Brugsret og satire
Fra : dudsen

Dato : 16-02-03 15:58

for nogle dage siden lavede opera en ny version af opera med den
specielle funktion at den oversatter MSN til et til legligheden
opfundet sprog. se http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/02/14/
Er noget sådan lovligt ifølge dansk lovgivning eller er det et brud på
MSN's brugsret til varemærket MSN.

--
Daniel Udsen
Jorden gik under i går

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-02-03 17:25

On Sun, 16 Feb 2003 15:58:26 +0100, dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote:

> [...]
> opfundet sprog. se http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/02/14/
> Er noget sådan lovligt ifølge dansk lovgivning eller er det et brud på

Hvorfor skulle det dog være ulovligt?

Jeg kan ikke med min bedste vilje se mere problemer i det end MS' ide
med bevidst at sende fejlsider til Opera-brugere?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : dudsen

Dato : 18-02-03 22:07

Henning Petersen wrote:

> Hvorfor skulle det dog være ulovligt?

Tjaa det stødte jeg i en person der mente og ville lige høre om der
var hold i det.

> Jeg kan ikke med min bedste vilje se mere problemer i det end MS'
> ide med bevidst at sende fejlsider til Opera-brugere?

Well det viser sig at det mugligvis er et lævn fra tidligere tiders
fejl i opera5 men det er meget løse rygter.

--
Daniel Udsen
Jorden gik under i går

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-03 16:27

dudsen skrev:

>Tjaa det stødte jeg i en person der mente og ville lige høre om der
>var hold i det.

Hvem kan bestemme over hvad jeg gør ved de data jeg modtager på
mit private system?

>Well det viser sig at det mugligvis er et lævn fra tidligere tiders
>fejl i opera5 men det er meget løse rygter.

Opera siger at MSN *leverer* nogle specielle data til
Operabrugere. Hvad har det med fejl i Opera at gøre?

Og hvorfor fundere din ven for øvrigt ikke over om ikke *det* etr
ulovligt? - hvilket det altså heller ikke er.

--
Bertel

Fra : dudsen

Dato : 19-02-03 17:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvem kan bestemme over hvad jeg gør ved de data jeg modtager på
> mit private system?

> Opera siger at MSN *leverer* nogle specielle data til
> Operabrugere. Hvad har det med fejl i Opera at gøre?

Det den går er at sende et "defekt" css scrip der tilsynelande
konpensere for en fejl i opera5.

--
Daniel Udsen
Jorden gik under i går

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-02-03 20:55

dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote in news:b2o90h$r2d$1@sunsite.dk

> Er noget sådan lovligt ifølge dansk lovgivning eller er det et
> brud på MSN's brugsret til varemærket MSN.

Det er fuldt lovligt at lave satire - også med brug af korrekte eller
let ændrede varemærker.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/