Hejsa NG
Jeg har lige købt en CPU (XP1800+ Palmino), hvor de fra forhandlerens
side leverede en forkert (XP1800+ Thoughbred).
Snakkede med en teknikker der modsagde sig selv, og gik i selvsving, men
dog gav mig ret i at det var en anden model end den jeg havde bestilt.
Jeg sagde at jeg gerne ville have den byttet til den model jeg havde
bestilt, da
mit bundkort ikke fungerede med den de havde sendt (Thougbred), men også
at jeg ikke ville betale forsendelse frem og tilbage, da de havde lavet
fejlen.
Det mente han ikke, jeg skulle selv betale for se sende dem cpu'en, samt for
at
få den nye tilsendt, derudover var jeg nødt til at købe en en box model med
køler
som kostede ca 150 kr mere, da de ikke havde den model som jeg havde bestilt
i løskøb.
Jeg havde lige købt køler ved siden af, så det var jeg ikke interesseret i.
Desuden virkede cpu'en jo, den var jo ikke defekt, som han sagde, så faktisk
ønskede jeg jo at returnere varen.
Han kunne IKKE forstå at jeg blot ville have hvad jeg havde bestilt og ikke
ønskede
at returnere varen.
Jeg gad ikke diskutere det og ringede til deres salgs afdeling der gav mig
ret
Dejligt!
Hvis nu de havde krævet at jeg selv havde skulle betale for forsendelsen
hvordan
havde jeg så stået ? Jeg skal vel ikke til at bøde mellem 60 - 100 kr for
forsendelse
af pakke frem og tilbage, fordi DE har lavet en fejl ?
Tænkt situation:
Hvad hvis jeg havde været mindre computer begavet og fået en teknikker til
at kigge
på mit problem og installation af cpu'en (Det skal siges at jeg har kæmpet
de sidste
tre dage (kl 14.00 til jeg gik i seng kl ca 01.00) med at få cpu'en til at
fungere sammen
med mit motherboard uden held, da mit motherboard kun kan bruge Palmino og
ikke
Thougbred. Forskellen på de to cpu'er er lille rent fysisk, én mindre core
og id nummer
på sort merkat i stedet for på core (core, selve kernen på cpuen), hvorfor
det kræver
mere end almindeligt godt kendskab til netop dette produkt for at se
forskellen med det
samme).
Men hvem havde egentlig skullet betale denne teknikker hvis han havde
"spildt" tiden på
at forsøge at få noget til at virke som aldrig vil kunne komme til at virke
?
Vi havde jo nok snakket et meget stort timetal = stor regning, som jo netop
kun var blevet
så stor fordi de fra forhandlerens side havde leveret en forkert vare.
Håber I kan hjælpe / svare på mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk