Telia Rykker - ALDRIG modtaget regning!
Fra : Andrew

Dato : 05-02-03 18:18

Hej

Jeg modtog idag en "betalingspåmindelse" fra Telia Mobil ang. en regning de
ikke har modtaget betaling for.
Regningen skulle de efter eget udsagn have sendt til mig d. 18/9-2002 og de
har ikke modtaget min betaling og sender mig rykkeren idag d. 5/2-2003.

De pålægger mig et 100 kroners rykkergebyr, hvilket jeg finder helt ok, idet
de ikke har modtaget pengene. Men jeg synes ikke det er fair at jeg skal stå
til regnskab for at de ikke har sendt deres regninger ud. jeg har ALDRID
modtaget denne regning, ALDRIG!!! Når jeg modtager en regning, betaler jeg
den med det samme via Danske Netbank og denne regning har jeg aldrig
modtaget og derfor aldrig betalt. Jeg har simpelthen ikke tænkt over det.
Jeg betaler bare de regninger der kommer, og hvis en udebliver så lægger jeg
ikke mærke til det.

Telias svar er at de ifølge deres "system" har sendt fakturaen til mig. At
jeg så ikke har betalt er min egen skyld, "jeg kunne jo bare have ringet til
dem når jeg opdagede at jeg ikke havde fået en regning for den pågældende
måned". Det er da også rigtigt, men allerede da ville det have været for
sent og jeg ville have fået rykkergebyret alligevel.

Mit problem er ikke pengene, men det principielle i at Telia så at sige
kunne undlade at sende ALLE deres regninger ud en måned og så derefter
indkassere rykkergebyr for alle de personer der ikke var opmærksomme på at
de ikke havde fået regningen. Som forbruger har man jo ikke en chance mod
Telias "system" som siger at de HAR sendt den, men jeg siger jer: jeg har
IKKE modtaget den regning!

Mvh Anders

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 05-02-03 19:51

>Men jeg synes ikke det er fair at jeg skal stå
> til regnskab for at de ikke har sendt deres regninger ud. jeg har ALDRIG
> modtaget denne regning, ALDRIG!!!

Har lige netop modtaget det samme fra dem. En rykker for en regning de
aldrig har sendt.
Er der noget at gøre, eller skal man bare bide i det sure æble?

--

Med Venlig Hilsen

Søren Jørgensen
www.smukkeagner.dk

Fra : Andrew

Dato : 05-02-03 20:28

> Har lige netop modtaget det samme fra dem. En rykker for en regning de
> aldrig har sendt.
> Er der noget at gøre, eller skal man bare bide i det sure æble?

Hvis mange har modtaget denne rykker for ikke at have betalt en regning de
ALDRIG har modtaget, så er der da VIRKELIG tale om storslem fusk. 100
kroners rykkergebyr * 50000 kunder = 5 mio kroners fusk

Mvh Anders

Fra : :o)

Dato : 05-02-03 21:18

> [...]
> aldrig har sendt.
> Er der noget at gøre, eller skal man bare bide i det sure æble?

Jeg har præsteret at få en regning fra Telia på en mobiltelefon der allerede
VAR lukket. Jeg bøvlede med det i et halvt år, og til sidst betalte jeg
regningen, da de simpelthen bare blev ved og ved og ved.
Det var fuldstændig grotesk. Og jeg orkede ikke at lave en retsag ud af det.
Jeg fik lukket telefonen i januar 2000 og hen i april 2000 fik jeg en
regning for feb-marts-april....

De kan være svære at bide skeer med. Og sender ofte regninger/rykkere ud
efter forgodtbefindende.

Det lyder til at de stadig ikke har styr på regnskabs-afdelingen.

Mvh
Jane
www.janemark.dk

Fra : :o)

Dato : 05-02-03 21:23

> [...]
> Jeg fik lukket telefonen i januar 2000 og hen i april 2000 fik jeg en

Rettelse: Hen i april fik jeg en regning for jan-marts (hvor jeg ikke havde
noget abonement mere)

Fra : Robert Jensen

Dato : 05-02-03 21:27

> [...]
> efter forgodtbefindende.
>
> Det lyder til at de stadig ikke har styr på regnskabs-afdelingen.

blev ved med at få mails fra dem om at jeg skyldte 8,64 kr på en mobil abb
jeg havde lukket for over 1 år siden. ringede til dem for at få tilsendt et
girokort og blev bedt om at sende et brev og bede om at få den lukket og
afregnet. det gjorde jeg så, hvorefter jeg aldrig har hørt fra dem siden.

de sender nok regningen engang i løbet af de næste par år *S*

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Devast8or

Dato : 05-02-03 23:54

Jeg fik regninger halvandet år efter mit mobil abonnement hos dem var
lukket. Jeg have fat i kunderservice to gange (pr. mail begge gange), hvor
jeg begge gange fik at vide at nu havde de lukket mit abonnement (og at jeg
ikke skyldte dem noget). Så fik jeg rykkere fra dem nogle måneder efter. Et
brev hvor jeg truede med at melde dem til Telestyrelsen hjalp (ihvertfald
indtil videre).

Du har ret - de har sq ikke hlet styr på tingene hos Telia

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Andrew

Dato : 06-02-03 00:20

Hvad sker der hvis jeg nægter at betale rykkergebyret?

Mvh Anders

Fra : Frantz

Dato : 06-02-03 00:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:b1s66g$sus$1@sunsite.dk...
> Hvad sker der hvis jeg nægter at betale rykkergebyret?

Havde du været tilmeldt BS = BetalingsService så glemmer du aldrig mere at betale
regninger, det
foregår automatisk og er langt billigere for dig, nemlig gratis !

Telia og Orange er på vej ned synes jeg TV-nyhederne nævnte eller hørte jeg forkert ?

Fra : HKJ

Dato : 06-02-03 07:13

"Frantz" <ullered@sunsite.dk> wrote in message
> Havde du været tilmeldt BS = BetalingsService så glemmer du aldrig mere
at betale
> regninger, det
> foregår automatisk og er langt billigere for dig, nemlig gratis !

Og så kan Telia bare hæve "deres" penge.
"Problemet" ved BS er at du skal være opmærksom og gøre en indsats for at
stoppe en betaling.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-03 08:39

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> "Problemet" ved BS er at du skal være opmærksom og gøre en indsats for at
> stoppe en betaling.

Korrekt. Men jeg tror jeg har stoppet 3 eller 4 betalinger, hvilket er en
meget lille %-del i forhold til de gennemførte.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-03 08:39

"Frantz" <ullered@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> Telia og Orange er på vej ned synes jeg TV-nyhederne nævnte eller hørte
jeg forkert ?

Godt man betaler bagud...

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-03 13:42

Morten Fruergaard wrote:

> Godt man betaler bagud...

Kommer vist an på, hvilket abonnement man har.

La' mig sige det sådan: Jeg snakker hos Orange for 60-120 øre pr. minut
(3-6 timer for 235 kroner). Betaler forud. Tilgengæld betaler jeg ikke
noget opkaldsafgift (hvilket jeg forresten syntes er det største tyveri
i kongeriget. Man betaler da heller ikke "indgangsafgift" når man går
ind i en butik).
Så mon ikke jeg kan leve med, at en måneds forudbetaling går fløjten i
tilfælde af, at de lukker biksen fra dag til dag.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-03 14:09

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> La' mig sige det sådan: Jeg snakker hos Orange for 60-120 øre pr. minut
> (3-6 timer for 235 kroner). Betaler forud. Tilgengæld betaler jeg ikke
> noget opkaldsafgift (

Hvilken aftale er det?

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-03 18:29

Morten Fruergaard wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilken aftale er det?

Modus for Flere 3
(ok, minutprisen er 112 øre pr. minut)

XFUT: news:dk.snak.snik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-02-03 16:39

Carsten Riis skrev:

>opkaldsafgift (hvilket jeg forresten syntes er det største tyveri
>i kongeriget.

Der 'slides' på udstyret når du foretager et opkald. Om prisen er
fair, det kan diskuteres - men opkaldet skal ekspederes. Man kan så
argumentere for, at man også slider på gulvet osv. i en butik,
meeen...

Jeg synes selv, at opkaldsafgift er trælst, men man får da 'noget' for
pengene - nemlig information om, om 'modtageren' tager telefonen eller
ej.

Fjernede man opkaldsafgiften (jeg så det egentlig gerne), så ville
prisen bare stiget et andet sted.

>Man betaler da heller ikke "indgangsafgift" når man går
>ind i en butik).

I Zoo City i Rødovre, der betaler man vidst, hvis man går ud af
butikken uden at have købt noget. De havde problemer med, at mange
børnehavner osv. kom og brugte det som en zoologisk have.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Tina

Dato : 06-02-03 21:44

> I Zoo City i Rødovre, der betaler man vidst, hvis man går ud af
> butikken uden at have købt noget. De havde problemer med, at mange
> børnehavner osv. kom og brugte det som en zoologisk have.

Kun institutioner der bruger stedet som zoo, skal betale. Enkeltpersoner,
der går ind for at kigge, og ikke køber noget, bliver ikke afkrevet entré,
når de forlader butikken igen.

Mvh

Tina

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-02-03 10:16

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:

> I Zoo City i Rødovre, der betaler man vidst, hvis man går ud af
> butikken uden at have købt noget. De havde problemer med, at mange
> børnehavner osv. kom og brugte det som en zoologisk have.

Hvordan er dette beskrevet ved indgangen til butikken om overhovedet?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-02-03 13:35

Frantz skrev Torsdag den 6. februar 2003 00:40 i dk.videnskab.jura:

> Havde du været tilmeldt BS = BetalingsService så glemmer du aldrig mere at
> betale regninger, det
> foregår automatisk og er langt billigere for dig, nemlig gratis !

Det er ikke ensbetydene med at man slipper for rykker. Dengang jeg var kunde
hos Woldonline fik jeg sammen med flere hundere andre rykker for en regning
de ikke havde sendt til BS,,,

Ivar Madsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-02-03 14:41

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

>Det er ikke ensbetydene med at man slipper for rykker.

Naeh. Men det er langt nemmere at dokumentere, at firmaet ikke
har trukket pengene via PBS. Det kan jo godt vaere lidt svaert at
faa nogen til at tro paa, at man ikke har modtaget en faktura.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : benjamin

Dato : 06-02-03 13:25

Jeg har det samme problem. Min telefon blev lukket fordi jeg ikke
havde betalt regninger som jeg aldrig havde modtaget. Da jeg så
ringede til kundeservice og fik dem til at sende mig en regning på det
jeg skyldte, var beløbene helt forkerte, og det ved jeg fordi jeg hver
dag for en sms, hvor der står hvad jeg har talt for i den måned.

Fra : Anders

Dato : 10-02-03 23:39

NB: Dette er ikke et juridisk relevant indlæg.

Hmm, det lyder da lidt skummelt med Telia.

Jeg modtog en tilsvarende regning fra dem i slutningen af januar. De
mente også, at jeg skyldte dem for en regning fra september (som jeg har
betalt), og at de tidligere havde sendt mig en rykker (som jeg aldrig
har modtaget).

Heldigvis kan jeg dokumentere, at jeg har betalt.

-Anders