pengepræmier til Lan-party's
Fra : Dennis Davidsen

Dato : 04-02-03 20:51

Hejsa, jeg er med til at arrangere lan party's flere gange årligt, og det er
efterhånden gået hen og blevet mode at man i større eller mindre omfang har
pengepræmier til de konkurrencer man kører.

Mit spørgsmål:
skal man søge om tilladelse til at afholde konkurrencer med pengepræmier som
gevinst, eller der der minimum/maxmimum størrelse på?

Hvordan er regler på dette område

på forhånd tak.

Dennis

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 13:54

On Tue, 4 Feb 2003 20:51:08 +0100, "Dennis Davidsen" <dev@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>skal man søge om tilladelse til at afholde konkurrencer med pengepræmier som
>gevinst, eller der der minimum/maxmimum størrelse på?

Kender ikke de juridiske regler særligt godt, men hvis du som arrangør
_ikke_ tjener noget på arrangementet, er der ikke noget. Men vinderne af
præmierne skal opgive gevinsten på sin selvangivelse...

Har du en "omsætning" på en vis størrelse, skal du momsregistreres. (Der
var noget med hockeyklubber - salg af merchendise - for et par år
siden)...spm er om de præmier du afleverer (som du vel har modtaget af
sponsorer?) går med ind i omsætningen...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 05-02-03 19:21

Hmm.. kender ikke reglerne.

Men inden for ridesporten (på alm. klub-plan) uddeles stort set altid
pengepræmier til vinderne.

Så mon ikke en alm. IT-forening også må?

Som sagt - kender ikke reglerne.

Thomas