/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
firma der ikke betaler?
Fra : Mørkøv \(4440\)


Dato : 14-02-03 14:25

hej
hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma, hvorefter
firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi snakkede blot om at de
skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med beløb samt en medarbejders
underskrift.



 
 
Morten Fruergaard (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-03 14:52

"Mørkøv (4440)" <jdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4cee3b$0$13257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma,
hvorefter
> firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi snakkede blot om at de
> skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med beløb samt en medarbejders
> underskrift.

Normalt betaler man da ikke for at få et tilbud...

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu med nyt og bedre forum
http://cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.




Kasper Katzmann (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 14-02-03 15:05

>> hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma,
>> hvorefter firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi
>> snakkede blot om at de skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med
>> beløb samt en medarbejders underskrift.
>
> Normalt betaler man da ikke for at få et tilbud...

Der tager du nu fejl. Hvis man tager ud til en kunde og bruger en time af
sin arbejdstid, kan man sagtens fakturere for den time. Som regel vil det så
være noget med at hvis man ikke vil have opgaven udført alligevel, så bliver
man faktureret ellers ikke.


--
Mvh
Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk



Morten Fruergaard (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-03 15:02

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
news:b2it23$bue$1@news.net.uni-c.dk...
> Der tager du nu fejl. Hvis man tager ud til en kunde og bruger en time af
> sin arbejdstid, kan man sagtens fakturere for den time. Som regel vil det

> være noget med at hvis man ikke vil have opgaven udført alligevel, så
bliver
> man faktureret ellers ikke.

Jeg er ikke enig. Men det kommer an på, hvad der ligger i "en times
arbejde".
Har kunden fået noget arbejde udført for pengene, så skal de selvfølgelig
betale, men hvis de blot har fået et tilbud på fx rengøring, mener jeg ikke,
at de skal betale - det afhænger i hvert fald af, hvem der har bedt om
tilbudet.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu med nyt og bedre forum
http://cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.




Kasper Katzmann (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 14-02-03 19:12

Følgende er nedfældet af Morten Fruergaard:

>> Der tager du nu fejl. Hvis man tager ud til en kunde og bruger en
>> time af sin arbejdstid, kan man sagtens fakturere for den time. Som
>> regel vil det så være noget med at hvis man ikke vil have opgaven
>> udført alligevel, så bliver man faktureret ellers ikke.
>
> Jeg er ikke enig. Men det kommer an på, hvad der ligger i "en times
> arbejde".

Nu er det jo ikke et spørgsmål om hvorvidt du er enig eller ej. Man må godt
tage sig betalt for at bruge en time på at afgive et tilbud.


> Har kunden fået noget arbejde udført for pengene, så skal de
> selvfølgelig betale, men hvis de blot har fået et tilbud på fx
> rengøring, mener jeg ikke, at de skal betale - det afhænger i hvert
> fald af, hvem der har bedt om tilbudet.


Som jeg forstår det, er det kunden der har bedt om at få et tilbud på en
ydelse


--
Mvh
Kasper Katzmann
---------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk



Henning Makholm (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 14-02-03 19:41

Scripsit "Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk>

> Nu er det jo ikke et spørgsmål om hvorvidt du er enig eller ej. Man må godt
> tage sig betalt for at bruge en time på at afgive et tilbud.

Kun hvis dét er aftalt i forvejen.

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,
som jeg vil, og få dem til at kaste op, hvis det er det,
jeg vil, eller give afføring og meget andet af den slags."

Jæger Data (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Jæger Data


Dato : 14-02-03 15:51

det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en anden
virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg og
fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden er
service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette
kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.

Jeg vil ikke lade det ligge som riversen siger, det er sgu for nemt for dem.
"Mørkøv (4440)" <jdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4cee3b$0$13257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej
> hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma,
hvorefter
> firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi snakkede blot om at de
> skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med beløb samt en medarbejders
> underskrift.
>
>



Morten Fruergaard (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-03 17:58

"Jæger Data" <j-data@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4d01dc$0$13208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en
anden
> virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg
og
> fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden er
> service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette
> kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.

Når det hænger sådan sammen skal de naturligvis betale.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu med nyt og bedre forum
http://cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.




Martin Jorgensen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 14-02-03 21:05


"Jæger Data" <j-data@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4d01dc$0$13208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en
anden
> virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg
og
> fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden er
> service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette
> kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.

Uden at være jurist, vil jeg da mene at der er en grænse mellem om du skal
have betaling er ej:

- JA, du skal have betaling hvis du f.eks. har skilt kopimaskinen ad og
opdaget at det ikke kan betale sig at få den lavet og du så fortæller dem
det. Så skal du have betaling for dit arbejde. Det kan ligestilles med
tekniker-besøg (tror jeg).

- NEJ, du skal (tror jeg) ikke have betaling, hvis du har været ude og
"lege" sælger. Dvs. at du ikke har udført service-opgaver på kopimaskinen,
men derimod opsøgende salg. En sælger har f.eks. OGSÅ ret til at sige hans
egen personlige mening med at "det kan bedst betale sig at købe en ny
kopimaskine af mit firma........"


Som jeg ser sagen kan både du og kunden dermed have ret...


Mvh.
Martin Jørgensen.



Nielsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 14-02-03 21:24

jeg skilte maskinen ad for at konstatere at en rep ville langt overstige
prisen på en ny maskine - endvidere var det en 10-15 år gammel mask, så end
ikke en rep ville garatere lang tids yderligere drift. så jeg vil klart mene
der hører til i din "kategori" 1....
"Martin Jorgensen" <martin@tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4d4bd6$0$164$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jæger Data" <j-data@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4d01dc$0$13208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en
> anden
> > virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg
> og
> > fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden
er
> > service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette
> > kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.
>
> Uden at være jurist, vil jeg da mene at der er en grænse mellem om du skal
> have betaling er ej:
>
> - JA, du skal have betaling hvis du f.eks. har skilt kopimaskinen ad og
> opdaget at det ikke kan betale sig at få den lavet og du så fortæller dem
> det. Så skal du have betaling for dit arbejde. Det kan ligestilles med
> tekniker-besøg (tror jeg).
>
> - NEJ, du skal (tror jeg) ikke have betaling, hvis du har været ude og
> "lege" sælger. Dvs. at du ikke har udført service-opgaver på kopimaskinen,
> men derimod opsøgende salg. En sælger har f.eks. OGSÅ ret til at sige hans
> egen personlige mening med at "det kan bedst betale sig at købe en ny
> kopimaskine af mit firma........"
>
>
> Som jeg ser sagen kan både du og kunden dermed have ret...
>
>
> Mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste