Lejer nægter at udlevere mit udstyr
Fra : Kenny Thiemer

Dato : 14-02-03 19:38

Hej i Gruppen

Jeg har gennem de sidste 9 mdr haft lejet en del udstyr ud til et diskotek i
Horsens. Da jeg og diskoteket afbrød samarbejdet i januar 2003, ville jeg
naturligvis have mit udstyr tilbage.

Jeg har også fået det meste tilbage, men jeg mangler 2 lyseffekter som lejer
påstår han har købt af et andet firma der også har haft udlejning til
stedet. Hans dokumentation for købet består af en liste med udstyr (Der
ligeså godt kunne være en inventarliste) uden dato + en dags dato kvittering
fra det andet firma. Det andet firma kender intet til de to lyseffekter og
har iøvrigt stadig en god slat penge tilgode.

Lejer nægter at udlevere effekterne samt at betale leje for de 9 mdr.

Min første plan var naturligvis at besøge stedet med et par mindre pæne
typer, og simpelthen pille min retmæssige ejendom ned, men jeg er nu lidt i
tvivl om det er en god ide.

Hvad gør jeg uden at komme i klemme rent juridisk (Selvtægt). ????

Jeg har naturligvis mit på det rene og kvitteringer på mit udstyr.

Lejeaftalen er indgået mundtligt, og der kan nemt skaffes vidner der
overværede samtalen, men min første prioritet er lige nu at få mit udstyr
tilbage.

Mvh

Kenny Thiemer
"der er færdig med at stole på folk i discoteksbranchen"

Fra : Henning Makholm

Dato : 14-02-03 19:52

Scripsit "Kenny Thiemer" <kennythiemerDELETETHIS@hotmail.com>

> Min første plan var naturligvis at besøge stedet med et par mindre pæne
> typer, og simpelthen pille min retmæssige ejendom ned, men jeg er nu lidt i
> tvivl om det er en god ide.

Det vil nok være en dårlig ide. Det er, som du selv er inde på,
selvtægt og strafbart (godt nok "kun" med bøde, men strafbart er
straftbart).

> Hvad gør jeg uden at komme i klemme rent juridisk (Selvtægt). ????

Du bliver nødt til at hyre en advokat og (true med at) anlægge sag.

--
Henning Makholm "Den nyttige hjemmedatamat er og forbliver en myte.
Generelt kan der ikke peges på databehandlingsopgaver af

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-03 11:09

In article <3e4d3790$0$24675$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, Kenny Thiemer wrote:
> Hvad gør jeg uden at komme i klemme rent juridisk (Selvtægt). ????

Du bruger den lejekontrakt du har med lejer, som indeholder en
komplet liste af hvad der er udlejet, oh bruger denne til at få tingene
tilbage, evt gennem en advokat.

Hvis du ikke har en sådan liste som del af kontrakten, så har du et
prblem medmindre du har en købkvittering på effekterne med serienummer.