeg har bestilt et webhotel eller andre produkter på nettet og jeg har
modtaget en regning m.v.

Efter nogle dage ombestemmer jeg mig og vil alligevel ikke benytte
webhotellet.

Er min bestilling bindende? Kan de kræve et gebyr for deres arbejde omkring
at jeg har ombestemt mig a la bogføring m.m.?

Håber på nogle gode svar.

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 18-02-03 15:24

"V&M" <ppm@ppm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omkring
> at jeg har ombestemt mig a la bogføring m.m.?

Det kommer an på om du køber ydelserne som privat eller erhverv. Hvis det er
som privat, har du 14 dages fortrydelsesret, dvs ret til at annulere handlen
(uden gebyrer) - hvis det derimod er erhverv, tror jeg ikke du har ret til
noget som helst. Anyone?
Mvh Tommy

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-02-03 15:40

Scripsit "Tommy Bruus-Jensen" <bruus@fjern.os.dk>

> Det kommer an på om du køber ydelserne som privat eller erhverv. Hvis det er
> som privat, har du 14 dages fortrydelsesret, dvs ret til at annulere handlen

Hvis "V&M" har været indforstået med at leverandøren ikke ventede til
de 14 dage var gået med at oprettet hotellet, bortfalder
fortrydelsesretten så snart hotellet er sat op:

§12 stk. 2. Ved fjernsalg af tjenesteydelser samt ved fjernsalg af
varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens
individuelle behov, gælder den i stk. 1 nævnte fortrydelsesret
kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen
begynder, når forbrugeren forinden har givet samtykke til, at den
erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden
fortrydelsesfristens udløb. Denne begrænsning i fortrydelsesretten
gælder dog ikke, hvis den pågældende aftale vedrører løbende
levering og er indgået under eller i forbindelse med den
erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden
dennes forudgående anmodning.

(Forbrugeraftaleloven).

--
Henning Makholm "The compile-time type checker for this
language has proved to be a valuable filter which