Kontanthjælp - nej ?!
Fra : Fyren til hende !

Dato : 13-02-03 11:24

Hejsa Alle

jeg har lige noget social love jeg gerne vil spørge om !

Min forlovede har i en periode haft afløserjobs, det betyder at hun d. 1 fik
800,- i løn og ikke mere, her idag var hun så på kommunen og høre om hun
ikke kunne få noget kontanthjælp da man jo ikke kan klare sig for 800,- på
en mdr.
Men sørme om hun ikke kun fik 563,- !! det kan hun jo heller ikke leve for.
Det skal lige siges at hun er en "special" sag da hun har boet hun
plejeforældre hele sit liv !
Men hende der behandlede hendes sag idag var vist en afløser eller ligende,
havde jeg nu haft arbejde og tjente gode penge havde jeg ikke været så sur,
så havde jeg bare taget mig af tøsen, men jeg er studerende, og kan ikke
køre to budgetter på min indkomst.
Hvad hulen gør man i den situation ? jeg er 1mm fra at ringe ned og snakke
med hendes chef, men jeg vil jo gerne vide hvor hun/jeg står i den sag først
?! er der nogle § man kan henvise til ?

Det skal lige siges at min forlovede er blevet optaget på skole til sommer,
hvis det har nogen indflydelse !

Håber at i vil hjælpe, vi er sku lidt presset..

Mvh
Fyren til hende !

Fra : René Andreasen

Dato : 13-02-03 11:33

Jeg ved at hvis man er i overgang til uddannelse så kan man ikke få en
skid....uden at det skal betales tilbage...fx gik jeg 3 mdr. mellem min HHX
eksamen og min elevplads....og i de 3 måneder havde jeg ikke ret til en
skid...så jeg fandt mig en lavtlønnet job nogen timer om ugen....det kunne
jeg fordi jeg boede hos mine gmle på det tidspunkt....det var sgu heldigt!

Jeg spurgte om hvad så hvis jeg skulle ha gået 6 mdr mellem skole og
uddannelse? De sagde at det i og for sig er ligemeget om man går 1 uge eller
6 mdr...så er man ikke berettiget! Men havde jeg ikke oplyst om min
elevplads så kunne jeg have fået bistand uden problemer!

MVH

René

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-02-03 12:00

"René Andreasen" <r_andreasen@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6 mdr...så er man ikke berettiget! Men havde jeg ikke oplyst om min
> elevplads så kunne jeg have fået bistand uden problemer!

Det samme prøvede jeg for nogle år siden. Jeg skrev en klage som blev
afleveret til min sagsbehandlers chef og en uge efter kom der et brev om at
jeg havde ret til at få hjælp alligevel.

Prøv at skrive et brev hvor du klager over afgørelsen.

--
Niels

Fra : René Andreasen

Dato : 13-02-03 12:43

Sjovt....jeg klagede osse men den blev afvist...!

MVH

René

Fra : Fyren til hende !

Dato : 13-02-03 19:05

Kan det virkeligt passe at ingen ved noget ?
Kan det virkeligt passe at man ikke skal tage små deltidsjob, fordi så kan
man ikke få kontanthjælp/bistand ?

Mvh
Fyren til hende

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-02-03 21:23

"Fyren til hende !" wrote:

> Kan det virkeligt passe at ingen ved noget ?

Tja, din beskrivelse er for lala, hvilken begrundelse blev der
givet, fik hun den skriftligt, da hun ikke var enig,
osv,

alt det bøvl er nødvendigt, hvis du vil få svar der kan bruges.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Fyren til hende

Dato : 13-02-03 21:38

> Tja, din beskrivelse er for lala, hvilken begrundelse blev der
> givet, fik hun den skriftligt, da hun ikke var enig,
> osv,
øhh nå hvilke info mangler du ?
Hun er ikke af råbe op typen, dvs hun brokker sig ikke rigtigt over for
fremmede folk det er hun for stille til, på den udbetalingsseddel står der
en ydelsesperiode fra 28.01.03 til 31.01.03 det forstår jeg ingenting af !

> alt det bøvl er nødvendigt, hvis du vil få svar der kan bruges.
spørg endeligt, så skal jeg skam nok svare !

Mvh
Fyren til hende

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-02-03 21:48

Fyren til hende wrote:
> på den udbetalingsseddel står der
> en ydelsesperiode fra 28.01.03 til 31.01.03 det forstår jeg ingenting af !

Næ, og hvorfor tror du så jeg skal ?

> spørg endeligt, så skal jeg skam nok svare !

Barsk og direkte, vil du have din ret, må du kende din pligt,
til bl.a. at finde og forstå de lovregler, der er grundlag for
de ydelser, du snakker om.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-03 23:55

In article <b2gvhg$c5v$1@sunsite.dk>, Fyren til hende wrote:

> [...]
> en ydelsesperiode fra 28.01.03 til 31.01.03 det forstår jeg ingenting af !

Dvs at hun får penge for 3 dage i sidste måned. Denne måned får hun vel
bagud, medmindre hun har behov for akut hjælp.

Du burde overveje at gå med hende, som rådgiver.

Fra : Fyren til hende

Dato : 14-02-03 11:18

> Dvs at hun får penge for 3 dage i sidste måned. Denne måned får hun vel
> bagud, medmindre hun har behov for akut hjælp.
>
> Du burde overveje at gå med hende, som rådgiver.
Min forlovede ringede idag igen til sin social rådgiver, men intet at gøre
damen på kommunen vidste ikke om noget kunne gøres her og nu, regningerne
var hun ligeglad med !

jeg ringede til social rådgiverens chef, og fik at vide at man kunne få akut
hjælp et engangs beløb hvis man var på røven.. og først med den udtalelse
kunne min forlovede få noget da hun IGEN ringede til sin social rådgiver..
Hvordan kan sådan en dame være ansat i en kommune hvor, det hun beskæftiger
sig med har noget med folks økonomi at gøre ?!?! det er ikke første gang man
tager sig til hovedet når man snakker med kommunen.. men skal jo selv stå
med paragraferne i hånden før de fatter noget.. man burde mene at
socialRÅDGIVER burde mene at de var inde i stoffet, men nej.. suk...

Mvh
Fyren til hende

Fra : René Andreasen

Dato : 14-02-03 11:19

Hun kan jo godt få de penge....men de er jo tilbagebetalingspligtige!!!!

Fra : NoTrabajo

Dato : 14-02-03 14:15

> Min forlovede ringede idag igen til sin social rådgiver, men intet at gøre
> damen på kommunen vidste ikke om noget kunne gøres her og nu, regningerne
> var hun ligeglad med !

Ærgeligt at hun ikke er muhamedaner, for så ville der nemlig være prestige i at hjælpe
hende for socialrådgiverne som fortrinsvis er halalhippier.

> [...]
> med paragraferne i hånden før de fatter noget.. man burde mene at
> socialRÅDGIVER burde mene at de var inde i stoffet, men nej.. suk...

Sådan er det når man kun er dansker, så må man være om sig. Kun muhamedanerne kan være
sikre på, at få det som de har juridisk ret, og gerne lidt til. Det er danskerne der må
stå for skud, når samfundets socialbudgetter bliver strammet.

Jeg ved godt, at I hader at læse mine indsigtsfulde sandheder her i news:dk.videnskab.jura

NoTrabajo

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-02-03 18:06

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Jeg ved godt, at I hader at læse mine indsigtsfulde sandheder her i

Jeg tror ikke, der er nogen i denne gruppe, der hader indsigtsfulde indlæg -
hvis blot de er af juridisk karakter. Det er de indlæg, du "beriger" os med
ikke, hvorfor de følgelig ikke hører til her men i andre dertil indrettede
grupper.

Med venlig hilsen
Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Padre

Dato : 14-02-03 23:01

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> [klip]

En mand, som efter eget udsagn har en videregående uddannelse, men ikke har
haft arbejde siden '93, ikke kunne drømme om at søge arbejde, bor i en af de
landsdele, som har færrest indvandrere, men ikke desto mindre skriger
højlydt om, hvor forfærdeligt indvandring er, og som til dato ikke har
formået at komme med et eneste on-topic indlæg her i gruppen, han kommer med
"indsigtsfulde sandheder"

ROFL

Måske skulle han skifte nick til "CerebroNoFuncione" ?

padre

Fra : Thomas W.

Dato : 15-02-03 07:47

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> wrote in message

> [...]
> "indsigtsfulde sandheder"
>
> ROFL
>
> Måske skulle han skifte nick til "CerebroNoFuncione" ?

ROFL.

/Thomas W.

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-02-03 15:46

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> formået at komme med et eneste on-topic indlæg her i gruppen, han kommer med

Ja, jeg var nødsaget til at forlade arbejdsmarkedet i 1993, for at forbedre min økonomiske
situation. Efter betaling af skatter og studiegæld var der næsten intet tilbage at leve
for. Det var nødvendigt for mig at blive en af »samfundets stakler«. Dengang var
samfundets stakler: muhamedanere, samt arbejdsløse og bistandsklienter (i dag er det kun
muhamedanere). Under arbejdsløsheden skulle jeg ikke betale af på studiegælden, og 5-6 år
senere fik jeg den eftergivet. Det var en svinsk måde man behandlede folk med studiegæld
på dengang. Det ligner jo også en "tilståelsessag" fra samfundets side, at man senere har
afskaffet de »statsgaranterede banklån« til studerende og i stedet forhøjet stipendiet
kraftigt.

> Måske skulle han skifte nick til "CerebroNoFuncione" ?

Min hjerne fungerer skam udmærket, men det er da højst sandsynligt, at jeg har nogle andre
"brister"

Min største brist er nok, at jeg tænker over tingene, i stedet for blot »at følge
lemmingeflokken«.

NoTrabajo

Fra : Søren Emig

Dato : 17-02-03 22:04

<snip en masse ævl>

PLASK.WAV

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-02-03 19:30

On Fri, 14 Feb 2003 14:15:18 +0100, NoTrabajo wrote:

> Jeg ved godt, at I hader at læse mine indsigtsfulde sandheder her i news:dk.videnskab.jura

Det var så sidste gang jeg så dine udgydelser.

--

Bruno Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-03 22:20

> Jeg ved godt, at I hader at læse mine indsigtsfulde sandheder
> her i news:dk.videnskab.jura

Hvis de så bare var sandheder og indsigtfulde - du vrøvler og du er i
den forkerte gruppe.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : NoTrabajo

Dato : 14-02-03 06:46

> Kan det virkeligt passe at ingen ved noget ?
> Kan det virkeligt passe at man ikke skal tage små deltidsjob, fordi så kan
> man ikke få kontanthjælp/bistand ?

Man bør holde sig langt væk fra arbejde, specielt små deltidsjob. Det kan bedst betale sig
at få bistand og så gå og hygge sig uden at lave noget. Enhver selvstændig indsats bliver
straffet i dette land.

NoTrabajo

Fra : Onix

Dato : 14-02-03 15:57

ha ha ha ha...........sorry....men mon ikke dine indlæg NO TRABAJO hører
til i dk.snak.vittigheder eller i mudderkast, men som sagt og tag det ikke
for personligt, så betragter jeg dit indlæg som en god fredags joke, jeg fik
mig da i det mindste en griner ! Tak for det og ha' en god weekend.

Skal lige oplyse at jeg arbejder som selvstændig og føler mig absolut ikke
straffet i det her land....jeg kører på gode veje, mit firma har en god
infrastruktur via stats-, amts- og kommunalveje, staten har "betalt" for min
dyre uddannelse, de har også betalt for mine medarbejds dyre uddannelser,
jeg får børnecheck, firmaet har fradrag, mine medarbejder får km penge til
og fra mit firma fratrukket i skat, kommunen dækker udgifter ifm. sygdom,
vejene bliver rydder for sne og saltet, der er gadebelysning om natten,
teatret hvor jeg går i er med støtte fra kommunen, mine børns børnehave er
subsideret, hvis jeg bliver syg kommer falck (privat) og henter mig på
amtets regning og sygehuset behandler mig, jeg har gul sygesikring som
dækker mig i europa, hvis en medarbejder kommer til skade kan han
revalideres eller komme på pension, osv osvosv osv osv.........tænk lige
over hvor alle fra lav, middel til højeste klasse nyder godt af
velfærdsstaten og i forhold til mine udenlandske venner der umiddelbart har
lavere skatteprocent, så har jeg det faktisk mindst ligeså godt
velfærdsmæssigt, nogle har endda udtrykt hvor imponeret de er over DK trods
høj skat. Næsten alle forretningsforbindelser udtrykker at Danmark virker
som et godt land og bider mærke i at alt er struktureret, effektivt og her
er rent !

Tænk lige over sådanne nogle ting,.....bare en gang i mellem.... og sorry
til gruppen hvis indlægget er gået lidt udover emnet, men skulle bare lige
have en smule luft.......derfor stopper jeg indlægget nu og holder mig til
jura.dk.........

ha en god weekend allesammen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-03 22:21

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> wrote in

> [...]
> men skulle bare lige have en smule luft.......derfor stopper jeg
> indlægget nu og holder mig til jura.dk.........

Måske lidt ud over emnet - men dejligt positivt syn på tingene :)