Bryllupsrejse
Fra : Camilla Dahl

Dato : 18-03-01 19:52

Den 4 agust i år skal jeg giftes med min dejlige kærste, vi vel gerne på
bryllups rejse men har ikke de store beløb til det, vi er begge aktive
udendørs mennesker som har rejst en del. Har i nogle gode forslag til hvor
man kan til bringe en dejlig ferie med sol og en skøn natur.

med venlig hilsen

Camilla Dahl

Fra : SP

Dato : 18-03-01 21:30

Camilla Dahl <camilla@fruergaard.com> wrote in message
> [...]
| udendørs mennesker som har rejst en del. Har i nogle gode forslag til hvor
| man kan til bringe en dejlig ferie med sol og en skøn natur.

Tag over til Klaipeda i Lithauen. Der er sol, strande der kan hamle op med
dem ved middelhavet, masser af natur, og så er der hamrende billigt.
/SP

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 19-03-01 17:49

Camilla Dahl wrote:

> [...]
> udendørs mennesker som har rejst en del. Har i nogle gode forslag til hvor
> man kan til bringe en dejlig ferie med sol og en skøn natur.

I kan jo prøve noget anderledes, fx. Krim i Ukraine ved Sortehavet eller
Sotji i Rusland (også ved Sortehavet). Det skal dog lige nævnes at jeg ikke
selv har prøvet det. Køb (eller lån) Lonely Planet Russia, Ukraine & Belarus,
rigtig god (nærmest nødvendig) hvis man skal på ferie til SNG (tidl. Sovjet).
Der burde ihvertfald være varmt i august. Det er samtidig billigt at holde
ferie i SNG.

Hvis I skal til Sotji er det billigste at tage toget hele vejen (over
Ukraine), men da I så skal have transitvisum til Ukraine vil det være en god
idé at flyve med Pulkovo Airlines (ikke SAS) til
Skt. Petersborg, tage med højhastighedstoget til Moskva (4-6 timer) og derfra
tage et tog til Sotji (ca. 1 døgn). Pulkovo har vist en billig billet
Kbh.-Petersborg for 1500,- DKK retur. Fra Petersborg til Moskva koster en
togbillet ca. 140,- retur, og fra Moskva til Sotji koster en togbillet ca.
300,- retur, så den totale pris for transporten bliver ca. 2000 kr t/r pr.
person. Oven i kommer så hotel- og madomkostninger men det er billigt i
Rusland. I skal desuden købe et business (!) visum. Det kan i få på
ambassaden, men for at få det skal i have en invitation, som i kan købe på
http://www.visatorussia.com for 320 DKK. Togbilletterne køber i bare på vejen
derned, det er alt for dyrt at købe russiske togbilletter i DK.
-
Hvis i vil til Krim er det billigste at tage færgen fra København til
Swinoujscie. Den sejler 5 gange ugentligt (se mere på
http://www.polferries.com.pl), og en returbillet koster 590,- DKK excl.
kahyt.
Fra Swinoujscie tager I toget kl. 12:55, ankomst Szczecin Dabie 15:01. Fra
Szczecin Dabie tager I et andet tog afg. 15:53, ankomst Warszawa Zachodnia
21:03. Fra Warszawa Zachodnia tager I toget 21:12, ankomst Kiev Pass 18:48
næste dag. Fra Kiev tager I toget 19:43, ankomst Simferopol (på Krim) 12:31.
Alle disse tog går dagligt.
Pris: Swinoujscie-Warszawa 300,- DKK t/r, Warszawa-Kiev (excl. soveplads)
500 DKK t/r og Kiev-Simferopol 200-400 DKK t/r incl. soveplads i 4-personers
kupé. Igen er det billigst at købe billetterne på togstationerne i Polen og
Ukraine.
Til Ukraine skal I også have visum, men her behøver i til gengæld ikke at
have en invitation for at få det. Kontakt den ukrainske ambassade.

For flere togkøreplaner indenfor SNG, prøv
http://gamayun.physics.sunysb.edu:8080/5/DIRECT. Brug "Sankt-Peterburg" i
stedet for Skt. Petersborg og Sochi i stedet for Sotji. Den kan kun finde
direkte forbindelser (uden skift), så hvis du ikke finder noget skal du dele
rejsen op i flere stykker.

For køreplaner mellem Polen og SNG er det bedre at bruge denne køreplan (den
kan til gengæld ikke vise kilometer): http://bahn.hafas.de

//Emil Jelstrup

Fra : Lars L

Dato : 01-04-01 05:08

"Camilla Dahl" skrev:

> [Bryllups-rejse]: Har i nogle gode forslag
> til hvor man kan til bringe en dejlig ferie
> med sol og en skøn natur.

Hvis brylluppet gæstes af en større gruppe af familie, venner og/eller
kolleger som kan gå sammen om en gave, så kunne i jo også ønske jer
bryllupsrejsen som gave - og lade jer overraske. Det gjorde vi, med stor
success. Vi fortalte lidt om hvad rejsen gerne måtte kunne byde på, lod os
overraske, og det fortrød vi ikke.

Vi havde bedt om romantik, og endte på Lesbos (Græsk ø) i en hyggelig lille
by som ikke var overrendt af turister. Dejligt klima, flot bjergrig natur,
søde lokale beboere, mange hyggelige små familieejede spisesteder, rigtig
god mad og meget romantisk. Stedet passede præcis til vores beskrivelse af
rammerne for en god bryllupsrejse.

Vi blev sendt afsted med Fortuna rejser, som jo ikke har det bedste ry, men
vores tur var der dog ikke noget at udsætte på (Star Tours flyver vist også
dertil). Udover klimaet, så har Grækenland også den fordel at man ikke
bliver ruineret - selvom man spiser ude hver dag. Går man lidt udenom de
store turiststeder, er der også meget natur, historie og 'menneskelige'
oplevelser gemt i middelhavsområdet.

Det var mit indtryk at den del af Lesbos vi boede på fortrinsvis blev besøgt
af vandrefugle, romantikere og nysgerrige på 'opdagelsesrejse'. Er man
istedet til diskoteker, det vilde natteliv, og færre lokale beboere, skal
man søge andre steder hen.

Det havde sin charme at man nærmest 'lærte' familierne i de små tavernaer at
kende. "I morgen er det vores sidste dag her, er det muligt at få hummer?" -
"Tjo, måske, men det afhænger af om fiskerne fanger nogen" (fiskerne = de
tre-fire små kuttere der lå nede i havnen). Men det lykkedes, og vi fik
serveret en lækker 3-retters menu hvor de friskfangede hummere var
hovedretten, og så ellers alt hvad dertil hører af aperitiffer, vin,
kaffe+cognac (metaxa) for ca. 250 kr/næse.

Nå, men det var egentlig heller ikke ment som et desideret forslag, mere som
en appetitvækker til muligheden for at andre valgte for jer, i form af en
bryllypsgave

Mvh, Lars

PS. Der ligger vist stadig nogle billeder på www.et-soft.dk/lesbos

--