/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Spg om "hvem skal betale forsendelse ved f~
Fra : rofe@mailme.dk


Dato : 05-02-03 19:00

Hejsa NG

Jeg har lige købt en CPU (XP1800+ Palmino), hvor de fra forhandlerens
side leverede en forkert (XP1800+ Thoughbred).

Snakkede med en teknikker der modsagde sig selv, og gik i selvsving, men
dog gav mig ret i at det var en anden model end den jeg havde bestilt.
Jeg sagde at jeg gerne ville have den byttet til den model jeg havde
bestilt, da
mit bundkort ikke fungerede med den de havde sendt (Thougbred), men også
at jeg ikke ville betale forsendelse frem og tilbage, da de havde lavet
fejlen.
Det mente han ikke, jeg skulle selv betale for se sende dem cpu'en, samt for
at
få den nye tilsendt, derudover var jeg nødt til at købe en en box model med
køler
som kostede ca 150 kr mere, da de ikke havde den model som jeg havde bestilt
i løskøb.
Jeg havde lige købt køler ved siden af, så det var jeg ikke interesseret i.

Desuden virkede cpu'en jo, den var jo ikke defekt, som han sagde, så faktisk
ønskede jeg jo at returnere varen.
Han kunne IKKE forstå at jeg blot ville have hvad jeg havde bestilt og ikke
ønskede
at returnere varen.

Jeg gad ikke diskutere det og ringede til deres salgs afdeling der gav mig
ret
Dejligt!


Hvis nu de havde krævet at jeg selv havde skulle betale for forsendelsen
hvordan
havde jeg så stået ? Jeg skal vel ikke til at bøde mellem 60 - 100 kr for
forsendelse
af pakke frem og tilbage, fordi DE har lavet en fejl ?

Tænkt situation:
Hvad hvis jeg havde været mindre computer begavet og fået en teknikker til
at kigge
på mit problem og installation af cpu'en (Det skal siges at jeg har kæmpet
de sidste
tre dage (kl 14.00 til jeg gik i seng kl ca 01.00) med at få cpu'en til at
fungere sammen
med mit motherboard uden held, da mit motherboard kun kan bruge Palmino og
ikke
Thougbred. Forskellen på de to cpu'er er lille rent fysisk, én mindre core
og id nummer
på sort merkat i stedet for på core (core, selve kernen på cpuen), hvorfor
det kræver
mere end almindeligt godt kendskab til netop dette produkt for at se
forskellen med det
samme).
Men hvem havde egentlig skullet betale denne teknikker hvis han havde
"spildt" tiden på
at forsøge at få noget til at virke som aldrig vil kunne komme til at virke
?
Vi havde jo nok snakket et meget stort timetal = stor regning, som jo netop
kun var blevet
så stor fordi de fra forhandlerens side havde leveret en forkert vare.


Håber I kan hjælpe / svare på mine spørgsmål.


Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk




 
 
Frantz (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Frantz


Dato : 06-02-03 00:36


<rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3e41513e$0$153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa NG
>
> Jeg har lige købt en CPU (XP1800+ Palmino), hvor de fra forhandlerens
> side leverede en forkert (XP1800+ Thoughbred).
>
Når du får en forkert vare leveret har du 14 dages returret. Du skulle straks have
kontaktet salgsafd.
og ikke en teknikker og bedt om et RMA nr. hvad står der på faktura ? Palmino eller
Thoughbred,
hvis der står Palmino og du har fået en Thoughbred, skal du selvfølgelig ikke betale
returforsendelsen,
men du skal "lægge den ud" og bede firmaet om at få den udbetalt !
Hvis der på fakturaen står Thoughbred, har du sikkert bestilt en forkert, idet du har ikke
gennemlæst ordrebekræftelsen, (rigtig mange bestiller bare en vare og tjekker ikke af
inden "godkend ordren") så skal
du selv betale returforsendelsen, ærgeligt men sådan er det !



rofe@mailme.dk (06-02-2003)
Kommentar
Fra : rofe@mailme.dk


Dato : 06-02-03 00:48

Hejsa

Jeg tjekkede min bestilling flere gang inden afsendelse, netop fordi jeg
vidste at mit
board ikke kunne køre med en Thoughbred.
På fakturaen står blot fællesbetegnelsen XP1800+, men ikke type.
Jeg kendte pt ikke til hvordan man kunne se forskel på de to, hvorfor jeg
antog
at butikken havde sendt mig den korrekte vare jeg havde bestilt, hvilket de
desværre
ikke havde.

Jeg kontaktede ikke først en teknikker, men blev sendt til en teknikker af
den første
sælger jeg snakkede med fordi han iflg. sit program kunne se at jeg skulle
have fået
tilsendt en Palmino, og ikke helt kunne følge med i den tekniske snak om
hvordan
man ser forskel og min argumentation for at det var den forkerte cpu de
havde sendt
mig. Så det var vel blot for at blive bekræftet. At teknikkeren så gik i
selvsving og
overhovedet ikke ville snakke (dårlig dag?) var en anden sag. Jeg måtte i
hvert fald
lægge på og selv ringe til salgsafdelingen som så sagde at det var okey hvis
de havde
begået fejlen.

Det var nu bare mere om der findes en lov på det område, for jeg har før ved
en
handel ved PRC data måttet betale for forsendelse frem og tilbage selv om de
havde mixet varene forkert rundt, denne gang tænkte jeg bare længere og
kunne
ikke se det rimelige i det.

/Ronni


"Frantz" <ullered@sunsite.dk> wrote in message
news:b1s75d$59t$1@sunsite.dk...
>
> <rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e41513e$0$153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hejsa NG
> >
> > Jeg har lige købt en CPU (XP1800+ Palmino), hvor de fra forhandlerens
> > side leverede en forkert (XP1800+ Thoughbred).
> >
> Når du får en forkert vare leveret har du 14 dages returret. Du skulle
straks have
> kontaktet salgsafd.
> og ikke en teknikker og bedt om et RMA nr. hvad står der på faktura ?
Palmino eller
> Thoughbred,
> hvis der står Palmino og du har fået en Thoughbred, skal du selvfølgelig
ikke betale
> returforsendelsen,
> men du skal "lægge den ud" og bede firmaet om at få den udbetalt !
> Hvis der på fakturaen står Thoughbred, har du sikkert bestilt en forkert,
idet du har ikke
> gennemlæst ordrebekræftelsen, (rigtig mange bestiller bare en vare og
tjekker ikke af
> inden "godkend ordren") så skal
> du selv betale returforsendelsen, ærgeligt men sådan er det !
>
>



Bertel Lund Hansen (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-02-03 01:12

Frantz skrev:

>Når du får en forkert vare leveret har du 14 dages returret.

Vrøvl.

En forkert vare er en mangel, og derfor er der en 2 års frist
inden for hvilken man kan reklamere over manglen.

Da en mangel skal udbedres uden udgift og væesentlig ulempe for
køberen, må forretningen afholde udgifterne (medmindre det er
nemt for køber at aflevere varen i butikken).

Det følger alt sammen af købeloven.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste