/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kobling/Olie
Fra : Keld Loll Rasmussen


Dato : 18-03-01 20:00

Hej jeg har fyldt synt olie 10w-50w På min Honda VF750F kan det have noget
at gøre med at den nu glider i koblingen ?. Hilsen Keld.



 
 
boe (18-03-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-03-01 21:04


Keld Loll Rasmussen <keld.loll@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:99303r$j3o$1@news.inet.tele.dk...
> Hej jeg har fyldt synt olie 10w-50w På min Honda VF750F kan det have noget
> at gøre med at den nu glider i koblingen ?. Hilsen Keld.

Jeg kan i hvert fald garantere, at den ikke glider, hvis du tømmer det af


Jeg glæder mig også til, at der kommer et (fornuftigt) svar.

Bo, VF1000F



Claus Rittig (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-03-01 21:16

"Keld Loll Rasmussen" <keld.loll@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:99303r$j3o$1@news.inet.tele.dk...
> Hej jeg har fyldt synt olie 10w-50w På min Honda VF750F kan det have noget
> at gøre med at den nu glider i koblingen ?. Hilsen Keld.

Måske. Måske ikke.
Hvilken olie snakker vi om?

Rittig



Preben Riis Sørensen (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-03-01 21:43


> > Hej jeg har fyldt synt olie 10w-50w På min Honda VF750F kan det have
noget
> > at gøre med at den nu glider i koblingen ?. Hilsen Keld.
>
> Måske. Måske ikke.
> Hvilken olie snakker vi om?
>
> Rittig


De primitivere cykler har jo fælles olie. (Behøver jeg nævne at jeg har en
BMW?).
Hmm. Der er derfor en helt klar grænse for, hvilket bogstav der står efter
API S * Jo længere oppe i alfabetet, jo mere glider koblingen.....Her skal
en instruktionsbog afgøre sagen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Claus Rittig (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-03-01 22:34

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:9936h4$92u$1@news.inet.tele.dk...

> De primitivere cykler har jo fælles olie. (Behøver jeg nævne at jeg har en
> BMW?).
> Hmm. Der er derfor en helt klar grænse for, hvilket bogstav der står efter
> API S * Jo længere oppe i alfabetet, jo mere glider koblingen.....Her
skal
> en instruktionsbog afgøre sagen.

Og primitive mennesker tror på ammestuehistorier. (Behøver jeg nævne at jeg
har kørt på mange forskellige olier, og min kobling har aldrig gledet af den
grund?)

Oliens kvalitet er ikke afgørende for om koblingen glider, det er derimod
additiverne.

Rittig



Preben Riis Sørensen (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-03-01 23:38


> > De primitivere cykler har jo fælles olie. (Behøver jeg nævne at jeg har
en
> > BMW?).
> > Hmm. Der er derfor en helt klar grænse for, hvilket bogstav der står
efter
> > API S * Jo længere oppe i alfabetet, jo mere glider koblingen.....Her
> skal
> > en instruktionsbog afgøre sagen.
>
> Og primitive mennesker tror på ammestuehistorier. (Behøver jeg nævne at
jeg
> har kørt på mange forskellige olier, og min kobling har aldrig gledet af
den
> grund?)
>
> Oliens kvalitet er ikke afgørende for om koblingen glider, det er derimod
> additiverne.
>
> Rittig
>
>
Hvis det der står i instruktionsbogen er ammestuesnak, så skulle der vel
ikke være nogen grund til at skrive den? Med min p r i m i t i v e viden
vil jeg mene, at bogstavet netop henviser til additivernes virkning på olien
og alle andres kobling.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Armand (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-01 02:22


Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
news:993d8s$f5$1@news.inet.tele.dk...
>
> > > De primitivere cykler har jo fælles olie.
> > > Der er derfor en helt klar grænse for, hvilket bogstav der står
efter
> > > API S * Jo længere oppe i alfabetet, jo mere glider
koblingen.....Her
> > > skal en instruktionsbog afgøre sagen.
> > Og primitive mennesker tror på ammestuehistorier.
> > Oliens kvalitet er ikke afgørende for om koblingen glider, det er
derimod
> > additiverne.
> Hvis det der står i instruktionsbogen er ammestuesnak, så skulle der
vel
> ikke være nogen grund til at skrive den? Med min p r i m i t i v e
viden
> vil jeg mene, at bogstavet netop henviser til additivernes virkning på
olien
> og alle andres kobling.....

Nix!
S* -betegnelsen er alene en kvalitetsbetegnelse, og indholdet af de
lavfriktions-additiver der måtte være i olien står at læse seperat på
oliens produktblad/dunken!

Vi har lige været grundigt forbi emnet i strengen: "motorolie". Prøv at
checke op dér!

--
Armand.




Preben Riis Sørensen (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-03-01 21:25


Armand <> Nix!
> S* -betegnelsen er alene en kvalitetsbetegnelse, og indholdet af de
> lavfriktions-additiver der måtte være i olien står at læse seperat på
> oliens produktblad/dunken!
>
> Vi har lige været grundigt forbi emnet i strengen: "motorolie". Prøv at
> checke op dér!
>
> --
> Armand.

Jeg fik nok ikke forklaret tydeligt nok, at bogstavet jeg hentyder til, står
e f t e r API S. Eksempel (her er det bogstavet H): API SH. Og hvad end der
er årsagen, er det som jeg skrev, mere og mere glidende kobling opefter i
alfabetet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Armand (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-01 02:36


Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
news:995ps7$488$1@news.inet.tele.dk...
>
> Armand <> Nix!
> > S* -betegnelsen er alene en kvalitetsbetegnelse, og indholdet af de
> > lavfriktions-additiver der måtte være i olien står at læse seperat

> > oliens produktblad/dunken!
> > Vi har lige været grundigt forbi emnet i strengen: "motorolie". Prøv
at
> > checke op dér!
> Jeg fik nok ikke forklaret tydeligt nok, at bogstavet jeg hentyder
til, står
> e f t e r API S. Eksempel (her er det bogstavet H): API SH.

Jo jo, Jeg forstod det godt nok:
API's "S"-norm startede med en SA-olie og sidenhen har det til dags dato
udviklet sig til SJ. For at spare alle betegnelserne fra A-J, brugte jeg
istedet en stjerne efter S'et: "S*-betegnelserne"!

> Og hvad end der er årsagen, er det som jeg skrev, mere og mere
glidende
> kobling opefter i alfabetet.

Jeg synes at kunne høre at du ikke fulgte op på henvisningen til seneste
streng om emnet: "motorolie"?
Jeg slutter af for nu i denne streng; men følger gerne op hvis du
bringer debatten over i "motorolie"!

--
Armand.




Claus Rittig (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-01 09:52

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:993d8s$f5$1@news.inet.tele.dk...

> Hvis det der står i instruktionsbogen er ammestuesnak, så skulle der vel
> ikke være nogen grund til at skrive den?

Jo, der kan være andre grunde.
I min ene instruktionsbog står der f.eks. at motorcyklen skal køre på
Shell-olie model et-eller-andet. Det er da ikke ammestuesnak, men det er
heller ikke den endegyldige sandhed.

Se iøvrigt Armand's svar.

Rittig



Henrik Nedergaard (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nedergaard


Dato : 19-03-01 15:43

Hej Kjeld

For at give dig et klart svar: Ja olien kan forårsage det problem - specielt
fuld-syntestisk olie. Og man vil jo ofte gerne gøre det så godt som muligt
for guldklumpen.... ik?

mvh
Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste