/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Procedurefejl v/kommunens behandling af bo~
Fra : Susanne


Dato : 15-02-03 01:14

Ville bare høre om der er nogle der ved hvilke konsekvenser det har hvis man
efter at have fået efterreguleret sin boligstøtte klager, kommunen svarer at
kravet ikke kan nedsættes og man så klager igen inden fristens udløb, men
kommunen alligevel sender sagen videre til Skatteforvaltningen.
Dokumentation på at der er klaget inden fristens udløb haves
(opkaldsspecifikation fra telefonselskabet), selv om kommunen påstår at der
ikke er blevet klaget, for "så ville de have noteret det".

Mvh
Susanne.



 
 
Peter G C (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-02-03 10:10

Susanne skrev i news:3e4d8652$0$178$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Ville bare høre om der er nogle der ved hvilke konsekvenser det har
> hvis man efter at have fået efterreguleret sin boligstøtte klager,
> kommunen svarer at kravet ikke kan nedsættes og man så klager igen
> inden fristens udløb, men kommunen alligevel sender sagen videre til
> Skatteforvaltningen. Dokumentation på at der er klaget inden fristens
> udløb haves (opkaldsspecifikation fra telefonselskabet), selv om
> kommunen påstår at der ikke er blevet klaget, for "så ville de have
> noteret det".

Du skal sende en anmodning til skatteforvaltningen om udsættelse af
skattebetalingen til afgørelsen er endelig.

/Peter



--
http://www.grauslund.com



Kristian Storgaard (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 15-02-03 16:11

On 15/02/03 1:13, in article 3e4d8652$0$178$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
"Susanne" <klmn2000@hotmail.com> wrote:
> Ville bare høre om der er nogle der ved hvilke konsekvenser det har hvis man
> efter at have fået efterreguleret sin boligstøtte klager, kommunen svarer at
> kravet ikke kan nedsættes og man så klager igen inden fristens udløb, men
> kommunen alligevel sender sagen videre til Skatteforvaltningen.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så har kommunen sat
skatteforvaltningen til at inddrive deres krav, selvom du har klaget. Klage
over en administrativ afgørelse har som hovedregel ikke opsættende virkning,
så det har de sådan set ret til. Jeg er ikke så meget inde i
boligstøtteloven, men så vidt jeg kan se, er der ikke fastsat andre regler
om opsættende virkning i den. Du kan dog anmode kommunen om at tillægge din
klage opsættende virkning. En sådan anmodning skal de tage stilling til
hurtigst muligt.

> Dokumentation på at der er klaget inden fristens udløb haves
> (opkaldsspecifikation fra telefonselskabet),

Det dokumenterer jo kun at du har haft telefonisk kontakt med kommunen på
det pågældende tidspunkt, og i hvor lang tid. Har du evt. noteret, hvilken
medarbejder du har talt med?

> selv om kommunen påstår at der
> ikke er blevet klaget, for "så ville de have noteret det".

Kommunen har pligt til at notere sådan noget efter offentlighedslovens § 6
stk. 1. Du står i en bevismæssigt dårlig situation, når du kun har klaget
mundtligt, men du kan ikke gøre så meget andet end at fastholde, at der er
klaget, evt. ved brev, hvor du beskriver hændelsesforløbet.

Klage over boligstøtte skal i ævrigt ske til det sociale nævn, men det det
er ok, at du gør det til din kommune - de skal give den videre.

Har du fået fornøden klagevejledning sammen med afgørelsen (til hvem, hvor,
hvornår, hvordan, hvad der kan klages over)?
Har du fået afgørelsen skriftligt, med begrundelse?

/kristian


Susanne (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Susanne


Dato : 15-02-03 18:00


"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev
"....
> Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så har kommunen sat
> skatteforvaltningen til at inddrive deres krav, selvom du har klaget.
Klage
> over en administrativ afgørelse har som hovedregel ikke opsættende
virkning,
> så det har de sådan set ret til...."

Jeg har talt med sagsbehandleren, som siger, at sagen ikke skulle have været
sendt videre til Skatteforvaltningen hvis vi havde klaget inden fristens
udløb (hvilket vi har gjort - mens de mener vi ikke har gjort det).

"....
> > Dokumentation på at der er klaget inden fristens udløb haves
> > (opkaldsspecifikation fra telefonselskabet),..."
>
"...
Det dokumenterer jo kun at du har haft telefonisk kontakt med kommunen på
> det pågældende tidspunkt, og i hvor lang tid. Har du evt. noteret, hvilken
> medarbejder du har talt med?..."

Ja, det er den samme sagsbehandler jeg har haft igennem hele forløbet. Det
fremgår også af opkaldsspecifikationen at det er dennes direkte nummer, jeg
har været i kontakt med i hhv. 8 og 9 minutter dagen før fristen for at
klage udløb. Godt nok har jeg ikke optaget samtalen på bånd, men man taler
vel næppe med en sagsbehandler i 17 minutter uden at tale om andet end
vejret...

Hvis du nu skulle vide noget om den slags drejer hele sagen drejer sig om,
at jeg har fremlejet en lejlighed i 7 mndr. af en person som i samme periode
lavede humanitært arbejde i Afrika men som beholdt sin folkeregisteradresse
på den samme danske adresse, som jeg var tilmeldt på. Det at vedkommende har
været ude at rejse har åbenbart ingen indflydelse på udregningen af
boligstøtte så længe han har haft folkeregisteradresse på adressen. Den
afgørelse der fra vores side bliver klaget over - og som ikke er blevet
noteret - er den efterregulering af boligstøtte, som har givet anledning til
en minimal nedsættelse af den "uoplyste indkomststigning", der havde været
i husstanden. Det er denne indkomststigning der i første omgang afgjorde, at
boligstøtten for de 7 mndr. skulle betales tilbage.
(Håber det giver nogen mening - jeg er efterhånden så langt inde i denne sag
at det måske ikke er så nemt for "udenforstående" at forstå...)

/Susanne.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste