Løn udbetalt kontant ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-03 16:57

Kan jeg kræve at få udbetalt min løn kontant af arbejdsgiveren ? -
jeg mener at have hørt/læst et sted at jeg ikke kan, at
arbejdsgiveren altså kan kræve at kunne overføre lønnen til en
bankkonto.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Mari

Dato : 12-02-03 20:43

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mener at have hørt/læst et sted at jeg ikke kan, at
> arbejdsgiveren altså kan kræve at kunne overføre lønnen til en

http://www.metal13.dk/overenskomst.htm
§ 27 Lønningsperioder/Lønudbetaling
Stk. 6
Lønnen udbetales efter virksomhedens valg i kontanter eller ved
indsætning i pengeinstitut, herunder postgiro, dog således at den
enkelte medarbejder har ret til selv at bestemme pengeinstitut og
kontoform. Der udleveres en lønspecifikation til medarbejderen.

/Mari

Fra : Peter G C

Dato : 12-02-03 21:43

Henrik Stidsen skrev i news:Xns9320AC73FC334HS235DK@130.225.247.90

> [...]
> jeg mener at have hørt/læst et sted at jeg ikke kan, at
> arbejdsgiveren altså kan kræve at kunne overføre lønnen til en

Hvis intet er *aftalt* om udbetalingsmåden, kan du selv bestemme, hvordan
betalingen skal ske.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-02-03 19:12

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in

> Hvis intet er *aftalt* om udbetalingsmåden, kan du selv
> bestemme, hvordan betalingen skal ske.

Det skal altså stå i ansættelseskontrakten hvis virksomheden f.eks.
ikke vil udbetale løn kontant ?

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-03 19:43

Henrik Stidsen skrev i news:Xns9321C34AADA3AHS235DK@130.225.247.90

[klip]

> Det skal altså stå i ansættelseskontrakten hvis virksomheden f.eks.
> ikke vil udbetale løn kontant ?

Ja, eller det skal stå i personalehåndbogen eller på anden måde være oplyst
den ansatte.

Det følger efter min mening af Gældsbrevslovens § 3.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-02-03 20:05

Henrik Stidsen wrote:

> Det skal altså stå i ansættelseskontrakten hvis virksomheden f.eks.
> ikke vil udbetale løn kontant ?

Ja, men du skal selv bekoste et sagsanlæg, hvis du vil have det
håndhævet.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-03 20:08

Erik G. Christensen skrev i news:3E4BEC52.CB2558B4@FJERNpost1.tele.dk

[klip]

> Ja, men du skal selv bekoste et sagsanlæg, hvis du vil have det
> håndhævet.

Ja, og i mellemtiden varsler arbejdsgiveren en ændring om udbetalingsmåden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : GiWeo

Dato : 14-02-03 09:56

Hejsa

> [...]
>jeg mener at have hørt/læst et sted at jeg ikke kan, at
>arbejdsgiveren altså kan kræve at kunne overføre lønnen til en

Det kommer an på hvad din overenskomst siger om dette !!!

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755