husudgifter ved seperation
Fra : Onix

Dato : 15-02-03 14:41

Hej

skal man betale af på sit hus når min mand og jeg er gået fra hinanden
(seperation) - han påstår jeg stadig skal betale halvdelen af udgiften pr.
måned ?? Det er næsten umuligt da jeg har ny lejlighed

Hvad gør man når man bliver separeeret og går fra hinanden - stopper mand
med at betale indtil huset et solgt ?

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-03 14:43

Onix <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i b2lfrh$p64$1@news.cybercity.dk:

[klip]

> Hvad gør man når man bliver separeeret og går fra hinanden - stopper
> mand med at betale indtil huset et solgt ?

Har I ikke delt jeres fællesbo?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-03 15:08

In article <b2lfrh$p64$1@news.cybercity.dk>, Onix wrote:
> [...]
> (seperation) - han påstår jeg stadig skal betale halvdelen af udgiften pr.
> måned ?? Det er næsten umuligt da jeg har ny lejlighed

Hvis lånet står i begges navn, så ja. Du kunne jo bare være
blevet boende og smidt ham ud.

> Hvad gør man når man bliver separeeret og går fra hinanden - stopper mand
> med at betale indtil huset et solgt ?

I må dele hvad i har, og det simpleste er at lade den ene part
overtage huset. Så kan han ikke binde dig/genere dig ved at skræmme
sælgere.

Fra : Onix

Dato : 15-02-03 15:29

undskyld måske har jeg ikke udtrykt mig helt præcist......

Der er ingen af os der har råd til at beholde huset, jeg har halvdelen af
udgiften til huset og samtidig har jeg udgift til den lejlighed jeg har
lejet, og jeg har næsten intet at leve for........

Min ex er blevet i huset men skal ikke overtage det - har ikke råd - men
søger lejlighed . hvad gør jeg ? og hvad gør han ? skal man betale i en
situation med seperation eller kan man lade det indgå i hussalget og så dele
"underskuddet" ?

Ingen af os tjener ret meget og kan ikke klare nuværende situation.

Please help med gode råd fif !

meddelelse news:slrnb4siem.g5.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-02-03 15:29

In article <b2likr$sq5$1@news.cybercity.dk>, Onix wrote:

[klip]

> Please help med gode råd fif !

Well, et godt råd er. Snak med en rigtig advokat som du betaler for
at rådgive dig. Og så se at få solgt huset så i ikke har den udgift,
det er så muligt at i må sælge det for mindre end i har lånt...

JonB

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-02-03 16:39

On Sat, 15 Feb 2003 15:28:35 +0100, "Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk>
wrote:

>undskyld måske har jeg ikke udtrykt mig helt præcist......
>
>Der er ingen af os der har råd til at beholde huset, jeg har halvdelen af
>udgiften til huset
Har du selv påtaget dig denne udgift, eller har i altid bare gjort
sådan ?
Udgifter til et hus kan dække mange ting.
Ejendomsskat:
Den som kommunen sender opkrævningen til må vel være den som skal
betale.

Kreditforeningslån:
Den/de der har optaget lånet skal betale.

Pantebreve:
Ved jeg intet om,

Lån:
Den/de der har optaget lånet, Hvis du er kautionist ifb med lån i
huset kommer du til at hænge på lånet.

Hvis i i fællesskab har skrevet under på alle papirer ifb med
hushandlen/kreditforeningslån/pantebreve/lån, så hæfter i solidarisk,
dvs. Betaler han ikke kommer du til det.
Sælg huset, hvis det giver underskud, få en afdragsordning med
kreditor.
Hvis det går til tvangsauktion, bliver i registreret som dårlige
betalere, i kan ikke købe noget på afbetaling/kontrakt, det kan også
blive svært at leje ting. Man kan også blive kontakter med jævne
mellemrum ar sine gamle kreditorer der live vil erindre om den gamle
gæld (og hvad der har arbejdet sig op til med renter osv)

Hvis han derimod har stået for alt papirarbejdet (underskrifter) ifb.
med hushandlen/kreditforeningslån/pantebreve/lån, kan jeg ikke se at
du skal betale noget som helst.

kontakt den lokale retshjælp, de kan hjælpe dig med at se på sagen.
Hvis der er et "krisecenter for voldsramte kvinder" kan de også
hjælpe/rådgive dig (Man behøver ikke blå mærker for at komme ind)

Et godt råd ifb. med seperation/skilsmisse, skriv alle aftaler ned på
papir, få evt vidner til at underskrive også. Og det dækker alle
aftaler, store som små.
Få kopier af alle vigtige papirer, papirer på
hus/bil/forsikringer/lejekontrakter/osv. Dette uanset hvem der har
skrevet under, hvis nogen der har noget tilgod forsøger at hente det
hos dig er det rart med lidt dokumentation.

> [...]
>situation med seperation eller kan man lade det indgå i hussalget og så dele
Det afhænger af hvem der hæfter for hvad. Hvem har skrevet under på
hvad.

>Ingen af os tjener ret meget og kan ikke klare nuværende situation.
>
>Please help med gode råd fif !
Lidt svært, det man har brug for er jo nogen at snakke med, helst
nogen der kan se lidt objektivt på tingene, og der skal nok snakkes i
mange timer.

/Hans

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-02-03 17:19

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> mellemrum ar sine gamle kreditorer der live vil erindre om den gamle
> gæld (og hvad der har arbejdet sig op til med renter osv)

Og selv om redder betalingerne på målstregen, så er det nok at
tvangsauktionen har været berammet. Man står som dårlig betaler de næste
5 år, selvom man ikke skylder nogen noget.

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-03 22:09

Kurt Lund wrote:

> Og selv om redder betalingerne på målstregen, så er det nok at
> tvangsauktionen har været berammet. Man står som dårlig betaler de
> næste 5 år, selvom man ikke skylder nogen noget.

Det er ikke korrekt. Hvis du ikke skylder nogen penge bliver du slettet.

Citat fra RKIs hejmmeside:

Hvis din ejendom skal på tvangsauktion, bliver indkaldelse og dato fra
fogedretten annonceret i Statstidende, og du bliver registreret med "
Annonceret tvangsauktion" hos RKI.

Hvis tvangsauktionen bliver aflyst, skal du blot give os skriftlig besked,
så bliver registreringen straks slettet.

Hvis tvangsauktionen bliver gennemført, vil registreringen med
tvangsauktionen blive stående i 5 år. Registreringen kan kun blive slettet
inden de 5 år, hvis du efterfølgende betaler alle de pant- og udlægshavere,
der ikke blev dækket ind på tvangsauktionen.

citat slut

I øvrigt mener jeg også at register loven siger noget desangående, men det
må juristerne i gruppen hellere svare på

Peter K. Nielsen

Fra : Jens

Dato : 15-02-03 19:42

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
> undskyld måske har jeg ikke udtrykt mig helt præcist......

Undskyld men hvad er der galt med hans tissemand ?

Er den ikke stor nok ;-o)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-02-03 20:18

On Sat, 15 Feb 2003 19:41:57 +0100, "Jens" <Bakker@sunsite.dk> wrote:

>"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Undskyld men hvad er der galt med hans tissemand ?
>
>Er den ikke stor nok ;-o)

Hvad er der galt med dig ?
Skulle jeg spørge hos Græsted-Gilleleje Kommune ?
Du ved godt at der bag din mailserver "mail.ggk.dk" gemmer sig IP
131.165.161.237 ?
Forsat dårlig weekend.

/Hans

Fra : Onix

Dato : 15-02-03 20:31

det var dog en besynderlig bemærkning !!!!!!!

Fra : Onix

Dato : 15-02-03 20:33

altså den bemærkning med "ti.......d"

Fra : Karen Seiersen

Dato : 15-02-03 21:54

Jens <Bakker@sunsite.dk> wrote:

> "Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Undskyld men hvad er der galt med hans tissemand ?
>
> Er den ikke stor nok ;-o)

Det var da ganske usmageligt !!! Du må være en meget lille person,
når du driver sådan en virksomhed overfor mennesker som i forvejen
"ligger" ned og har det svært !!!

Til Onix vil jeg sige op med humøret og glem hans indlæg

og held og lykke

Hilsen Karen

Fra : Mari

Dato : 16-02-03 01:23

> Hvad gør man når man bliver separeeret og går fra hinanden - stopper mand
> med at betale indtil huset et solgt ?

Nej, man stropper ikke - i stedet ringer man til kommunen og beder om at få
oplyst hvor man kan
få gratis advokathjælp. Og så søger man råd der.

/Mari

Fra : spf

Dato : 06-05-03 21:43

hvis behovet skulle opstå.. så prøv evt.
www.reko.dk

meningen er, at de meget snart kan låne penge ud...også til RKI
registrede. Og uden krav om fast ejendom osv. Ganske interessant...

Håb for mange...

http://www.kandu.dk/